Ga naar inhoud
  • 0

B8 DSG flippers mogelijk?


HH Bos

Vraag

vraag: kan ik naderhand flippers laten functioneren op een B8 DSG die zonder flippers is geleverd?


Mijn huidige stuur heeft wat kleine slijtageplekjes. 
ook rijd ik met enige regelmaat met een kar en daarbij zijn de flippers erg wenselijk.

Ik zou een nieuw stuurwiel willen kopen en dan het liefst met flippers.

Al even op forum gezocht, maar vind niets over de B8. (Huidige stuur is al wel multifunctioneel, maar enkel geen flippers)

Iemand ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb geen ervaring mee met achteraf dit in te bouwen, maar verwacht dat het wel mogelijk is.
Mijn B8 (2015) heeft ze af-fabriek maar ik gebruik ze zelden.
Je weet dat je met de DSG-pook ook handmatig kan schakelen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 minuten geleden, JanSL zei:

Ik heb geen ervaring mee met achteraf dit in te bouwen, maar verwacht dat het wel mogelijk is.
Mijn B8 (2015) heeft ze af-fabriek maar ik gebruik ze zelden.
Je weet dat je met de DSG-pook ook handmatig kan schakelen ?

Ik wou gisteren net hetzelfde antwoorden. Heb ze er ook af fabriek in zitten maar nog nooit gebruikt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor jullie reactie.

Ik weet dat het met de pook ook kan en dat het deels een overbodige functie/gadget is.

Omdat ik nu toch een nieuw stuur wil, maakt het qua kosten niets uit en zou je kunnen stellen waarom niet.

Enkel bij rijden met een aanhanger schakel ik nogal eens manueel en dan is de stuurbediening wel een leuke extra.

Moet er in de software ook iets aangepast worden of is het plug and play?

kan er ook een krijgen met stuurverwarming. Iemand daar ervaring mee bij toepassen in wagen welke zonder deze optie is geleverd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Flippers zal mogelijks gewoon kunnen met enkel wat programmatie aanpassingen. Stuurverwarming is een andere koek, daar zal mogelijks een andere sleepring voor nodig zijn, extra bedrading en voeding en een ander clima paneel en een pak meer codeerwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens een aantal op Motortalk.de hoeft het niet geactiveerd te worden. Nieuwe stuur erop en ze werken gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kwestie van even Googlen. 

Het kan voorkomen dat je foutmeldingen op je teller gaat zien en je stuurbekrachtiging zal niet werken. Even een blokje om rijden en ze zouden allemaal uit moeten gaan. Tenminste, als je van plan bent om de accupolen los te koppelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
24 minutes ago, Ozzy said:

Kwestie van even Googlen. 

Het kan voorkomen dat je foutmeldingen op je teller gaat zien en je stuurbekrachtiging zal niet werken. Even een blokje om rijden en ze zouden allemaal uit moeten gaan. Tenminste, als je van plan bent om de accupolen los te koppelen. 

Waar Google je op? Heb al wat gezocht maar kan nog niet vinden wat jij aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou meteen maar aangepakt.

Wisselen stuur is gemakkelijk, op stap 1, het los krijgen van de airbag, nagelaten. 

Nadat ik de accu weer had aangesloten 1 grote kerstboom op het dashboard. Storing lane-assist, ACC, bandenspanning, Side-assist, Park-assist, start/stop, etc.

Flippers werkten meteen.

Na een stukje gereden te hebben de auto uitgezet en opnieuw gestart. Deel van de storingen weg, maar ACC en Lane-assist bleven opkomen.

Na 5 minuten gereden te hebben de auto uitgezet en nogmaals gestart, waarna alle storingen waren verdwenen 👍🏼

Nu dus een volledig werkend systeem en flippers zonder programmeren of iets dergelijks.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden