Ga naar inhoud
  • 0

Achteruitrijcamera


PatrickDS

Vraag

Raar fenomeen... vandaag een achteruitrijcamera geïnstalleerd, dat liep prima maar..

De camera neemt spanning 12V van het achteruitrijlicht (+), massa aan een stevige massaklem.
De camera werkt prima, tot... de auto gestart wordt. Als de motor draait werkt de camera niet meer.
Als ik de de spanning meet op de klem van het achteruitrijlicht staat er enkel spanning op als het contact aanstaat. Eens de motor gestart vind ik geen 12V meer 🤔.
Het achteruitrijlicht brandt echter wel, dan moet er tot spanning op staan!

Iemand die een hint heeft waar ik moet zoeken?

Is dit met VCDS op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Daar heb je ook je probleem als je auto start heb je geen 12v meer op je lichten. Je moet een externe 12 voeding geschakeld er bij leggen. En je 2de plus op je achteruit licht. 

Ik heb in mijn b6 ooit zelfde gehad en heb een relais er tussen gezet die via m'n achteruit rij Licht omschakeling maakte naar 12v naar m'n camera. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, Passat Rdi zei:

Daar heb je ook je probleem als je auto start heb je geen 12v meer op je lichten. Je moet een externe 12 voeding geschakeld er bij leggen. En je 2de plus op je achteruit licht. 

Ik heb in mijn b6 ooit zelfde gehad en heb een relais er tussen gezet die via m'n achteruit rij Licht omschakeling maakte naar 12v naar m'n camera. 

Dag Rob, heb je ook nog een idee waar je die geschakelde 12V hebt afgetakt?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een Passat variant hebt, heb je waarschijnlijk ook een 12V dc plug in je achterbak. Deze is geschakeld. Hier heb ik mijn camera op aangesloten.
evt is een andere optie in de zekering kast onder het dashboard aan passagierskant. Die zijn ook geschakeld met het contact mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minuten geleden, dieseltje zei:

Als je een Passat variant hebt, heb je waarschijnlijk ook een 12V dc plug in je achterbak. Deze is geschakeld. Hier heb ik mijn camera op aangesloten.
evt is een andere optie in de zekering kast onder het dashboard aan passagierskant. Die zijn ook geschakeld met het contact mee.

Thanks, ga ik proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden