Ga naar inhoud
  • 0

Passat avf 4motion vibraties.


kaneelschep

Vraag

Hoihoi.

Ik heb een b5.5 4motion 130pk tdi. 

De auto rijdt prima alleen er is heel veel vibratie van binnen als de motor loopt. Dingen in deurvakken rammelen mee zeg maar. Zodra je een voet in de auto zet voel je al dat het niet klopt.

Ik heb alle motor en baksteunen vernieuwd. Die vd bak waren echt helemaal tot snot vergaan. Ding hing veel te laag.

Flexstuk voor de kat lekte. Nieuwe in laten lassen.

Maar trilt nog steeds.

Ik las dat homokineten dat kunnen veroorzaken op amerikaanse fora. Maar die hebben allemaal automaten. Weet niet of dat ook voor manuele geldt.

Iemand een idee?

Bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, homokineten was ook meer iets voor de automaatrijders in america.

Die hadden dan in de D en tijdens rijden vibraties die erg op de mijne lijken. En niemand kwam er achter waarom. Blijkbaar lag dat aan uitgelubberde homokineten die dan vibreerden.

Ik heb veel over vliegwiel gelezen. Meestal veroorzaakt dat weer andere geluiden en brommen etc. Meer een schrapend geluid.

Ook merk je dan verschil in geluid of vibraties met koppeling in en uit. Of met op laten komen vd koppeling.

En ik merk geen verschil. Ook hoor ik niks bij de bak onder de motor.

Koppeling is ook nog niet zo oud. Voelt goed.

Ik las ook over de radiator ophanging. die kon ook vibreren. Of een stuk achter het kachelhuis wat kon vibreren.

Als je naar vibraties zoekt, merk je dat er best wel veel mensen last van hebben. ;) en dat er best wel veel dingen kunnen vibreren.,

 

Moet de auto echt even op de brug hebben en goed naar alle ophangingen kijken. Misschien is er ergens toch een stukje uitlaat wat ergens tegen de bodem aanhangt ofzo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

binnenste homokineten komt veel vaker voor en is zeker geen geheim, staat los van automaat/handbak.

Bij jou, als het ook stationair voelbaar is dan zou ik idd ook het vliegwiel bekijken als die niet mee vervangen is met de koppeling.

De voorste motorsteun in de radiatorbalk, zit die wel boven tegen de aanslag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry dat ik zo laat pas weer antwoord! Ik vond deze website onlangs pas weer in een oude telefoon. :( Heb hem nu gebookmarked op de pc.

 

Het vibreren is er nog steeds. Ondertussen ongeveer 12000km gereden. De motor en bak steunen waren toen allemaal al door mij zelf vervangen door nieuwe. De voorste steun zit er goed in. Of die tegen de aanslag zit zou ik nu even niet durven te zeggen.

Net de 2 bovenste armen vd veertoren aan allebei de kanten vervangen voor meyle HD.

 

Bij de bak is nog steeds niks hoorbaar qua vliegwiel. Ook geen verschil met koppeling in of uit. Ik betwijfel nog steeds dat dat het probleem is.

 

Wat is precies het probleem met de binnenste homokineten waar je op doelde? En hoe kan ik dat controleren?

Een homokineet is nu wel aan het gaan. Als ik naar links stuur en wat kracht van de motor verlang hoor je hem klakken.

 

Bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klakgeluiden bij sturen/draaien en optrekken is altijd een buitenste homokineet, die dingen gaan de hoezen zo vaak van stuk dat je vaak al een lading vet kwijt bent alvorens je het constatteerd.

Binnenste homokineten geven trilling tijdens het rijden.

 

Als je auto stationair ook erg trilt ligt dit misschien aan je injectoren/inspuiting, als je heel iets gas geeft, is het dan weg?

Je kan bij zo'n TDI het stationair toerental wel iets verhogen met vcds

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden