Ga naar inhoud
  • 0

VW Passat MY2021 - MIB3 foutjes & crashes


infernoken

Vraag

Hallo,

heb nog niet veel gepost op het forum, maar wel al sinds lange tijd member.

Nu ik sinds kort terug een nieuwe passat heb wil ik er een gewoonte van maken hier wat vaker te posten.

Mijn wagen is een VW Passat Variant MY2021 met het nieuwe MIB3 Discovery Media systeem.

 

MIB3 is op zich heel leuk, heb nu ook wireless android auto mogelijkheden, werkt relatief snel en met de Discovery Media heb ik tenminste nog twee fysieke knoppen  ;-)

Maar heb ook wel een paar ergernissen qua vastlopers,...

 

Ik heb de gewone analogue cluster met het kleurendisplay (dus spijtig geen AID meer), en deze heeft al een paar keer kuren gehad.

1. Al één keer dat plotseling mijn tank halfweg stond na pas 200km.  (Dacht eerst dat ik een lek had :-) )  Na herstarten van de wagen wel terug de juiste waarde.

2. Het middenste display kan ik soms niet meer wisselen door links/rechts te drukken op het stuur. (Staat dan bv vast op mobiele telefoon en kan niet links/rechts meer scrollen naar navigatie, radio,...)  Enkel herstart van de wagen helpt dan...

3. Tijdens navigeren was er ook eens dat middenste display geen navigatieaanduidigen gaf, maar er enkel "Geen positiegegevens beschikbaar" stond? 

...

 

Mijn MIB3 gegevens:

Onderdeel: 3G5035820B

Hardware: H22

Software: 0270

Navigatiedatabase: 21.2

Media-codec:   (te lang om over te typen  :-) )

Radiodatabase: 1.30.16

 

Iemand ook dergelijke fouten?  Is er een oplossing / recentere software?

Ik heb foto's genomen van deze fouten, dus ga ik ook eens aan de dealer voorleggen...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

0270 is de laatste (en enige) versie van MY21 MIB3 tot nu toe. Ik heb die versie ook, maar wel in combinatie met de digital cockpit (standaard in NL) en de knoploze Discover Pro. Vastlopers zoals jij rapporteert heb ik nog niet meegemaakt, het lijkt me inderdaad verstandig om bij de dealer te laten kijken of er ergens wat mis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 13-5-2021 at 09:50, tvc15 said:

Op dit moment wordt voor modeljaar 21 softwareversie 0278 uitgerold. Schijnt nog niet bij alle dealers beschikbaar te zijn.

Bedankt!  Dit lijkt mij interessant om gewoon eens bij de dealer verder mijn problemen te melden en een update te laten uitvoeren...

Misschien dat die de problemen verder oplost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even terug status update...

SW is nu dus upgedate naar 0278 versie...

Bijna de dag daarna kreeg ik dan ook OTA (1) een kaartenupdate van de navigatie naar de 21.7 versie

 

Nu een week later terug een OTA (2) update gekregen waarin staat stabiliteitsupdate, maar SW blijft op 0278 en navigatie op 21.7, dus geen idee wat er precies geupdate is...

Voorlopig wel een paar issues met de 0278, waarbij een actieve navigatie gewoon stopgezet wordt?  Routebegeleiding werkt dan plots niet meer, maar blijft precies wel actief op de cockpitdisplay ???

 

Dit was wel een rit net nadat ik de melding kreeg van de OTA (2) update kreeg, dus misschien dat daar iets in de achtergrond aan het updaten was...?

Dat was gisteren, dus ga nog kijken of dat probleem nu terugkomt of niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat in ieder geval je kaartmateriaal nu OTA update. Ik zit op SW 2.70 en mijn kaarten zijn nog versie 20.11.  Ik ga in november voor de eerste beurt, ik neem aan dat ik dan ook 2.78 geïnstalleeerd krijg.  Behalve de kaart-updates die niet doorkomen heb ik op dit moment weinig problemen met 2.70, vandaar dat ik geen haast heb met de update naar 2.78.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb sinds afgelopen vrijdag nu ook softwareversie 2.78. Kaart-update werkt nu weer: ondertussen heb ik versie 21.9. Ik kan nu via de We-Connect app een bestemming selecteren en die naar de auto sturen. Dat had al moeten kunnen, maar werkte bij versie 2.70 maar heel sporadisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden