Ga naar inhoud
  • 0

Wat voor schroefset onder b8 station?


lengte

Vraag

Beste leden. 

Vandaag een paar 19inch velgen laten monteren, met de volgende waarden: et 35 / 8.5j / 245-35-19.

Nu vind ik de opvulling net beneden verwachting. Heb dan ook vrij vlot besloten hier wat aan te doen. 

Graag zou ik voor een max van 25mm zakken en achter iets minder. De auto heeft reeds  een r-line pakket en sportonderstel.  Ik zou best wat stugger willen maar ook een goede Combi tussen comfort en sportief hebben.  Dien ik dan de schokbrekers ook te vervangen of zouden alleen verlagingsveren afdoende zijn? 

Wie o wie kan mij adviseren? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Just now, lengte said:

Beste leden. 

Vandaag een paar 19inch velgen laten monteren, met de volgende waarden: et 35 / 8.5j / 245-35-19.

Nu vind ik de opvulling net beneden verwachting. Heb dan ook vrij vlot besloten hier wat aan te doen. 

Graag zou ik voor een max van 25mm zakken en achter iets minder. De auto heeft reeds  een r-line pakket en sportonderstel.  Ik zou best wat stugger willen maar ook een goede Combi tussen comfort en sportief hebben.  Dien ik dan de schokbrekers ook te vervangen of zouden alleen verlagingsveren afdoende zijn? 

Tevens zou ik de achterwielen iets meer naar buiten willen hebben.....spoorverbreders maar tot hoever kan ik zonder dat de wielkas in gevaar komt. 

Wie o wie kan mij adviseren? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu zelf een jaar een Eibach Pro kit (alleen verlagingsveren) eronder en dat bevalt top. Auto ligt veel strakker op de weg, zonder comfortverlies in mijn beleving. Je moet wel een stuk rustiger over hobbels want de voorkant ligt behoorlijk laag. Merk nu wel dat de standaard schokbrekers eigenlijk te slap zijn voor de snuggere veren. De uitgaande slag van de schokbrekers mag wel wat sterker. Vooral over hobbels bij zowel lage als hogere snelheid houden ze de neus gewoon niet goed genoeg op zijn plek.

Ik wil dus wel binnenkort ook de schokbrekers upgraden met een Billstein B8 setje zodat het dus een Eibach B12 Pro kit wordt.

Ik heb standaard trouwens geen sportonderstel en 17 inch velgen.

Verlaging is voor mij zo'n 3.5 cm voor en 3.0 achter. Maar jij hebt al een sportonderstel dus kun je van deze cijfers 1.5 cm afhalen.

Qua kosten voor alleen de Eibach Pro kit verlagingsveren moet je aan ongeveer 200 euro denken zonder montage.

En de Eibach B12 Pro kit is volgens mij als set iets van 800 zonder montage.

 

aangepast door 15PassatB8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Spoorverbreders heb ik geen ervaring mee nog, maar die wil ik ook nog wel een keer monteren. In dat geval zou ik in ieder geval bij Eibach blijven omdat ik dat al heb en het een gerenommeerd merk is. Je kunt wel filmpjes vinden online (o.a. van Eibach) hoe je je max spoorverbreding kunt opmeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 30-4-2021 om 22:55, lengte zei:

Beste leden. 

Vandaag een paar 19inch velgen laten monteren, met de volgende waarden: et 35 / 8.5j / 245-35-19.

Nu vind ik de opvulling net beneden verwachting. Heb dan ook vrij vlot besloten hier wat aan te doen. 

Graag zou ik voor een max van 25mm zakken en achter iets minder. De auto heeft reeds  een r-line pakket en sportonderstel.  Ik zou best wat stugger willen maar ook een goede Combi tussen comfort en sportief hebben.  Dien ik dan de schokbrekers ook te vervangen of zouden alleen verlagingsveren afdoende zijn? 

Wie o wie kan mij adviseren? 

 

Er zijn er meer die denken als ik een grotere velg monteer de wielbak word opgevuld. Helaas is dit dus niet zo. Een 19" velg heeft een plattere band als een 17 of 18" waardoor de diameter nagenoeg hetzelfde blijft.

Verlagen is hier de enige oplossing idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er zijn er meer die denken als ik een grotere velg monteer de wielbak word opgevuld. Helaas is dit dus niet zo. Een 19" velg heeft een plattere band als een 17 of 18" waardoor de diameter nagenoeg hetzelfde blijft.
Verlagen is hier de enige oplossing idd.
Verlagen is altijd de oplossing voor wheelgap

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 4-2-2022 at 12:22, myronschroder said:

als je maar 25mm wilt verlagen zou ik voor verlagingsveren gaan ipv een schroefset, beetje zonde geld

Is het niet zo met alleen veren dat dit vanaf 30-35mm verlaging is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden