Ga naar inhoud
  • 0

Bediening achterklep


essel

Vraag

Beste Forumleden,  Ik rij al een paar jaar in mijn Passat (3C5).  Vanaf het begin heb ik nooit de achterklep kunnen ontgrendelen m.b.v. de afstandsbediening en het knopje in de bestuurdersdeur.  Ik heb vanaf het begin dat ik de auto kreeg, mij voorgenomen om dit eens uit te zoeken. Echter is het tot op heden er niet van gekomen.

Nu heb ik vaak het probleem dat ik de achterklep ook maar moeilijk kan ontgrendelen m.b.v. de schakelaar in de achtergreep.  Ik heb wel wat op het forum gezocht, maar ik ben er nog niet achter of het probleem van het slot is of van de schakelaar in de achterklep.

Hebben jullie een idee wat waarschijnlijk de oorzaak is.

 

Oh ja, En wat kan de reden zijn dat de de afstandsbediening en de schakelaar in de deur niet werken  voor het ontgrendelen van de achterklep.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat de knop voorin voor de ontgrendeling niet werkt, klopt deels, die werkt alleen als je in de auto zit met contact aan en/of draaiende motor en alles op slot is. (Nochtans dat was zo bij mijn 2006 en 2009 3c5)

Dat de knop in de achterklep het niet doet kan meerdere oorzaken hebben.
(Draadbreuk, stekker niet goed erin, roest/vocht, etc.)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar is de auto dan op slot?
Want bij mij werkte het knopje alleen als de auto op slot was.
En daarnaast, het knopje geeft alleen het klepslot vrij, hij gooit niet de klep helemaal open.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, essel zei:

Het betreft een manuele klep.  Ook als de auto op contact staat (of met lopende motor) is er geen enkele actie bij het bedienen van het knopje in de deur. 

als je rijd boven de 15Km per uur sluiten alle sloten, ook de achterklep. Als je na het rijden uit stapt en de achterklep open wil doen lukt dat niet, net zo als de deuren niet open gaan van buiten af. Om de deuren vrij te geven gebruik je de schakelaar in de deur, daarna kunnen de deuren wel open van buiten af. De schakelaar in de deur bij de speaker doet het zelfde met de achterklep, het geeft het slot vrij om van buiten af te openen, de klep gaat niet vanzelf open, je moet dit dus zelf doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, essel zei:

Oke, de knop heeft dus een andere functie dan ik dacht. Dit geldt dan ook voor de knop de afstandsbediening neem ik aan.

Meen dat die voor de electriche achterklep is, als je namelijk met de AB op open drukt is de achterklep ook vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jammer, is hoopte dat de dezelfde functie had als de knop in de achterklep waarmee je het slot ontgrendeld.   Ik zal dan tocht maar eens de bekleding van de achterklep loshalen om te kijken hoe er binnen uit ziet. Wellicht toch wat roest e/o water aldaar.  Bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de knop op de AB kan je deze indrukken wanneer de wagen vergendeld is, dan kan je de klep openen zonder dat de deuren ontgrendelen. Zodra je de klep dan terug dicht doet gaat de klep terug op slot en gaat de wagen terug in safe modus (knipperlichten geven dat dan ook aan). Klein puntje is dan ook, als je in die situatie de sleutels in de kofferbak achterlaat en de klep dichtgooit dan heb je een probleem..wagen op slot met de sleutels in de kofferruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het net even getest voor je. Als de auto geheel afgesloten is, en je wil alleen de achterklep open hebben dan kan je op de AB de knop van de achterklep indrukken tot je knippers knipperen dan kan je de achterklep open doen en de deuren blijven dan dicht. gooi je de klep dan weer dicht is hij ook meteen weer op slot. Tijdens deze aktie blijven de deuren op slot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 6-5-2021 om 19:25, essel zei:

Aha!!!  Het is mij duidelijk, ik zal het morgen ook eens proberen!

@essel Ze zeggen wel eens morgen komt nooit, maar je maakt mij niet wijs dat je nog niet bij de auto ben geweest. Wat was het resultaat?????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden