Ga naar inhoud
  • 0

Asbak achter


Petroman

Vraag

Ineens zag ik het: iemand had de asbak achter blijkbaar geraakt. Vreemd genoeg weet niemand daar dan iets van. Maar goed ding wil niet meer dicht blijven zitten.
Na de asbak verwijderd te hebben lag er een plastic strippie in het vaste deel.
Na de D-vormige dingen aan de klep/asbak gelijmd te hebben, die waren gebroken blijf ik zitten met hoe alles in elkaar moet gaan. Met name waar dat plastic gevalletje (rode cirkel)  moet zitten (voor de foto ligt het even op de asbak).
Wie o wie heeft een idee, foto, tekening ?

1122024750_Passatasbakweb.jpg.e2db17821f3e9f825582fc1d66b79c58.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet hoe je engels is?

https://www.passatworld.com/threads/need-help-with-rear-ash-tray.164182/

Lees vooral de bijdrage van P_S_Chang1.

..en even vertaald:

Het kleine plastic stukje is bevestigd aan de middenconsole, niet aan de asbak. Als je in de holte van de console kijkt waar de asbak komt, kijk dan naar het paneel aan de linkerkant. Aan de onderkant van dat paneel, naar achteren toe, zie je een klein sleutelgat. Anderhalve centimeter boven dat sleutelgat ziet u een smalle gleuf die een hoek van ongeveer 30 graden maakt. Richt je aandacht weer op het kleine stukje plastic. Aan het ene uiteinde zie je een uitsteeksel dat overeenkomt met het sleutelgat. Aan het andere uiteinde zit een uitsteeksel dat overeenkomt met de gleuf. Bevestig het stukje op deze twee punten aan de console en draai vervolgens de bovenkant van het stukje naar u toe. Maak nu de asbak weer vast, duw hem dicht en hij zou dicht moeten blijven.

Succes ermee!

aangepast door JanP64
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

English is pretty good but took me nevertheless some *&^% time.

Merci !
Als je het doorhebt is het seconden werk. Daarvoor kost het wat meer tijd. Het is een gepriegel omdat je vingers eigenlijk te dik zijn, je het op gevoel moet doen. Tenzij je heel goed op zijn kop op de ahcterbank kan liggen en dan met losse handen....

Maar goed wat fotos om het te verduidelijken:
 

1319902576_Passat_asbak(1)web.thumb.jpg.e3a492be42fbccae159ff2ac48599753.jpg

 

471425750_Passat_asbak(3)web.jpg.42ea7232be2e15245a54ad97916347a9.jpg

Als je het doorhebt en goed doet dan klikt het onderste draaipunt ook op zijn plek.
Bakkie gaat weer dicht en blijft dicht.
 

Maar ik heb nu ook het idee dat ik aan de linkerbovenkant iets mis wat waarschijnlijk een tandwiel moet zijn dat als rondsel in de tandheugel hoort te draaien ?

997206778_Passat_asbak(2)web.thumb.jpg.9f0e70e5035656472a9ea3f015167c16.jpg

 

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat overgebleven gat is inderdaad voor een tandwieltje.
Als het goed is werkt dat als een demper, zodat de beweging wordt vertraagd.

Ligt dat tandwiel/demperdingetje achter het ronde gat? Dat witte ding?
Geen idee hoor, maar omdat het er rond uitziet...
 

aangepast door JanP64
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden