Ga naar inhoud
  • 0

Kofferklep wil niet open. Motortje ziet er oké uit.


AlterEgo

Vraag

Vrienden,

Mijn B8 variant kofferdeksel besloot er zeer plots mee op te houden. Vanaf het ene moment op het andere. Bij het bedienen van de achterklep via het logo hoor ik het motortje werken. Ik zie het ook visueel werken als ik de behuizing van het elektromotortje open.

Zie foto's: Vermoedelijk moet het motortje het witte hendeltje bedienen van positie 15 naar positie 10 (onder de veer). Maar het wil helaas niet naar positie 10. Er zit wel beweging in, maar het laatste stapje wil die niet maken. Ook niet manueel. Het motortje wordt ook wel vrij warm.

Centrale vergrendeling doet het wel. Knipperlichten knipperen 2x bij sluiten, 1x bij openen. Wel hoor ik geen klik bij het achterdeksel bij ontgrendelen. Ik weet niet of die klik er hoort te zijn of niet?

Ik dacht aan een kapotte motor, maar het lijkt me eerder iets mechanisch? Alsof het slot vastzit om een andere reden?

Iemand die me kan helpen bij de diagnose?

Bedankt!

 

IMG_8148.jpg

IMG_8147.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Lijkt het maar zo of is het zwarte gedeelte achter de veer met witte stop iets verbogen. tussen witte stop en tandwiel. Draait het spindeltje wel?? Het witte gedeelte moet naar achteren gaan als het zwarte tandwiek draait. 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, Diver said:

Lijkt het maar zo of is het zwarte gedeelte achter de veer met witte stop iets verbogen. tussen witte stop en tandwiel. 

Bij het bedienen van de actuator had ik de behuizing nog los en vloog alles in het rond. (lesson learned). Het zou kunnen dat ik het bij het nemen van de foto niet volledig recht had geïnstalleerd. Ik zie ook wel niet onmiddellijk de functie van dat dingetje. Heb de veer er ondertussen paar keer uit en in gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Just now, AlterEgo said:

Bij het bedienen van de actuator had ik de behuizing nog los en vloog alles in het rond. (lesson learned). Het zou kunnen dat ik het bij het nemen van de foto niet volledig recht had geïnstalleerd. Ik zie ook wel niet onmiddellijk de functie van dat dingetje. Heb de veer er ondertussen paar keer uit en in gehad.

Misschien nog wel interessant om te vermelden. Als ik via mijn sleutel op het kofferklep knopje duw gebeurt er helemaal niets met die actuator. Dit doet me toch nog vermoeden dat ergens anders iets zou fout zijn? Met de kofferklep knop in de bestuurdersstoel kan ik het wel bedienen... Zonder succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee die doet het gewoon, ook als ik de actuator manueel bedien (met het tandwieltje draai) dan zie ik de witte klep rond de zwarte schroef de klep bedienen die zichtbaar is op foto 1 in positie 15. Helaas wil hij niet tot positie 10. Dat is het vreemde.

Ik zou zeggen, ik koop gewoon een heel nieuw slot, maar ik krijg met niets mijn koffer uit het slot ... Ook die noodopening waar een trekkabel in lijkt te passen maar waar er geen in zit kan ik niet voldoende bedienen om het witte klepje van positie 15 naar 10 te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
34 minutes ago, Diver said:

Moet je dat gedeelte waar 10 en 15 opstaat niet indrukken. 

Zo lijkt het, maar geen beweging.

Heb ondertussen een filmpje gevonden. Ik zal het hele slot moeten uitbouwen en moeten open prutsen op de werkbank blijkbaar. Maar kan moeilijk geloven dat dat de enige optie momenteel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fijn om mee te denken heatsink. Helaas ook geen beweging in te krijgen; Volgens duitse fora is het een bekend probleem. Ofwel heb je geluk en kan je hem op jouw manier openen, ofwel zit die vast en moet er zwaarder materiaal aan te pas komen.

Heb hem op mijn werkbank liggen, maar de youtube filmpjes tonen niet de cruciale stap om hem te ontgrendelen.

Ook hangt de plastic trim er nog aan wat het werken ook lastiger maakt. Zou ik hem niet loskrijgen door de platte schijf naast het audi logo'tje weg te slijpen?

IMG_8155.jpg

IMG_8152.jpg

IMG_8153.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
50 minuten geleden, AlterEgo zei:

Zou ik hem niet loskrijgen door de platte schijf naast het audi logo'tje weg te slijpen?

Zo te zien is iemand anders dat op die manier wel gelukt.

VW PASSAT B8 (3G2) Tailgate Lock 3G0827503 3474558

Verkoopt hem ook gelijk zonder defecten 😂

 

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, AlterEgo zei:

Het is los. Je eens goed kwaad maken helpt ook. Iemand die tegen hetzelfde probleem aanloopt. Contacteer me even.

Het slot is voor de sloop, maar dat was het sowieso toch al.

IMG_8156.jpg

Top dat het gelukt is! Jammer dat het niet ander kon :-( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minutes ago, AlterEgo said:

klopt, mijn onderdeel ziet er toch net iets anders uit. Het nummer dat bij mij staat is 3G0 827 505 C

 

Deze website toont hem. Ik zie dat de meer courante sloten toch een andere vorm van frame hebben. 

https://bt-cars.pl/zamki/26828-vw-passat-b8-arteon-zamek-klapy-bagaznika-5ta827505d-3g0827505c-3g0827505b-3g0-827-505-c-tyl-tylny-touran-tiguan.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
22 minuten geleden, Heatsink zei:

Goed dat we het even controleren dus. Er is een nieuwere versie zo te zien en wel de 3G0 827 505 D

Wellicht heeft deze het probleem niet meer? Succes!

image.thumb.png.c998bd24bab2dade56dbe1d52b8ed353.png

image.png.d9c91217f2dd34e4321e1b720672fd72.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Diver zei:

@Heatsink je prijzen kloppen niet

image.thumb.png.be3db2702a49fc392e5dc881b9bbd9a0.png

Helemaal gelijk Diver! Even aanpassen

@AlterEgo Ik heb een foutje gemaakt. Je hebt momenteel de 3G0827505C (oude slot) en de vervanger is 5TA827505D met de prijs welke Diver in zijn screenshot laat zien.

De 3G9827520A is correct. Ook zie ik de 3G9827520B staan (verbeterde versie?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
42 minutes ago, Heatsink said:

Helemaal gelijk Diver! Even aanpassen

@AlterEgo Ik heb een foutje gemaakt. Je hebt momenteel de 3G0827505C (oude slot) en de vervanger is 5TA827505D met de prijs welke Diver in zijn screenshot laat zien.

De 3G9827520A is correct. Ook zie ik de 3G9827520B staan (verbeterde versie?)

Oké geen probleem! Wel vreemd dat ik op eBay geen resultaten kan vinden met prefix 3G maar met 5TA wel. Bij deze laatste vind ik dan vooral touran exemplaren. Wat me dan doet twijfelen of het echt zal passen? Het ziet er ook wat anders uit, maar dat zal dan wel te maken hebben met het feit dat het over een update gaat? Als ik geen zekerheid heb via eBay zal ik dinsdag wel gewoon even langs de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden