Ga naar inhoud
  • 0

ACC inbouwen


WJT_

Vraag

Weet iemand wat je exact nodig hebt voor het inbouwen van ACC wanneer lane assist en front assist al aanwezig is?

Ik heb al het e.e.a. uitgezocht en er wordt vaak aangegeven dat je de ABS pomp moet vervangen maar ik vermoed dat ik al een juiste heb omdat Front Assist ook al het rem pedaal voor je kan bedienen? 

Rest dan alleen de juiste stuurknoppen en een andere gaspedaal? Of mis ik dan nog zaken. 

Is het evt interessant om een ander stuur te zoeken met de juiste knoppen? Ik begreep dat een stuur demonteren best lastig is met kans op afbrekende plastic lipjes. 

Dien je ook nog een product key te kopen om de optie te laten vrijschakelen na inbouw? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat je in ieder geval nodig hebt is zo'n radar voorin, die achter het logo verstopt zit. Verder heb je momenteel geen cruise control, wellicht gaat het daardoor nog iets uitgebreider worden qua aanpassingen. Verder heb je het swap verhaaltje nog. Blijkbaar heeft de ene het wel en de andere niet.

Neem anders dit maar even door, kreeg ik doorgestuurd toen ik vroeg of een ombouw naar ACC mogelijk is. Het is wel voor een Golf 7, maar het geeft i.i.g. een beeld wat je zoal nodig gaat hebben.
http://mqb.pl/en/adaptive-cruise-control-retrofit-acc-on-mqb/

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, Ozzy said:

Wat je in ieder geval nodig hebt is zo'n radar voorin, die achter het logo verstopt zit. Verder heb je momenteel geen cruise control, wellicht gaat het daardoor nog iets uitgebreider worden qua aanpassingen.

Neem anders dit maar even door, kreeg ik doorgestuurd toen ik vroeg of een ombouw naar ACC mogelijk is. Het is wel voor een Golf 7, maar het geeft i.i.g. een beeld wat je zoal nodig gaat hebben.
http://mqb.pl/en/adaptive-cruise-control-retrofit-acc-on-mqb/

Thanks voor de link. Ik heb sowieso de radar al in het logo voor Front Assist wat wel al op de auto zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, WJT_ zei:

Thanks voor de link. Ik heb sowieso de radar al in het logo voor Front Assist wat wel al op de auto zit. 

Daar bestaan er verschillende varianten van. Een normale voor auto's zonder ACC, daarna één voor ACC tot 160km/h en dan heb je er nog één tot 210km/h.

Trouwens, het kan zijn dat die guide ook voor de Passat B8 werkt, maar dat weet ik niet zeker. @Passat Rdi weet er wellicht meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Just now, Ozzy said:

Daar bestaan er verschillende varianten van. Een normale voor auto's zonder ACC, daarna één voor ACC tot 160km/h en dan heb je er nog één tot 210km/h.

Trouwens, het kan zijn dat die guide ook voor de Passat B8 werkt, maar dat weet ik niet zeker. @Passat Rdi weet er wellicht meer over.

Ja dat dacht ik ook, maar volgens mij zijn de radars in de Passat hardware matig allemaal hetzelfde alleen anders geprogrammeerd fabrieks af? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 minuten geleden, Passat Rdi zei:

Voor de b8 durf ik niet te zeggen hoe dat zit. 

Als je nou even een spoedcursus volgt over hoe je ACC inbouwt bij een B8, dan heb je alvast 2 klanten. 😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb niet echt info over het achteraf inbouwen van de ACC maar zelf zou ik liever de CC functie hebben. Heb het vroeger op de 3C de ACC niet kunnen inbouwen maar nu ik het heb op de B8 word ik er niet warm van en kan ik niet kiezen om gewone CC te activeren en is het steeds ACC. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 minutes ago, wulfke said:

Heb niet echt info over het achteraf inbouwen van de ACC maar zelf zou ik liever de CC functie hebben. Heb het vroeger op de 3C de ACC niet kunnen inbouwen maar nu ik het heb op de B8 word ik er niet warm van en kan ik niet kiezen om gewone CC te activeren en is het steeds ACC. 

Normale CC is ook nog een optie maar ook de traffic jam assist leek mij wel een leuke functie maar misschien is het ook wel iets wat je een keer gebruikt om te testen en daarna nooit meer. 
 

Wat vind jij het grootste nadeel aan ACC ten opzichte van normale CC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
30 minuten geleden, WJT_ zei:

Wat vind jij het grootste nadeel aan ACC ten opzichte van normale CC?

Het systeem is moeilijk in te stellen naar gelang de weg waarop je rijd. Bij lange stukken moet je de afstand redelijk kort zetten omdat er anders andere tussen kruipen en het systeem dan op de rem gaat. Ook als je niet zo oplet dan kom je achter een tragere wagen te hangen zonder dat je het beseft dat je aan het vertragen bent. Ook kom je soms achter een tragere wagen te zitten en grijpt het systeem in en dan maak je de beweging om in te halen en dan herpakt het systeem zich redelijk laat en moet je zelf met de gaspedaal aan de slag. Als je dit niet doet en je komt op het linker vak dan duurt het een paar seconde vooraleer het systeem dan de ingestelde snelheid neemt en gaat dan redelijk hard gas geven..

Als je stukken rijd met verkeerslichten mag je de afstand niet te kort zetten want anders wacht het systeem te lang om in te grijpen en als het ingrijpt is het redelijk bruusk (zelf zou je sneller op de rem gaan staan). Zet je de afstand te lang dan heb je terug het probleem dat er anderen gaan tussen kruipen. 

Weet niet of gewone CC verkrijgbaar is voor de B8. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minutes ago, wulfke said:

Het systeem is moeilijk in te stellen naar gelang de weg waarop je rijd. Bij lange stukken moet je de afstand redelijk kort zetten omdat er anders andere tussen kruipen en het systeem dan op de rem gaat. Ook als je niet zo oplet dan kom je achter een tragere wagen te hangen zonder dat je het beseft dat je aan het vertragen bent. Ook kom je soms achter een tragere wagen te zitten en grijpt het systeem in en dan maak je de beweging om in te halen en dan herpakt het systeem zich redelijk laat en moet je zelf met de gaspedaal aan de slag. Als je dit niet doet en je komt op het linker vak dan duurt het een paar seconde vooraleer het systeem dan de ingestelde snelheid neemt en gaat dan redelijk hard gas geven..

Als je stukken rijd met verkeerslichten mag je de afstand niet te kort zetten want anders wacht het systeem te lang om in te grijpen en als het ingrijpt is het redelijk bruusk (zelf zou je sneller op de rem gaan staan). Zet je de afstand te lang dan heb je terug het probleem dat er anderen gaan tussen kruipen. 

Weet niet of gewone CC verkrijgbaar is voor de B8. 

Thanks! Zet mij toch weer aan het twijfelen of ik wel zoveel moeite moet doen voor ACC. Er zijn volgens mij ook stuurknoppen sets met normale CC ipv ACC voor de Passat. 
 

Op mijn vorige 3C had ik een losse stuurhendel wat ik altijd veel beter vond dan stuurknoppen. Is dit ook op de B8 nog mogelijk? 


image.jpeg.543f41f68ccbcbac2189c708b8b27a84.jpeg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
28 minuten geleden, wulfke zei:

Het systeem is moeilijk in te stellen naar gelang de weg waarop je rijd. Bij lange stukken moet je de afstand redelijk kort zetten omdat er anders andere tussen kruipen en het systeem dan op de rem gaat. Ook als je niet zo oplet dan kom je achter een tragere wagen te hangen zonder dat je het beseft dat je aan het vertragen bent. Ook kom je soms achter een tragere wagen te zitten en grijpt het systeem in en dan maak je de beweging om in te halen en dan herpakt het systeem zich redelijk laat en moet je zelf met de gaspedaal aan de slag. Als je dit niet doet en je komt op het linker vak dan duurt het een paar seconde vooraleer het systeem dan de ingestelde snelheid neemt en gaat dan redelijk hard gas geven..

Als je stukken rijd met verkeerslichten mag je de afstand niet te kort zetten want anders wacht het systeem te lang om in te grijpen en als het ingrijpt is het redelijk bruusk (zelf zou je sneller op de rem gaan staan). Zet je de afstand te lang dan heb je terug het probleem dat er anderen gaan tussen kruipen. 

Weet niet of gewone CC verkrijgbaar is voor de B8. 

Wat jij beschrijft is het probleem wat je vooral hebt met druk verkeer. Daarvoor is ACC niet geschikt. In die gevallen is normale CC al bewerkelijk. 
ik probeer meestal met wat gas bijgeven op ACC wat te anticiperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, dieseltje zei:

Wat jij beschrijft is het probleem wat je vooral hebt met druk verkeer. Daarvoor is ACC niet geschikt. In die gevallen is normale CC al bewerkelijk. 
ik probeer meestal met wat gas bijgeven op ACC wat te anticiperen.

Dat met het druk verkeer is in de 2de versie idd zo, de eerste versie is gewoon op mooie rechte stukken, maar zelfs dan zou ik liever gewoon CC hebben want meestal blijf ik dan onopgemerkt vertragen en blijf ik dus "hangen"

Bij gas bijgeven op de ACC stand doet de wagen bij mij vreemde dingen en gaat deze schokkend reageren omdat de ACC wil afremmen en de gaspedaal meer gas wil geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, oele zei:

Raar, bij mij kan dat wel volgens mij.

Ik kan het niet, ik kan kiezen tussen alles uit, ACC of snelheidsbegrenzer (dan kan je de gaspedaal volledig indrukken maar kan je maximaal de snelheid rijden dan wat is ingesteld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Ozzy zei:

Als je nou even een spoedcursus volgt over hoe je ACC inbouwt bij een B8, dan heb je alvast 2 klanten. 😜

De inbouw vind ik niet spannend 😂de inbouw kalibratie en cp wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 minuten geleden, Passat Rdi zei:

@Jim78heeft net alles achter de rug trouwens. Die stuurt zelfs geloof ik om een rotonde met z'n acc. 

Euhmm, ACC en een rotonde gaan niet samen denk ik 🤔 , denk dat je de lane assist bedoeld 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, oele zei:

Raar, bij mij kan dat wel volgens mij.

Nee, het is enkel ACC of niets. Of VW heeft het sinds een bepaald jaartal aangepast ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden