Ga naar inhoud
  • 0

Radio code


Rikk

Vraag

Goededag,

In mijn passat variant (nov 2011) zit op het moment een rns 510 die ik wil vervangen door een andere radio. De rns 510 werkt gewoon maar ik ben denk ik van plan om hem te verkopen.

Nu lees ik dat er dan een code bijgevoegd moet worden om hem te vrijgeven als hij in een andere auto komt.

Hoe kom ik achter deze code? Kan ik die inzien via de VAGCOM wanneer de radio aanstaat?

Ik heb nog niet op het radioframe gekeken als daar iets opstaat omdat hij nog ingebouwd is. In mijn boekjes kan ik iig niks vinden.

Is als het goed is fabrieksaf rns510.

Mvg,

Rik

aangepast door Rikk
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als de radio af fabriek in jouw auto zit staat de code niet op de kast. Als deze er achteraf is ingebouwd bestaat de kans dat hij er met stift of pen is opgezet.
Er zal met speciale software de code uitgelezen moeten worden. Dat gaat niet met VCDS/VAGCOM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 minuten geleden, Thomas1984 zei:

En anders kan jij of de koper de code opvragen via websites zoals https://www.vwradiocode.nl/.

Kosten zijn €20,- meen ik.

Zij doen geen VW meer. Was destijd 25,= en kreeg ik met dezelfde vaart terug gestort.
Bij komend probleem is dat de code ook aangepast kan worden. Enige goede oplossing om de code te achterhalen is met de juiste tools uit te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dealer opvragen wil soms lukken, maar meestal werken ze niet mee of is het teveel moeite. 
Ik zelf werk met RNS Manager. als ik de radio op mijn buro heb ik de code gemiddeld met 15 minuten uit het systeem gepuzzeld.
Als de radio nog in de auto zit ben ik wat langer bezig ;-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden