Ga naar inhoud

Goede nieuw banden voor ons T5-campertje.


J.J

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

We gaan zo op pad voor nieuwe banden voor ons T5-campertje.

De vierseizoenenbanden van Vredestein zijn ons behoorlijk tegen gevallen, een tijd lang gereden met het idee dat het de wiellagers waren, tot twee van ons beste leden ons busje onder handen wilden nemen en er achter kwamen dat het aan de banden ligt.

Wat een ontzetten fijne ervaring.

Nu gaan we zo op pad om de beste banden voor ons campertje te zoeken, hebben jullie een idee met wat voor banden we veel rijplezier kunnen verkrijgen en ook nog eens veilig.

We zien uit naar jullie reactie we nemen de laptop mee kunnen we jullie advies ook nog bekijken bij de banden bedrijven.

 

Mhg,

J.J en zijn geliefde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi J.J.

Herkenbaar verhaal, heb hetzelfde gehad maar dan met banden van Continental (lag wel aan de leeftijd)
Ik heb nu voorop Michelin Primacy 4 en achterop Vredestein sportracs zitten, wil je weer voor all-season gaan of zomer/winter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, JimyB zei:

Hoi J.J.

Herkenbaar verhaal, heb hetzelfde gehad maar dan met banden van Continental (lag wel aan de leeftijd)
Ik heb nu voorop Michelin Primacy 4 en achterop Vredestein sportracs zitten, wil je weer voor all-season gaan of zomer/winter?

Ha bedankt voor je reactie @JimyB

 

We nogal bedenkingen om weer All-season banden meer te nemen, ondanks dat we graag het hele jaar door goed en veilig willen rijden, vooral met een campertje.

 

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, J.J said:

Ha bedankt voor je reactie @JimyB

 

We nogal bedenkingen om weer All-season banden meer te nemen, ondanks dat we graag het hele jaar door goed en veilig willen rijden, vooral met een campertje.

 

Begrijp ik, weet wel dat je bijvoorbeeld Duitsland niet in mag in de winter periode, daar moet je volgens mij winterbanden onder de auto hebben.

Welke maat heb je nodig? Ik weet wel dat Michelin goede all-seasons heeft, deze hadden we ook onder onze Fiat zitten toen der tijd.
En volgens mij moet je ook verstevigde banden onder de camper zetten, gezien deze in principe een bus is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, JimyB zei:

Begrijp ik, weet wel dat je bijvoorbeeld Duitsland niet in mag in de winter periode, daar moet je volgens mij winterbanden onder de auto hebben.

Welke maat heb je nodig? Ik weet wel dat Michelin goede all-seasons heeft, deze hadden we ook onder onze Fiat zitten toen der tijd.
En volgens mij moet je ook verstevigde banden onder de camper zetten, gezien deze in principe een bus is.

1596970820_Band3.thumb.JPG.8d12d25f7ce6b0c17a678216a0337002.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, J.J zei:

Nu gaan we zo op pad om de beste banden voor ons campertje te zoeken, hebben jullie een idee met wat voor banden we veel rijplezier kunnen verkrijgen en ook nog eens veilig.

Michelin Pilot Sport 4S

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, Ozzy said:

Michelin Pilot Sport 4S

 

Lijkt me niet dat je die in een bus formaat hebt, daarbij onnodig dure banden voor wat J.J. nodig heeft. 

 

Continental en Michelin zijn over het algemeen goede banden voor op een bus, maar om alle vier de banden zo evenredig mogelijk te laten slijten is het vooral belangrijk om de achterbanden en voorbanden om te wisselen elke seizoen of elke x aantal km's. Achterbanden zullen bijna altijd wel cuppen op een voor wiel aangedreven auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 20-5-2021 om 15:30, Kanerr zei:

 

Lijkt me niet dat je die in een bus formaat hebt, daarbij onnodig dure banden voor wat J.J. nodig heeft. 

 Achterbanden zullen bijna altijd wel cuppen op een voor wiel aangedreven auto.

Dat cuppen zal ik van af nu goed in de gaten houden dat is ons ook aangeraden door @Vinniepilon.

Om de zoveel kilometer van voor naar achter omzetten, en regelmatig voelen, de Vredestein achter banden waren er echt erg aan toe.

Bedankt @Kanerr bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-6-2021 om 00:35, Marco456 zei:

Of koop een setje licht metaal:

https://www.facebook.com/marketplace/item/2813433085641569/
4319e40dbc6dae71386a559ef71208ba.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

Een ideale set de velgen onder ons campertje zijn al wat aan het roesten, terwijl de rest er nog zo goed uitziet.

Ha, als ik dit eerder had gezien, dan was dat zeker een optie, hartstikke bedankt @Marco456.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden