Ga naar inhoud

Welke brandstof tanken jullie?


Soeplepel

Aanbevolen berichten

Al waanzinnig lang tank ik bij voorkeur bij de BP. Omdat ik niet van zegeltjes hou of airmiles en daarin tegen freebees een prima spaarsysteem vind.

Maar aan de pomp zelf gooi ik er altijd ultimate in, maar is dit ook nodig? Is dit echt beter? Hoe doen jullie dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

BP of Shell. Bij de BP meestal Ultimate Diesel vanwege het kleine toename in vermogen en roetfilter die iets minder vaak hoeft te regenereren.

Met een TSI zou ik sowieso alleen maar BP Ultimate tanken. Daar loopt ie mooier en efficiënter op dan op het troep genaamd E10. Uiteindelijk verdien je het terug.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen BP Ultimate diesel sinds ik deze auto heb. Voor het extra vermogen, beter voor de injectoren etc. Ja het is duurder, maar via de Directlease Tankservice App zoek altijd de goedkoopste uit in de buurt. En als ik in de buurt ben tank ik dan altijd bij BP Express in Vuren langs de A15 bij verkeersplein Deil. Hoe ze het doen weet ik niet, maar die is altijd belachelijk goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd premium benzine, meestal V-power. Maar ik doe dat voor milieu. met V-power krijg je soort van CO2 compensatie.....

Heel eerlijk, geloof ik niet zo heel erg in effect van betere brandstoffen. Ook al is er op Dyno wel verschil te zien. Maar als voor paar € per tank mijn placebo gevoel gevoed blijft, wat kan mij het schelen😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, oele zei:

Altijd premium benzine, meestal V-power. Maar ik doe dat voor milieu. met V-power krijg je soort van CO2 compensatie.....

Heel eerlijk, geloof ik niet zo heel erg in effect van betere brandstoffen. Ook al is er op Dyno wel verschil te zien. Maar als voor paar € per tank mijn placebo gevoel gevoed blijft, wat kan mij het schelen😅

Je kan beter BP Ultimate tanken, dat is wel echt 98 octaan. V-Power is 97 ofzo, desondanks het feit dat Shell claimt dat het 98 is.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als @dieseltje tank ik al jaren gewoon de goedkoopste diesel die er op de route ligt. Ik hoor vaak dat de duurderde brandstoffen beter is voor de motor (schoner), de motor beter loopt (hoe dan ?) en dat het zuiniger is. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om dat aantoonbaar te maken.

Ik rij 15 jaar diesel-Passaats en nog nooit nadelige gevolgen gehad als verstopte motor, vieze roetfilter of kapotte katalysator. En het verbruik is al helemaal niet te monitoren omdat er te veel variabelen zijn die het verbruik beinvloeden (van wind tegen tot Parkinson in mijn rechter voet).

Ik heb van mijn huidige B8 de tankbeurten in een tabel gezet. Het getal onder aan de balk is het verbruik na een tankbeurt (l/100km) en de hoogte van de balk geeft aan hoe vaak ik dat bepaalde verbruik had (alles op basis van tankbonnetjes, niet BC). Er zit zo'n willekeur in, dat ik niet inzie hoe betere brandstof het verbruik zichtbaar verbetert.

afbeelding.png.1411de6d64620adc1060e85b971a7293.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, JanSL zei:

Net als @dieseltje tank ik al jaren gewoon de goedkoopste diesel die er op de route ligt. Ik hoor vaak dat de duurderde brandstoffen beter is voor de motor (schoner), de motor beter loopt (hoe dan ?) en dat het zuiniger is. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om dat aantoonbaar te maken.

Ik rij 15 jaar diesel-Passaats en nog nooit nadelige gevolgen gehad als verstopte motor, vieze roetfilter of kapotte katalysator. En het verbruik is al helemaal niet te monitoren omdat er te veel variabelen zijn die het verbruik beinvloeden (van wind tegen tot Parkinson in mijn rechter voet).

Ik heb van mijn huidige B8 de tankbeurten in een tabel gezet. Het getal onder aan de balk is het verbruik na een tankbeurt (l/100km) en de hoogte van de balk geeft aan hoe vaak ik dat bepaalde verbruik had (alles op basis van tankbonnetjes, niet BC). Er zit zo'n willekeur in, dat ik niet inzie hoe betere brandstof het verbruik zichtbaar verbetert.

afbeelding.png.1411de6d64620adc1060e85b971a7293.png

 

Wat ik wel gemerkt heb is als je BP premium tankt dat de motor iets mooier en rustiger loopt, maar om nu regelmatig dure diesel te tanken om die 1,5 pk meer te gebruiken vind ik lichtelijk overdreven. Heb zelf heel wat km gereden afgelopen jaren en het meest belangrijke is om de motor netjes warm te rijden en regelmatig onderhoud uit te voeren. Dat geldt voor zowel diesel als benzine.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, dieseltje zei:

Wat ik wel gemerkt heb is als je BP premium tankt dat de motor iets mooier en rustiger loopt, maar om nu regelmatig dure diesel te tanken om die 1,5 pk meer te gebruiken vind ik lichtelijk overdreven. Heb zelf heel wat km gereden afgelopen jaren en het meest belangrijke is om de motor netjes warm te rijden en regelmatig onderhoud uit te voeren. Dat geldt voor zowel diesel als benzine.

Bij een 2.0TDI kan het zomaar een verschil van 5pk maken hoor.

In mijn ervaring loopt ie mooier en reageert ie net iets beter/feller op BP Ultimate Diesel. Daarnaast heb ik met Dragy, een GPS apparaat om acceleraties te meten, getest of ie op BP Ultimate Diesel daadwerkelijk iets sneller was. 50-120km/h in alleen de 3de versnelling, op hetzelfde stuk onder vrijwel dezelfde omstandigheden scheelde het bijna een hele seconde. 
Het grote verschil is bij het aantal gereden kilometers tot de volgende roetfilter regeneratie. Bij mij scheelde dat zo'n 25% aan gereden kilometers.

Gezien bij jouw Passat de roetfilter hol is, heb je aan BP UD vrijwel niks. 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden