Ga naar inhoud
  • 0

Lichte trilling in het stuur door wieldoppen


Heatsink

Vraag

Hallo allemaal!

Lange tijd breek ik mijn hoofd over het volgende. Vanaf ongeveer 105 km/h heb ik een lichte trilling in het stuur. Tot twee maal toe heb ik de wielen opnieuw laten balanceren zonder het gewenste resultaat. Afgelopen week ben ik op het internet gaan zoeken wat allemaal het trillen kan veroorzaken. Een van de eerste tips was om zonder wieldoppen te testen en het was gelijk bingo! De trillingen zijn weg waaruit opgemaakt mag worden dat de wielen correct gebalanceerd zijn en de wieldoppen de boosdoeners zijn.

Ik heb originele stalen VW velgen (5N0601027B) met originele (maar niet bijhorende) VW wieldoppen (1K0601147G) welke op gebruikerssporen na geen schade hebben. Alle clips zijn in orde en de spanringen zitten ook op de juiste plek. Vanzelfsprekend komt de ventieluitsparing overeen met het ventiel. 

Nu heb ik begrepen dat de velgen oorspronkelijk van een Tiguan zijn en de wieldoppen van de Golf en Jetta. Ben ik nu heel naïef om te denken dat deze combinatie geen probleem op zou mogen leveren? 

Wat vinden jullie en/of hebben jullie eventueel tips?

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor jullie reacties. Balanceren op de auto zat ik ook aan te denken maar ideaal is het niet. Helaas zit bij de hedendaagse balanceermachines de balanceerklem in de weg of ik moet al iemand vinden welke een adapter heeft voor blinde velgen. 

Ik gooi liever niet een ander setje erop met de kans op hetzelfde probleem. Beetje zonde van het geld. De set was toen ik deze kocht zo goed als nieuw en vrij van schade of andere gebreken.

Dank voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden