Ga naar inhoud
  • 1

Upgrade MIB2 naar MIB2.5 in Passat GTE


Mikeh

Vraag

Ik wil mijn MIB2 met oud type Discover Pro 8" vervangen door een MIB2.5 met facelift type Discover Pro 9.2".

Nui hoor ik verschillende verhalen. De een zegt: omdat het een GTE is moet je mogelijk ook de gateway vervangen ivm de e-manager in het display, een ander zegt dat dit niet nodig is. 

Wie weet hier meer over? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zit ten eerste met component beveiliging. Die moet uitgeschakeld worden of aangepast worden. Dat gaat de VW dealer niet doen, dus dan kom je in een ander circuit terecht.

Verder krijg je een unit die (veel) nieuwer is dan de auto waar hij in komt, en de vraag is of en hoe goed dat samenwerkt.

Het juist laten werken van alle functies kan wel eens wat werk zijn, dus je moet wel iemand vinden die hier echt bedreven in is.

Laatste punt is of je ook zelf naderhand de kaarten nog kan updaten. Dit is/was wel eens een issue, toch lastig als je er zelf nooit meer een nieuwe kaart op kan zetten.

Dus zorg voor een vertrouwd en kundig adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor jouw reactie. 

Uiteraard wordt CP verwijderd. Overigens kan een dealer dit wel zeker. Maatje is daar chef werkplaats, en ze mogen dit op zaterdag doen voor 75 euro.

In het alternatieve circuit ben ik daar iets meer voor kwijt, maar wel als voordeel dat die er meer verstand van hebben dan een dealer. Is gewoon niet hun core business. 

Kaart updates is voor mij persoonlijk niet interessant. Gebruik nu bij mijn Discover Pro ook alleen maart Google Maps via Apple Carplay. Vind ik vele malen fijner werken dan de originele navi.

Even nog wachten op iemand die er misschien nog iets meer over kan zeggen of wellicht meer ervaring heeft met deze ombouw bij een GTE.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zeg niet dat een dealer dit niet kan, alleen dat ze het niet doen voor gewone klanten. Het zou tenslotte in gaan tegen de hele reden waarom component beveiliging ooit is geïntroduceerd door VW.

Ik zou in ieder geval zorgen dat ALLES werkt zoals het moet werken. Als je ooit je auto weer kwijt wil is het wel zo prettig als alles gewoon werkt.

Van Matthijs @Vdub heb ik begrepen dat hij iemand weet die kan upgraden. Of dat ook voor een GTE geldt weet ik niet. Wel dat je je headunit iets van 3 weken kwijt bent.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan heb ik jouw vorige opmerking over de dealer verkeerd gelezen ja. Klopt dat ze daar niet happig op zijn en het voor gewone klanten niet doen.

Ik heb het ook even aan Rob gevraagd, hij kan en wil het ook doen. Nieuwe spullen avond van te voren even langsbrengen en dag daarna inbouwen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In mij Golf GTE heb ik het ook laten doen. En ook de gateway is vervangen. Het kost een paar stuivers maar het werkt allemaal prima. Een kaart update heb ik nog niet hoeven doen want de laatste versie staat er op.

Ik ben  er super super blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minuten geleden, AJV zei:

In mij Golf GTE heb ik het ook laten doen. En ook de gateway is vervangen. Het kost een paar stuivers maar het werkt allemaal prima. Een kaart update heb ik nog niet hoeven doen want de laatste versie staat er op.

Ik ben  er super super blij mee.

Als je een kaart update zou willen uitvoeren, dan zou het gewoon werken door op de website MIB2.5 Pro bestanden te downloaden, toch? Is de E-manager nog aanwezig? Zo ja, werkt ie zoals voorheen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden