Soeplepel Geplaatst 24 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2021 Al waanzinnig lang tank ik bij voorkeur bij de BP. Omdat ik niet van zegeltjes hou of airmiles en daarin tegen freebees een prima spaarsysteem vind. Maar aan de pomp zelf gooi ik er altijd ultimate in, maar is dit ook nodig? Is dit echt beter? Hoe doen jullie dat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 24 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2021 Ik meestal shell, maar niet om een reden, zit gewoon dicht bij, maar dan wel super + komen meer kilometers uit en is beter voor je motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dcimrlsd Geplaatst 24 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2021 Ik tank bij Kuster Oil in Emmerich. 95 of 98 maar altijd E5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mikerosauer Geplaatst 24 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2021 Ik tank altijd in België lekker goed aan de prijs. Altijd 98Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 24 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2021 Ik tank t laatste jaar iedere keer voor 25,- diesel ... 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SixteenV Geplaatst 24 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2021 Shell v power benzine Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Soeplepel Geplaatst 24 april, 2021 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2021 We tanken dus allemaal de betere brandstof Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 24 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2021 Nee hoor, gewoon de goedkoopste Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 24 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2021 (aangepast) BP of Shell. Bij de BP meestal Ultimate Diesel vanwege het kleine toename in vermogen en roetfilter die iets minder vaak hoeft te regenereren. Met een TSI zou ik sowieso alleen maar BP Ultimate tanken. Daar loopt ie mooier en efficiënter op dan op het troep genaamd E10. Uiteindelijk verdien je het terug. 24 april, 2021 aangepast door Ozzy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Soeplepel Geplaatst 24 april, 2021 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2021 Ja dat denk ik ook Ozzy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 25 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2021 Ik tank tango/macro/Avia xpress/Firezone. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 25 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2021 Bp ultimate zowel diesel als benzine. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 25 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2021 Hier laatste jaren Esso. Sinds overname op woensdag en zaterdag extra korting en sparen met pasje. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 25 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2021 Alleen BP Ultimate diesel sinds ik deze auto heb. Voor het extra vermogen, beter voor de injectoren etc. Ja het is duurder, maar via de Directlease Tankservice App zoek altijd de goedkoopste uit in de buurt. En als ik in de buurt ben tank ik dan altijd bij BP Express in Vuren langs de A15 bij verkeersplein Deil. Hoe ze het doen weet ik niet, maar die is altijd belachelijk goedkoop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 25 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2021 ik tank 98-100octaan in de benzineauto's, HVO100 in de Passat, Bus en Amarok. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oele Geplaatst 25 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2021 Altijd premium benzine, meestal V-power. Maar ik doe dat voor milieu. met V-power krijg je soort van CO2 compensatie..... Heel eerlijk, geloof ik niet zo heel erg in effect van betere brandstoffen. Ook al is er op Dyno wel verschil te zien. Maar als voor paar € per tank mijn placebo gevoel gevoed blijft, wat kan mij het schelen😅 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 25 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2021 (aangepast) 33 minuten geleden, oele zei: Altijd premium benzine, meestal V-power. Maar ik doe dat voor milieu. met V-power krijg je soort van CO2 compensatie..... Heel eerlijk, geloof ik niet zo heel erg in effect van betere brandstoffen. Ook al is er op Dyno wel verschil te zien. Maar als voor paar € per tank mijn placebo gevoel gevoed blijft, wat kan mij het schelen😅 Je kan beter BP Ultimate tanken, dat is wel echt 98 octaan. V-Power is 97 ofzo, desondanks het feit dat Shell claimt dat het 98 is. 25 april, 2021 aangepast door Ozzy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oele Geplaatst 25 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2021 19 minutes ago, Ozzy said: Je kan beter BP Ultimate tanken, dat is wel echt 98 octaan. V-Power is 97 ofzo, desondanks het feit dat Shell claimt dat het 98 is. Ik doe het voor milieu Ozz....😇 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roy_01 Geplaatst 26 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2021 Heeft er iemand wel eens getest met dieseladditief x-mile? http://www.xmile.eu Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 26 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2021 2 uren geleden, Roy_01 zei: Heeft er iemand wel eens getest met dieseladditief x-mile? http://www.xmile.eu Nee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JanSL Geplaatst 26 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2021 Net als @dieseltje tank ik al jaren gewoon de goedkoopste diesel die er op de route ligt. Ik hoor vaak dat de duurderde brandstoffen beter is voor de motor (schoner), de motor beter loopt (hoe dan ?) en dat het zuiniger is. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om dat aantoonbaar te maken. Ik rij 15 jaar diesel-Passaats en nog nooit nadelige gevolgen gehad als verstopte motor, vieze roetfilter of kapotte katalysator. En het verbruik is al helemaal niet te monitoren omdat er te veel variabelen zijn die het verbruik beinvloeden (van wind tegen tot Parkinson in mijn rechter voet). Ik heb van mijn huidige B8 de tankbeurten in een tabel gezet. Het getal onder aan de balk is het verbruik na een tankbeurt (l/100km) en de hoogte van de balk geeft aan hoe vaak ik dat bepaalde verbruik had (alles op basis van tankbonnetjes, niet BC). Er zit zo'n willekeur in, dat ik niet inzie hoe betere brandstof het verbruik zichtbaar verbetert. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 26 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2021 18 minuten geleden, JanSL zei: Net als @dieseltje tank ik al jaren gewoon de goedkoopste diesel die er op de route ligt. Ik hoor vaak dat de duurderde brandstoffen beter is voor de motor (schoner), de motor beter loopt (hoe dan ?) en dat het zuiniger is. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om dat aantoonbaar te maken. Ik rij 15 jaar diesel-Passaats en nog nooit nadelige gevolgen gehad als verstopte motor, vieze roetfilter of kapotte katalysator. En het verbruik is al helemaal niet te monitoren omdat er te veel variabelen zijn die het verbruik beinvloeden (van wind tegen tot Parkinson in mijn rechter voet). Ik heb van mijn huidige B8 de tankbeurten in een tabel gezet. Het getal onder aan de balk is het verbruik na een tankbeurt (l/100km) en de hoogte van de balk geeft aan hoe vaak ik dat bepaalde verbruik had (alles op basis van tankbonnetjes, niet BC). Er zit zo'n willekeur in, dat ik niet inzie hoe betere brandstof het verbruik zichtbaar verbetert. Wat ik wel gemerkt heb is als je BP premium tankt dat de motor iets mooier en rustiger loopt, maar om nu regelmatig dure diesel te tanken om die 1,5 pk meer te gebruiken vind ik lichtelijk overdreven. Heb zelf heel wat km gereden afgelopen jaren en het meest belangrijke is om de motor netjes warm te rijden en regelmatig onderhoud uit te voeren. Dat geldt voor zowel diesel als benzine. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IHC966 Geplaatst 26 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2021 (aangepast) Tank zoveel mogelijk BP ultimate of een andere E5, rij weinig kilometers en zuinig is die toch niet. 26 april, 2021 aangepast door IHC966 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AJV Geplaatst 26 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2021 (aangepast) Ik tank Shell V-power in mijn GTE-tje, en ook de Polo van mijn vrouw krijgt deze brandstof. 26 april, 2021 aangepast door AJV Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 26 april, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2021 2 uren geleden, dieseltje zei: Wat ik wel gemerkt heb is als je BP premium tankt dat de motor iets mooier en rustiger loopt, maar om nu regelmatig dure diesel te tanken om die 1,5 pk meer te gebruiken vind ik lichtelijk overdreven. Heb zelf heel wat km gereden afgelopen jaren en het meest belangrijke is om de motor netjes warm te rijden en regelmatig onderhoud uit te voeren. Dat geldt voor zowel diesel als benzine. Bij een 2.0TDI kan het zomaar een verschil van 5pk maken hoor. In mijn ervaring loopt ie mooier en reageert ie net iets beter/feller op BP Ultimate Diesel. Daarnaast heb ik met Dragy, een GPS apparaat om acceleraties te meten, getest of ie op BP Ultimate Diesel daadwerkelijk iets sneller was. 50-120km/h in alleen de 3de versnelling, op hetzelfde stuk onder vrijwel dezelfde omstandigheden scheelde het bijna een hele seconde. Het grote verschil is bij het aantal gereden kilometers tot de volgende roetfilter regeneratie. Bij mij scheelde dat zo'n 25% aan gereden kilometers. Gezien bij jouw Passat de roetfilter hol is, heb je aan BP UD vrijwel niks. 😆 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten