Ga naar inhoud

Climatronic touch


Jim78

Aanbevolen berichten

Ik was benieuwd wie van jullie het onderstaande erin geeft gebouwd. En of men het storing/foutcode vrij heeft.

 

€ 143,26 20% Off | Automatic air conditioning panel with LCD touch screen ,Suitable for V W MQB GOLF MK7, Passat B8, Tiguan MK2, T-ROC, Atlas

https://a.aliexpress.com/_vDgy2N

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een FB groep zijn meerdere je voor geweest. Je moet ook het paneeltje achterin aanschaffen, anders zie je de temperatuur achterin niet meer onder het menu. Verder is het codeer werk, wat je precies eraan codeert weet ik niet. Vraag het bij ze na zou ik zeggen.

https://www.facebook.com/groups/453089844900086/

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Ik heb hem erin gezet, code overgenomen Vd oude. Twee knopjes volgens verkoper om basic setting uit te voeren.

Echter niet tevreden. In mijn AID blijft actieradius Vd E-drive op 24km

Achterclima paneel werkt idd niet meer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Dag allen

Ik ben al een tijdje bezig om de touch panel clima werkend op mijn Passat GTE te krijgen. Voor werkt goed echter achter display blijft uit. Zelfs vervangen voor een 2020 versie en tig andere acties.

Lees hier jimmyvw:


https://www.motor-talk.de/forum/touch-kimabedienteil-t6806095.html?page=48

Begin van mijn op blz48 tot einde

Wie van jullie heeft een climatronic touch panel in zijn Passat GTE en tevens een achter display

Zoja kan ik een scan krijgen.

Gr Jim


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi

Top ik ga eens een gok wagen. Bij de niet hybride is dit plaatsen aanleren/ adaptie en klaar.

Bij de hybride schijnt alles anders te lopen en dat is bij mij het geval. Ik ben met twee andere jongens eea aan het testen. Maar effe kijken wat dit bedrijf weet. Thnx


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes, via hun facebook zie je wel dat ze eea kunnen.  Ikzelf ben wat aan het worstelen met de 10-color RGB setup. Maar ik vermoed dat mijn BCM dan toch niet geschikt is, ondanks het wel een high versie zou zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ok mensen het is gelukt dankzij Monstermolt uit MOTOR-TALK forum. Veel testjes samen uitgevoerd en het ons gelukt.

De informatie op de klimaatregeling GTE Touch.

Bij de diesel en benzine auto’s is dit niet het geval!, voor de GTE is het net wat lastiger.

Het nieuwe schakelschema klopt helaas niet, maar het heeft me toch veel geholpen dus ik wist in ieder geval dat de airco-regeleenheid aan de achterkant een aparte LIN-lijn heeft.

Na enig speurwerk is de juiste aansluiting pin 1 van de airco regelunit aan de achterzijde naar de T20/15 aan de voorzijde.

Dus pin 1 moet worden losgekoppeld en er moet een nieuwe lijn van achter naar voren worden gelegd.

De verwijderde pin 1 moet goed geïsoleerd zijn.

Ik heb foto's toegevoegd van het gewijzigde schakelschema en van het leggen van de testlijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
On 20-9-2021 at 00:47, Jim78 said:

Echter niet tevreden. In mijn AID blijft actieradius Vd E-drive op 24km

@Jim78

Hoe heb je het probleem van E-drive opgelost? Het lijkt mij dat dit lost staat van de Clima achter oplossing. 

:-D
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 22-6-2023 at 20:57, francisco said:

@Jim78

Hoe heb je het probleem van E-drive opgelost? Het lijkt mij dat dit lost staat van de Clima achter oplossing. 

:-D
 

Intussen het antwoord op moto-talk gevonden. (ik gok jouw reactie ;-) )


"Ich habe den verkaufer gefragt ob ehr den teilnr von den clima fir mich aufsuchen konnte, das hat ehr gemacht. Das ist den 3G8907049D. Also habe ich auf marktplatz den orginal teil geauft. Heute eingebaut und codierung eingemacht. Nur den taster combination basic setting war anders. Mann muste den A/c und de sitz mit 3 pfeilen zusammen drucken.

Und jetz das Folgende:

-Den AID einzeige von den E actieradius ist wieder gut."

Bron:
https://www.motor-talk.de/forum/touch-kimabedienteil-t6806095.html?page=48

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden