Ga naar inhoud
  • 0

Bediening achterklep


essel

Vraag

Beste Forumleden,  Ik rij al een paar jaar in mijn Passat (3C5).  Vanaf het begin heb ik nooit de achterklep kunnen ontgrendelen m.b.v. de afstandsbediening en het knopje in de bestuurdersdeur.  Ik heb vanaf het begin dat ik de auto kreeg, mij voorgenomen om dit eens uit te zoeken. Echter is het tot op heden er niet van gekomen.

Nu heb ik vaak het probleem dat ik de achterklep ook maar moeilijk kan ontgrendelen m.b.v. de schakelaar in de achtergreep.  Ik heb wel wat op het forum gezocht, maar ik ben er nog niet achter of het probleem van het slot is of van de schakelaar in de achterklep.

Hebben jullie een idee wat waarschijnlijk de oorzaak is.

 

Oh ja, En wat kan de reden zijn dat de de afstandsbediening en de schakelaar in de deur niet werken  voor het ontgrendelen van de achterklep.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat de knop voorin voor de ontgrendeling niet werkt, klopt deels, die werkt alleen als je in de auto zit met contact aan en/of draaiende motor en alles op slot is. (Nochtans dat was zo bij mijn 2006 en 2009 3c5)

Dat de knop in de achterklep het niet doet kan meerdere oorzaken hebben.
(Draadbreuk, stekker niet goed erin, roest/vocht, etc.)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar is de auto dan op slot?
Want bij mij werkte het knopje alleen als de auto op slot was.
En daarnaast, het knopje geeft alleen het klepslot vrij, hij gooit niet de klep helemaal open.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, essel zei:

Het betreft een manuele klep.  Ook als de auto op contact staat (of met lopende motor) is er geen enkele actie bij het bedienen van het knopje in de deur.