Ga naar inhoud
  • 0

Front Assist spook meldingen grijpt onnodig in


reyhyper

Vraag

Ik heb af en toe last van spookmeldingen van de Front Assist en heb gister zelfs een onnodige ingreep gekregen.

 

Betrof flauwe bocht naar links met fietser rechts op de baan. Denk dat de Passie dat ff lastig vond te verwerken.

Eea werkt dus wel.

Zijn er meer situaties waar Front Assist onnodig ingrijpt of meldingen geeft waarmee ik rekening kan houden?

Denk nl bijv dat wanneer ik net wat rustiger door de bocht was gereden het geen probleem had geweest.

Anybody else?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In de stad als er een bestelbusje voor je gaat afslaan en als je volgens het systeem niet genoeg afstand houdt, dan gaat hij ook piepen. Meestal stuur je alvast wat naar links om er een beetje omgaan te gaan, maar dat vindt 'system 1984' dan niet goed.

Soms krijg je een half jaar lang geen melding en dan weer 3 keer in één week.

Bij grotere objecten zoals bestelbusjes krijg je wel wat eerder een melding lijkt het op.

Ooit één keer een ingreep gehad van het systeem bij invoegen op de snelweg, en het systeem kan echt belachelijk hard remmen! Persoon voor mij wou me een braketest geven maar de VW was sneller! Dan leer je het systeem wel waarderen en ben je heel blij dat het er op zit.

Het systeem geeft geen spookmeldingen, maar wellicht dat jij zelf een andere inschatting maakt. Probeer vooral goed te analyseren waarom de melding verscheen, zo leer je de eigenschappen van het systeem beter kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb af en toe last van spookmeldingen van de Front Assist en heb gister zelfs een onnodige ingreep gekregen.

 

Betrof flauwe bocht naar links met fietser rechts op de baan. Denk dat de Passie dat ff lastig vond te verwerken.

Eea werkt dus wel.

Zijn er meer situaties waar Front Assist onnodig ingrijpt of meldingen geeft waarmee ik rekening kan houden?

Denk nl bijv dat wanneer ik net wat rustiger door de bocht was gereden het geen probleem had geweest.

Anybody else?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu weet ik dat voorheen de Tiguan hier last van had. Die gaf spontaan van die spookmeldingen en ging uit het niets ineens ingrijpen.

Alleen bij de Passat B8 heb ik hier nog nooit eerder van gehoord of zelf mogen ervaren. Wel heb ik zo'n onnodige melding meegemaakt toen ik door een S-bochtige weg reed, waar op de linkerbaan een hele rij auto's voor het stoplicht stil stonden. Ik reed op de rechterbaan met een snelheid van 30-40km/h en toen kreeg ik zo'n front-assist melding. In dat geval was het wel begrijpelijk gezien ik op een aantal stilstaande auto's af reed. 

Verder heb ik één keer meegemaakt dat ik best hard in de ankers ging en de Front-assist toch een melding gaf + ging ingrijpen. Ik voelde het rempedaal onder me voet verdwijnen. Dat was best interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen ervaring met een b8. Heb zelf b7 en front assist greep ook een keer in bij een bocht naar links  met fietser rechts op fietspad. Meteen zelf gas indrukken deed ingreep stoppen. Verder geen rare ingrepen gehad . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon actiever en harder gaan rijden, dan heeft het systeem de neiging om minder meldingen te geven. :smile:

Een paar maanden terug viel het mij op dat ik in het afgelopen half jaar ervoor geen één keer een FA melding heb gekregen. Ik dacht even dat het systeem stuk was gegaan. Paar dagen later begon het gepiep weer en toen had ik het ineens 3x in een week. Het is in ieder geval een vreemd systeem.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel eens een melding gehad maar hij heeft nooit zelf geremd.
Als ik bv op een provinciale weg zit en ik zie dat mijn voorganger afslaat, dan hou ik soms het gas erop omdat ik inschat dat de auto is afgedraaid op het moment dat ik bij de zijstraat ben.
Waar ik wel regelmatig last van heb is de DCC. Als ik op de linkerbaan zit en een auto komt van rechterbaan voor mij, dan remt de DCC te hard en te lang. Gas loslaten zou dan al voldoende zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, herkenbaar. ACC moet ik nog op rechtsinhalen toestaan zetten met VCDS. Bij weefvak is dit erg irritant als je ljnkerbaan voor rechts aanhoudt en iemand op de rechterbaan voor links traag rijdt. Gooit hem gewoon op de rem als je niet oppast. Maar...dat vraagt dan om een andere topic 😉

aangepast door reyhyper
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden