Ga naar inhoud
  • 0

BWS - Accu leeg


Kanerr

Vraag

Goed, mijn accu is leeg en ik denk dat ik iets niet goed heb gedaan.

 

Gisteren wilde ik wegrijden en Keyless Access werkte niet dus heb ik handmatig de deur open moeten doen (met sleutel in deur). Start knop werkte ook niet dus sleutel in de houder (contactslot dus eigenlijk) en ik kreeg de accesoires stand op de tellers. Starten wilde hij echt niet doen, startmotor draaide niet eens rond. Toevallig had ik de obdeleven erbij en heb ik gekeken of ik kan zien wat de accu liet zien en dat was 5v. Veelste weinig dus en ik ging vanzelfsprekend al ervanuit dat ik de auto met startkabels moet starten.

 

Heb de Polo van mn pa erbij gepakt (veel kleinere accu vanzelfsprekend maartoch) en heb hem, en hier komt mijn stommiteit, direct aangesloten op de accu achteraan. Erna wilde ik dus starten maar niets deed het. Geen tellers, geen interieur lamp helemaal nada. 

Daarna de start pool onder de motorkap geprobeerd en de min pool op de massa, maar ook dat had geen effect. Ook niet met 10min aan de Polo gehangen te hebben. Ook na het laden liet hij nog 5v zien dus mijn conclusie is accu dood. Heb hetzelfde bij mijn vorige auto (Fabia) gehad.

Accu is nog een originele uit 2012 (damn!) en laat een wit lampje zien (met beschrijving: wit=fout, vervangen!). Heb alvast een accu besteld (oud: 72ah met startcapaciteit 650ah, nieuw 74ah met startcapaciteit 680ah, beide Varta) maar ik vond het toch vreemd dat ik ineens niks had en ineens schoot me binnen dat ik misschien wat elektronica geroosterd heb?

 

Vraag is dus: kan het nu zo zijn dat mijn bcm dood is door verkeerd aansluiten van de starterkabels? Hoe nu verder? 

 

Accu is trouwens onderweg, wordt vandaag geleverd. Moet ik hier nog een inleer procedure voor volgen of kan ik hem aansluiten en starten?

 

Alvast bedankt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou, soms moet je gewoon geduld hebben blijkt. Accu geleverd, geplaatst en hij start beter dan ooit.

 

Meteen met OBD11 gescand en alle spanning gerelateerde foutmeldingen gewist. Over 2/3 uur weer even kijken of de accu nog steeds rond de 12v zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah @Vdub Matthijs, is dat de sensor op de batterij?

 

Vanmorgen stond ik weer finaal plat. Accu helemaal leeg. Anwb geroepen die heeft hem opgeladen en gestart. Accu uitgelezen en waardes aangepast (van 72 naar 74ah)

 

Maar nu zit in in mn kop met of ik wel de juiste accu heb of dat er wat anders aan de hand is. Of was het wel een kwestie van inleren?

 

Nadat de auto aan stond kwam de voltage niet hoger dan 13.5. Is dat normaal? Met de kabel uit de bem ging hij meteen naar 14.2.

aangepast door Kanerr
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden