Soeplepel Geplaatst 26 april, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 26 april, 2021 Ik heb zelf, jaren geleden, ook eens hiermee getest. 5 volle tankbeurten bij "de witte pomp" gevolgd door 5 volle tankbeurten BP Ultimate. Dit scheelde toen wel flink wat kilometers. Maar ik weet niet meer hoeveel. Daarnaast klopt het wat JanSL zegt, het is lastig om dit heel goed te meten, de omstandigheden wisselen continu. Voor mij blijft het Ultimate, en als het al niet echt veel beter is voor de auto dan wel tussen mijn oren.
Ozzy Geplaatst 26 april, 2021 Rapporteer Geplaatst 26 april, 2021 (aangepast) Met BP Ultimate E5 zal het verbruik t.o.v. van E10 wel wat schelen. Bij Ultimate Diesel is het verschil kleiner. Op Youtube is er een kanaal die het getest had, die haalde op een tank 70km meer t.o.v. een tank met normale diesel. Op een tank had ie iets van 1600km (hypermilen) ofzo gereden. Voor het verbruik hoef je in ieder geval geen BP Ultimate Diesel te tanken. 26 april, 2021 aangepast door Ozzy 1
dieseltje Geplaatst 27 april, 2021 Rapporteer Geplaatst 27 april, 2021 Ik doe het één a twee keer per jaar vanwege de additieven of ik gooi zo nu en dan een busje dieselcleaner in de tank.
Caravelle Geplaatst 27 april, 2021 Rapporteer Geplaatst 27 april, 2021 On 25-4-2021 at 22:05, Vdub said: ik tank 98-100octaan in de benzineauto's, HVO100 in de Passat, Bus en Amarok. Merk je verschil met HVO100? Kan dit zonder aanpassingen in een 2.0 TDI CR? Hoor het graag.
Vdub Geplaatst 27 april, 2021 Rapporteer Geplaatst 27 april, 2021 in de bus en Amarok verneem ik het niet, muv de uitlaatgassengeur, in de Passat regenereert het DPF elk 800km ipv elke 400.. heb dus wel het idee dat het ergens voor/tegen helpt
bert111 Geplaatst 28 april, 2021 Rapporteer Geplaatst 28 april, 2021 13 uren geleden, Vdub zei: in de bus en Amarok verneem ik het niet, muv de uitlaatgassengeur, in de Passat regenereert het DPF elk 800km ipv elke 400.. heb dus wel het idee dat het ergens voor/tegen helpt hoe weet je dat hij regenereert en zou ik dat in de passat gte ook moeten horen/voelen ?
mikerosauer Geplaatst 28 april, 2021 Rapporteer Geplaatst 28 april, 2021 hoe weet je dat hij regenereert en zou ik dat in de passat gte ook moeten horen/voelen ?En gte is toch geen diesel ?Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk 1
tvc15 Geplaatst 28 april, 2021 Rapporteer Geplaatst 28 april, 2021 Nee, maar de facelift GTE heeft wel een partikelfilter in de uitlaat. Hoe de regeneratiestrategie werkt bij benzine weet ik niet precies, volgens mij is dit meer een continu-proces als de motor op temperatuur is.
Ozzy Geplaatst 28 april, 2021 Rapporteer Geplaatst 28 april, 2021 (aangepast) Mij lijkt het ook dat het een continu proces is, gezien het uitlaatgastemperatuur van een benzine motor hoger is dan die van een diesel motor. Het roetfilter van een diesel brand schoon bij circa 650°C. Zo heet (en iets heter) wordt een (standaard) diesel enkel bij vollast. Bij een benzine bereik je zulke temperaturen al bij normaal rijden geloof ik. Als ie op een bepaald manier toch wat voller is geraakt, dan denk ik dat ie een passieve regeneratie zal gaan uitvoeren, net zoals bij een diesel. 28 april, 2021 aangepast door Ozzy
Willem nunspeet Geplaatst 29 april, 2021 Rapporteer Geplaatst 29 april, 2021 Heb de laatste 20 jaar ook alleen maar diesel van Tango en later ook Argos getankt of soms Esso die als buurman van Tango bij ons wel 1 x per week mee moest concurreren.... Op vakanties in Frankrijk ook altijd de meest goedkope diesel bij de intermarché getankt vanwege de soms wel 30 cent verschil met de pompen aan de Peage's Heb nooit brandstofgerelateerde problemen gehad bij de 2.0 Tdi Passat en daarvoor ook niet met de Peugeots 405 en 406 diesel. Deed er wel om de +/- 40.000 km dieselreiniger in, liefst direct in het filter zoals bij de Tdi met een filterwiseling mogelijk is. Mijn Fiat Ducato Camper 2.3 diesel rijdt gemiddeld 1:10 / 1:11 en is met roetfilter wel veel schoner dan de Tdi zonder roetfilter, ik kan dat niet meten maar wel ruiken;-) Bij de Tdi reed ik bij 30.000 km per jaar, waarvan 6.000 met caravan, gemiddeld 1:16 over het gehele jaar en dat is altijd constant gebleven. Heb in Polen wel eens Shell ultimate getankt omdat het daar erg goedkoop was maar nooit enig verschil kunnen merken. Nu met de Golf benzine 1.4 tank ik gewoon de Euro 95 bij Tango en Argos en zie wel wat de ervaringen worden. En zolang het NL regeringsbeleid doorgaat om zuinige dieselaars weg te pesten met exorbitante motorrijtuigenbelastingen en bijv scooters maar gewoon onbelast laat rijden met dikke rookpluimen maak ik me over het milieu aspect niet zo druk. 1
Aanbevolen berichten