Ga naar inhoud

Tankinhoud VW Passat Variant 2.0TDI DSG7 150pk MJ2021? Defecte brandstofmeter?


infernoken

Aanbevolen berichten

Hallo,

heeft iemand een idee wat de tankinhoud is van een VW Passat Variant 2.0TDI DSG7 150pk MJ2021 ?

Momenteel ben ik aan mijn tweede tankbeurt met deze wagen en heb wat vragen of mijn brandstofmeter wel correct werkt.

Deze heeft al eens plots eens minder aangegeven dan er nog in de tank was, om dan na een herstart terug op een hoger niveau te springen.

 

Daarnaast heb ik nu al tweemaal ~1130km gereden op één tank en dan kan ik er ongeveer 63 liter tanken tot vol...

 

Nu mijn vraag, als ik aan 1130km kom, dan staat de brandstofmeter nog mooi boven het rood en zeg de boordcomputer dat ik nog een 160km kan.

Echter vertrouw ik het niet...  De tank is volgens de handleiding 'maar' 59 liter groot en met wat reserve erbij kom ik misschien aan 65 liter?

Aangezien ik 63 liter kan tanken met nog 160km te gaan denk ik dat de brandstofmeter teveel aanduid?  Het feit dat deze ook al eens plots minder toonde geeft me geen vertrouwen...

 

EDIT: andere sites spreken dat de tank 66l groot zou zijn?  Nu, mijn vraag blijft aangezien mijn vertrouwen wat weg is door die ene 'glitch' waarbij de meter plots minder toonde...

 

aangepast door infernoken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw auto is zo'n 300kg lichter dan de mijne, maar 1.130km op 1 tank is mooi. Ik ben al blij als ik een keer boven de 1.000km kom voor ik ga tanken (en dan gaat er ook ong. 63L in).
Ik denk dat jouw meter niet helemaal goed is. Je zou eens kunnen proberen om een tijdje je tankbonnetjes in Excel te zetten. Hierbij bereken je het gem. verbruik per tankbeurt en noteer je wat de BC aangeeft als gem. verbruik per tankbeurt. Ik doe dit voor mijn B8 al 4 jaar en de gem. afwijking tussen Excel en BC is 11,3%.
Als dat bij jou nóg meer afwijkt is je BC erg optimistisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de tank volgooien wanneer ie op precies 1/2 staat. Als er veel meer dan circa 33 liter erin gaat, dan is er inderdaad iets mis. Wellicht de vlotter ofzo, als het nog op die manier wordt gemeten tenminste. Die kan je d.m.v. VCDS aanpassen geloof ik.

Bij mij klopt het redelijk, maar zo'n mooi verbruik heb ik sinds een tijdje niet meer. Beter dan 1 op 16 wilt ie niet meer halen. 🤔 Zelf tank ik meestal wanneer ie net bij het eerste rode streepje staat. Dat is het punt wanneer ie normaliter 1/4 zou aangeven. Vaak gaat er dan zo'n 47 á 50 liter in. De BC geeft dan aan dat er nog zo'n 300 km gereden kan worden, wat plausibel klinkt gezien er nog circa 16 liter brandstof in de tank zit.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de vele antwoorden, heb nog niet geantwoord omdat de alert van deze topics blijkbaar niet aan stond...

Ik ben inderdaad wel blij met een dergelijk verbruik, maar tevens vervelend dat ik mijn brandstofmeter niet vertrouw.

Ga de garage eens bellen en vragen of zij hier iets kunnen aan meten?

Ik ga ook de tip van @Ozzy eens proberen en halverwege de tank eens volgooien...  Als daar dan inderdaad veel meer dan 33l ingaat is er zeker iets mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden