Ga naar inhoud

Onderhoud B8 , Benzine , DSG


vlkswgnpsst

Aanbevolen berichten

Ben vandaag op onderhoud gegaan aangezien de auto 4 jaar wordt en hij aangaf dat ik binnen moest . 

Onderhoud op benzines , goedkoop werd mij verteld . En bij het eerste onderhoud (op 3 jaar) was dat zeker te merken : 112€ inc btw .

Nu een jaartje verder (4 jaar oud) : 598,07€ inc btw ! Is dit normaal voor een Benzine auto met droge koppeling DSG ? Staan slechts 34000 km op aangezien de auto vrijwel altijd binnen staat .

 

Wat er uitgevoerd is :

onderhoud.thumb.jpg.f9415cadd82058b11a01b424096947c5.jpg

onderhoud2.thumb.jpg.f922895a7484f5a42a097eebd5036e67.jpg

 

Service was goed en vriendelijk . Zou gewoon graag weten of dit normaal is .

Volgend onderhoud hopelijk niet nog duurder ...

 

 

 

 

 

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 20-4-2021 at 21:12, vlkswgnpsst said:

Ben vandaag op onderhoud gegaan aangezien de auto 4 jaar wordt en hij aangaf dat ik binnen moest . 

Onderhoud op benzines , goedkoop werd mij verteld . En bij het eerste onderhoud (op 3 jaar) was dat zeker te merken : 112€ inc btw .

Nu een jaartje verder (4 jaar oud) : 598,07€ inc btw ! Is dit normaal voor een Benzine auto met droge koppeling DSG ? Staan slechts 34000 km op aangezien de auto vrijwel altijd binnen staat .

 

Wat er uitgevoerd is :

onderhoud.thumb.jpg.f9415cadd82058b11a01b424096947c5.jpg

onderhoud2.thumb.jpg.f922895a7484f5a42a097eebd5036e67.jpg

 

Service was goed en vriendelijk . Zou gewoon graag weten of dit normaal is .

Volgend onderhoud hopelijk niet nog duurder ...

 

 

 

 

 

Een week of 2 geleden met mijn B8 variant 2.0 TDI handgeschakelde geweest voor service en APK ( die was slechts 4 euro meen ik ) bij de dealer. Het was in totaal € 678,- en beetje wisselgeld. Dit was vroeger de grote beurt zeg maar. Dus je kan het aardig vergelijken met die jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, MartinB8 zei:

Een week of 2 geleden met mijn B8 variant 2.0 TDI handgeschakelde geweest voor service en APK ( die was slechts 4 euro meen ik ) bij de dealer. Het was in totaal € 678,- en beetje wisselgeld. Dit was vroeger de grote beurt zeg maar. Dus je kan het aardig vergelijken met die jou.

Olie + alle filters? Niet eens zo'n gekke prijs voor dealer prijzen.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Ozzy said:

Olie + alle filters? Niet eens zo'n gekke prijs voor dealer prijzen.

Yes, alles.

 

koelvloeistof, remolie, olie, dieselfilter, oliefilter, luchtfilter, interieurfilters, apk en een paar dagen een kruimelzuiger ( ID3 ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koelvloeistof ook? Heb je lekkage?

Mbt prijzen, is niet eens zo gek voor de dealer inderdaad. Maar toen mijn auto na 3 jaar uit de fabrieksgarantie was, ben ik mooi naar @Vdub
gegaan voor al het onderhoud. Scheelt een boel. En lid geworden van de ANWB als vervanging voor de mobiliteitsgarantie. Dat biedt ook meer als bijv. je auto op vakantie stuk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, bm-er said:

Koelvloeistof ook? Heb je lekkage?

Mbt prijzen, is niet eens zo gek voor de dealer inderdaad. Maar toen mijn auto uit de garantie was, ben ik mooi naar @Vdub
gegaan vooral het onderhoud. Scheelt een boel. En lid geworden van de ANWB als vervanging voor de mobiliteitsgarantie. Dat biedt ook meer als bijv. Je auto op vakantie stuk gaat.

Nee had geen lekkage maar gaf het zelf aan dat ik dat wilde, ze hebben hem leeg gezogen en nieuwe in gedaan dus of het dan volledig vervangen is lijkt me sterk maar het is wat verser zullen we maar zeggen haha. ANWB heb ik sowieso het hele pakket ook met kar. Daar ik redelijk vaak weg ben met de honden met hondenkar ik nergens geen omkijken naar heb. Hoop het nooit nodig te hebben maar als het nodig is wil ik nergens over wakker liggen. 

Waar zit Vdub dan? Ik woon in Zeeland maar wil dit jaar nog keer de draagarm rubbers laten vervangen en daar ga ik niet voor de dealer haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, bm-er said:

@Vdubzit in Vorden. Voor mij is het 100km, maar dat heb ik er graag voor over. Een stukje rijden in de Passat is altijd leuk 😀Zeeland is natuurlijk wel weer een stukje verder.

Dat wel idd, zat even te kijken en naar Vorden is 237 km vanaf mij 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 34.000km bougies vervangen. Ik rijd zelf B7 en er werd tegen mij gezegd iedere 60.000km. Dan is het bij jou wel erg vroeg. Tenzij het ook om jaren gaat dat ze erin zitten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik heb mijn onderhoudsinterval van longlife (~30.000km) terug laten zetten naar 15.000km. Het is mijn eigen auto en dat is gewoon beter voor het blok. Misschien wil ik wel heel lang met mijn auto doen. Dus iets 'naar voren halen' herken ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Joer zei:

Bij 34.000km bougies vervangen. Ik rijd zelf B7 en er werd tegen mij gezegd iedere 60.000km. Dan is het bij jou wel erg vroeg. Tenzij het ook om jaren gaat dat ze erin zitten 

Wellicht waren ze niet meer zo fris, dat kan ook voorkomen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Joer zei:

Bij 34.000km bougies vervangen. Ik rijd zelf B7 en er werd tegen mij gezegd iedere 60.000km. Dan is het bij jou wel erg vroeg. Tenzij het ook om jaren gaat dat ze erin zitten 

Doen ze op 60k KM OFWEL op 4 jaar .

En mijn auto is net 4 jaar geworden dus ja ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden