Ga naar inhoud
  • 0

R-line achterbumper icm easy open


wulfke

Vraag

Op mijn B8 is kessy en eletrische achterklep met easy open aanwezig. 

Echter na de wijziging naar een R-line/GTE achterbumper met geïntegreerde uitlaatsierstukken werkt de easy open niet meer. Wel was de markering in de achterbumper aanwezig waar de antennes van de easy open moest komen. Maar uit wat online topics heb ik begrepen dat de R-line niet beschikbaar was met de easy open optie. Iemand meer info over de achterbumper icm de easy open functie en waarom het niet meer werkt na de swap. Is de waarde of signaal van deze antenne ergens waar te nemen of aan te passen. Misschien dat er eea moet aangepast worden qua ontvangst icm andere uitvoering van de bumper.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
4 uren geleden, bm-er zei:

Ene mod plaatsen en dan een andere mod verliezen. Daar kan jij natuurlijk niet tegen 🤣

Naja, heb dan liever de looks, die easy open mis ik zo niet maar vreemd dat het niet meer werkt.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
44 minuten geleden, bm-er zei:

Probeer die naderingssensor eens iets te verplaatsen. Of haal de metalen uitlaatsierstukken eens weg en kijk wat er dan gebeurt.

De naderingssensor is niet zomaar verplaatst. De bumper moet hiervoor er volledig af. Ook bestaat deze uit  2 delen. Lange platte strook welke in een uitsparing past. Het andere deel is een soort kabel met dikke isolatie rond en deze zit vast met een paar blokjes met dubbelzijdige tape. Waar de blokjes te kleven staat aangeduid op de achterkant van de bumper. 

De uitlaatsierstukken zijn niet volledig van metaal, enkel een chroom randje, de rest is plastiek. Helaas zijn ook deze niet op 1-2-3 eruit gehaald. 

Heb er geen fouten in zitten, heb wel de antenne moeten afkoppelen om ze over te zetten. Maar heb al gecontroleerd of de connector er wel goed op zit enz maar niks vreemds te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is de positie van de 2 delen van de sensor t.o.v. de grond anders dan bij de originele bumper? Misschien wijkt de meting van de afstand van de antenne tot de grond in rust teveel af van de range waarvoor de sensor gekalibreerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 6-6-2021 at 15:04, wulfke said:

Maar uit wat online topics heb ik begrepen dat de R-line niet beschikbaar was met de easy open optie.

Op Arteon wel. Misschien kan je zo eens zoeken naar positie van antenne. Maar als uitsparing er zat, klinkt het niet logisch dat het daar aan zou liggen.

Is gevoeligheid hiervan niet in te stellen misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is dan ook wat ik eens wil controleren, of de waarde van de sensor uit te lezen is en of deze eventueel bij te stellen is indien dit de oorzaak zou zijn.

De bumper lijkt gewoon qua afmetingen hetzelfde te zijn met als enige verschil dat er uitlaatsierstukken aanwezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe kun je zien of die sensor op je wagen zit? Heb het een aantal keer geprobeerd, maar het lukt me niet de buren zaten te kijken what the hell ik aan het doen was
Heb het denk ik wel een kwartier geprobeerd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minuten geleden, Sander_C zei:

Hoe kun je zien of die sensor op je wagen zit? Heb het een aantal keer geprobeerd, maar het lukt me niet de buren zaten te kijken what the hell ik aan het doen was emoji1787.png
Heb het denk ik wel een kwartier geprobeerd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

De aanhouder wint. Blijven proberen 🤣

Of... Je kan ook het boekje met de codes erbij pakken. Die typ je vervolgens in op een website (http://prsearch.planetvag.com/ De meest recente geloof ik), waar je kan uitvogelen wat zoal op je auto zit. Je auto moet sowieso beschikken over keyless entry.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Keyless zit op de auto, ik dacht misschien kun je het aan de buitenkant ergens onder de bumper zien. Maar dan ga ik opzoek naar de codes en ga ik het effe intikken. Thanks ieder geval.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht dat je, mits de functoe aanwezig is, je het ook wel kon in en uitschakelen via het DM/DP scherm bij wageninstellingen en dan tabje openen en sluiten. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag nog even bezig geweest met dit. Blijkt het toch nog te werken maar moet ik net iets meer aan de zijkanten een veeg beweging doen. Schop beweging werkt niet bij mij. In het midden werkt het niet goed, mogelijks omdat de trekhaak daar zit. Wat zitten rondsnuffelen op het net en gezocht om te kijken of de sensor gekalibreerd kan worden maar dit is niet mogelijk. Niet dat ik de optie al gemist heb maar nu ik terug weet dat het werkt zal ik het misschien meer hanteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Diver zei:

Al eens in Elsawin gekeken of daar wat in staat. 

Geen Elsa ter beschikking. Maar ook ondervonden dat de sleutel binnen bereik moet zijn om de virtuele pedaal te laten functioneren. Ik was namelijk van het idee dat het ook wel zou werken als de wagen reeds ontgrendeld is en je de sleutel niet bij je hebt. De wagen handleiding is ook erg zuinig met verdere info. Ik heb enkel de easy open functie. Blijkbaar is er ook een easy close functie. Wat ze bepaald doet heb ik ook nog niet door maar heb wel al gevonden hoe en wat te doen om het achteraf in te bouwen 😎🤔. Misschien nog 1tje voor op het lijstje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, wulfke zei:

Geen Elsa ter beschikking. Maar ook ondervonden dat de sleutel binnen bereik moet zijn om de virtuele pedaal te laten functioneren. Ik was namelijk van het idee dat het ook wel zou werken als de wagen reeds ontgrendeld is en je de sleutel niet bij je hebt. De wagen handleiding is ook erg zuinig met verdere info. Ik heb enkel de easy open functie. Blijkbaar is er ook een easy close functie. Wat ze bepaald doet heb ik ook nog niet door maar heb wel al gevonden hoe en wat te doen om het achteraf in te bouwen 😎🤔. Misschien nog 1tje voor op het lijstje..

Ik ben nu op vakantie, en heb niet alles bij me, wil wel eens in Elsawin kijken als ik weer thuis ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden