Ga naar inhoud
  • 0

DAB antenne in 3BG


dcimrlsd

Vraag

De vraag is niet welke want die heb ik al, maar hoe kom ik in godsnaam achter het dashboard? Ook heb ik op de raamstijlen airbags zitten, is dit iets om even rekening mee te houden?

 

Het is de bedoeling om de antenne aan de bijrijders zijde te monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je het dashboardkastje eruit haalt, kun je heel goed achter bij het gedeelte tussen radio en raamstijl. Paar torx schroefjes. 

 

Ik heb zelf de bij de radio geleverde plak antenne voor DAB gemonteerd, maar de ontvangst is zo beroerd dat ik de gewone radio weer gebruik. Heb jij een betere?

aangepast door PlushRidah
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of ik een beter heb is natuurlijk altijd de vraag. Het is een pioneer antenne en heb het idee dat het niet beter is. Wil het in ieder geval proberen want de ontvangst met normale radio laat ook te wensen over daar ik veel in grensgebied rijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is niet alleen in het grens gebied. Ik woon in de Flevo polder en ook geen ontvangst. Met een polo 6n en een 6n2 en een kia picanto perfect ontvangst. Is een 3BG kwaal.

Maar als je de bijrijders deur open doet en het klepje naast de dashbord weghaalt heb je best wel ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij nu mijn 3e Passat en ben in al die auto's  nooit echt enthausiast geweest over het radio ontvangst.
Zowel de 3BG (B5.5) als de 3C (B6) en de huidige 3G (B8) valt het signaal vaak weg.
Ook de B8 DAB+ (af fabriek) valt regelmatig terug naar FM (of helemaal weg).
Het geluidskwaliteit van DAB+ in de auto is ook niet echt geweldig.
Daarom luister ik bijna altijd naar een playlist via Spotify,dat via BT-streaming nog altijd beter klinkt.

DAB+ thuis klinkt wèl goed :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had zelfde probleem, heb sinds vorig jaar een Calearo Shark 2 actieve DAB+ auto dak (vervangings) antenne ingebouwd is goed te doen langs dakhemel naar voren steken met een nylon stok (zoals op kinderfietsjes met een vlag eraan) en dan A stijlkap eraf en dan onder dash..... echt super ontvangst overal in de polder ook en de bekende slechte ontvangst plekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, JanSL said:

Ik rij nu mijn 3e Passat en ben in al die auto's  nooit echt enthausiast geweest over het radio ontvangst.
Zowel de 3BG (B5.5) als de 3C (B6) en de huidige 3G (B8) valt het signaal vaak weg.
Ook de B8 DAB+ (af fabriek) valt regelmatig terug naar FM (of helemaal weg).
Het geluidskwaliteit van DAB+ in de auto is ook niet echt geweldig.
Daarom luister ik bijna altijd naar een playlist via Spotify,dat via BT-streaming nog altijd beter klinkt.

DAB+ thuis klinkt wèl goed :-)

ik heb hier in de B7 met dm met DAB+ nooit last van dat de zender weg valt hier voor met de rns gewoon op FM had ik daar wel vaker last van . zeker als je in het grens gebied rijdt . ik vind juist wel dat geluid van DAB+ super is in de auto in vergelijking met de gewone FM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb hier in de B7 met dm met DAB+ nooit last van dat de zender weg valt hier voor met de rns gewoon op FM had ik daar wel vaker last van . zeker als je in het grens gebied rijdt . ik vind juist wel dat geluid van DAB+ super is in de auto in vergelijking met de gewone FM
Hoi Mike. Welke antenne of adaptor heb jij aan de DM gekoppeld voor goede DAB ontvangst ? Toevallig de Calearo antenne adaptor ?

Gr uit het zuiden.



Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Mike. Welke antenne of adaptor heb jij aan de DM gekoppeld voor goede DAB ontvangst ? Toevallig de Calearo antenne adaptor ?

Gr uit het zuiden.



Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Ja klopt die heb ik idd . En op advies moest ik die aan de bestuurders kant wisselen

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja klopt die heb ik idd . En op advies moest ik die aan de bestuurders kant wisselen

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Mike, is die cap van de C style ( waar de antenne veraterker zit ) er makkelijk af te halen ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden