Ga naar inhoud
  • 0

VW Passat Variant B8.5 MY2021 - Lane Assist altijd aan -> selecteerbaar?


infernoken

Vraag

Hallo,

ik heb net een nieuwe VW Passat Variant B8.5 MY2021 mogen ontvangen in Deep Pearl Black, prachtige auto...

Is een belgische wagen met een business pack, dus heeft allerlei assistentie systemen waaronder ook lane assist & travel assist...

Echter vind ik het verschrikkelijk dat de lane assist default altijd 'aan' staat...

Vooral omdat bij de vele kleinere belgische wegen het systeem zo continue mijn stuur probeert te corrigeren.  Irritant en soms ronduit gevaarlijk als je wat wil uitwijken voor een tegenligger op een nauwere weg en het systeem plots terugduwt!!!

Is er een mogelijkheid om deze de 'last setting' te laten onthouden?

Heb VCDS met een HEX-V2 kabel en me al sug gezocht in module A5, maar niet direct iets gevonden.

Ook lijken de modules van deze nieuwe Passat nog niet goed gedocumenteerd, want bij veel modules is de long coding nog niet op orde...

 

Enig idee?  Zou ik de lane assist ergens kunnen coderen naar 'last setting' ipv altijd aan bij opstart???

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Is het niet in het wagen menu uit te zetten, onder hulpsystemen?
Dat is in mijnB7 wel zo, dat kan je in het assistent menu uitzetten. Dus dat zal dan in een B8 ook wel kunnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dezelfde klacht ook al gehoord van andere VW rijders. o.a. ook in de T-cross. Tot nu toe geen oplossing tegen gekomen, alleen de opmerking om de camera af te dekken met tape als tijdelijke oplossing. Dan heb je de gehele lane assist en sign assist uit geschakeld. Tot er een oplossing is dmv coderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Vinniepilon zei:

Is het niet in het wagen menu uit te zetten, onder hulpsystemen?

Je kan het wel uitschakelen maar bij de volgende start staat het terug automatisch aan. Dit is wat de TS ook vraag of er geen setting is welke het kan onthouden dat het uit blijf staan of althans de laatst gesette instelling onthoud. 

Bij mijn FLA was het net omgekeerd, moest ik het steeds aanzetten en wou ik het automatisch aan hebben. Via het adaption menu kon ik het op automatisch selecteren. 

Geen idee of het voor de Lane assist gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb t laatst met Rob (Passat RDI) doorgenomen en meestal staat de setting op laatste stand onthouden, maar werkt dat dus niet. Misschien dat t dieper gezocht moet worden.
heb nog geen complete scan met VCDS anders had ik t op t Ross-Tech forum voorgelegd.

Mocht iemand een volledige scan van dit probleem incl adaptations map met een originele Ross-Tech kabel (in t engels) graag even per PB naar mij sturen.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
43 minuten geleden, dieseltje zei:

Heb t laatst met Rob (Passat RDI) doorgenomen en meestal staat de setting op laatste stand onthouden, maar werkt dat dus niet. Misschien dat t dieper gezocht moet worden.
heb nog geen complete scan met VCDS anders had ik t op t Ross-Tech forum voorgelegd.

Mocht iemand een volledige scan van dit probleem incl adaptations map met een originele Ross-Tech kabel (in t engels) graag even per PB naar mij sturen.

Ik kan wel even een scan trekken maar moet ik even duiken in de info hoe een adamap te de maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 minuten geleden, wulfke zei:

Ik kan wel even een scan trekken maar moet ik even duiken in de info hoe een adamap te de maken.

@wulfke VCDS opstarten -> Applications -> Controller Channel Map -> Adres ingeven -> Adaptations selecteren + outputfile (CSV of Prelabel) -> Go drukken

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, dieseltje said:

Heb t laatst met Rob (Passat RDI) doorgenomen en meestal staat de setting op laatste stand onthouden, maar werkt dat dus niet. Misschien dat t dieper gezocht moet worden.
heb nog geen complete scan met VCDS anders had ik t op t Ross-Tech forum voorgelegd.

Mocht iemand een volledige scan van dit probleem incl adaptations map met een originele Ross-Tech kabel (in t engels) graag even per PB naar mij sturen.

Ik heb alle originele adaptations liggen van mijn VW passat...  Wat wil je, de CSV of HEX versies?

I kan je alles sturen van alle controllers  ;-)  Zitten nog veel onbekende tussen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Trouwens bedankt voor de vele en snelle antwoorden...

Denk dat ik een nieuw forum gevonden heb om over mijn VW Passat te praten...

(Had vroeger ook al een Passat MY2017 en die met VCDS aangepast...)  

Ik ben oa ook actief op het Rosstech forum onder de username hex.v2.belgium)

Vorige Passat (2017): https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/8937/

Nieuwe Passat (2021): https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/27278/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
22 minutes ago, dieseltje said:

Zat admaps, maar nog geen log🤣

Bij deze dus opgelost...  Zat in een andere folder, dus was deze idd vergeten...

Nu heb je dus de volledige scan, admaps, blockmaps van een VW Passat Variant MY2021.

Bedankt alvast !!!

 

  

27 minutes ago, wulfke said:

Ik wist niet dat de TS over VCDS beschikte. Zo te zien dus al voorzien van info.

Was ik inderdaad ook niet duidelijk in, ik heb dus VCDS en ook al verschillende mods gedaan op mijn vorige passat's...

Had eerst een B7 van MY2013, daarna een B8 MY2017 en nu de B8.5 MY2021  (Dus nu ik het zelf zo zie eigenlijk een wat passat freak  ;-)  )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, wulfke zei:

Net getest bij mijn B8 2016 en als ik de lane assist uitschakel blijft hij uit tot ik hem terug zelf inschakel.

Ook na canbus rust? het was toch zo dat na op nieuw starten het weer aan stond. 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is de ADPMAP for A5 Frt Sens. Drv. Assist van mijn VW Passat MY2021...


Staat bijna niets meer in... :-)

 

SW:2Q0-980-653   HW:2Q0-980-653 ---  Frt Sens. Drv. Assist

Component:MQB MFK 3.0   H13 1030, Coding:00000888116C4020109E10001030008000418000000000000000000000000000

EV_MFK3ValeoMQB,005035,EV_MFK3ValeoMQB_005_VW27.rod

Tuesday,30,March,2021,21:37:18:43967

VCDS Version: Release 21.3.0 (x64)  Data version: 20210226 DS325.0

VCID: 72BED04934259A6B897-8026



IDE02332-Deactivate production mode,0 ,3

IDE06425-Dynamometer mode: functional-,not activated ,1

IDE06425-ENG98891-Dynamometer mode: functional-Reserved,0 ,1

IDE10924-MAS02479-Initial calibration: result-Yaw angle,0.000 °,8

IDE10924-MAS05286-Initial calibration: result-Roll angle,0.000 °,8

IDE10924-MAS05287-Initial calibration: result-Pitch angle,0.000 °,8

IDE10924-MAS10678-Initial calibration: result-Camera height,0 mm,8

Elapsed Time: 00:08

 

aangepast door infernoken
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden