Ga naar inhoud

Brillenhouder-Passat-B8-frustratie-vraag


reyhyper

Aanbevolen berichten

Ik heb een euvel ondenkt in mijn Passie (B8): daar waar iedereen zijn zonnebril in de hemel van zijn/haar dak kan bewaren beschik ik daar niet over. Die optie heeft plaats moeten maken voor de bediening van het hemeltje/lamel voor het dakraam. Ik stuntel elke dag met mijn zonnebril. Ik werp hem nu in de bekerhouderruimte, maar dat wil je niet als je een wat betere zonnebril hebt. Dus voor dat ik een nieuwe aanschaf...

Nu zocht ik natuurlijk op Ali, maar dat plastic spul is duidelijk niet OEM (bijv. kleur) en paste voor geen (mili)meter, dus weg-er-mee. 

Nu bedacht ik mij dat in mijn Volkswagen Golf IV Variant ik een soortgelijk probleem had en een zonnebrilhouden van de New Beetle had gekocht (die kwam fabrieksaf met zonnebrilhouder op de plek waar de steun in het plafond zit voor de bestuurder). Die paste precies (het artikelnummer 1C0857465). Weet iemand of die maten van de plafondhouder (afstand schroeven) door de jaren heen gelijk is gebleven? Die zonnebrilhouder van de New Beetle (1e versie) was nl. top herinner ik mij. Kijken of dat een betere retro-fit is voor de Passie.

Alternatief is het origineel brildoosje die bij je bril komt gebruiken en dan in de deurvak werpen, C'est non? Iedere suggestie is er een!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er oem ook zo een brillenvak maar mogelijks enkel bij bepaalde uitvoeringen maar misschien wel te retrofitten in de bestaande uitvoering

Even zoeken op 5G0 868 837

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, wulfke said:

Is er oem ook zo een brillenvak maar mogelijks enkel bij bepaalde uitvoeringen maar misschien wel te retrofitten in de bestaande uitvoering

Even zoeken op 5G0 868 837

Dit lijkt niet te werken ivm bediening van lamel. Ik krijg nl met de gegeven product code alleen plaatsjes van middenconsole in de hemel bij voorruit. Die kan ik niet vervangen voor eentje met brillenbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou denken dat er genoeg ruimte zou zijn óm die switch heen.

Onder het mom van iedere suggestie is er 1 en ik met hetzelfde issue zit met mijn B7 met panodak; ik zit er aan te denken om de ruimte met de sigarettenaansteker in mijn B7 te vervangen voor een 3D geprint vak voor bijv zonnebrillen. De ruimte is er breed en diep genoeg voor, maar die ouderwetse en nutteloze sigarettenaansteker zit in de weg.

Nu nog iemand vinden die gek genoeg is om dit samen mee op te pakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, wulfke said:

Gewoon een afweging maken wat je prioriteit is. Brillenvakje of de zonwering (welke ik nog nooit dicht heb gedaan) .

Ja. Eens. Dan blijft lamel. Vrouw doet dit altijd dicht en vindt het rijden met zoveel glas/licht minder prettig.

Als ik nog alternatief vind zal ik hem posten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Thomas1984 said:

Je zou denken dat er genoeg ruimte zou zijn óm die switch heen.

Onder het mom van iedere suggestie is er 1 en ik met hetzelfde issue zit met mijn B7 met panodak; ik zit er aan te denken om de ruimte met de sigarettenaansteker in mijn B7 te vervangen voor een 3D geprint vak voor bijv zonnebrillen. De ruimte is er breed en diep genoeg voor, maar die ouderwetse en nutteloze sigarettenaansteker zit in de weg.

Nu nog iemand vinden die gek genoeg is om dit samen mee op te pakken...

Bij B8 bij mij zit daar geen sigarettenasbak met aansteker maar is dit een ligplaats voor je mobiel met USB aansluiting. Wel creatief idee!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn B8 zit er een mooi vakje direct onder de knop voor de verlichting (links van het stuur). Hierin past prima een zonnebril.
Heb jij zo'n vakje niet ?

aangepast door JanSL
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden