Ga naar inhoud
  • 0

Deurmodule


ferre

Vraag

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan het verkeerd hebben maar ik denk dat de deurmodule niks te maken heeft met het side assist systeem. Dat was toch zo bij het systeem welke ik destijds in de 3C heb ingebouwd. In de spiegel zit enkel het lampje welke door de radars achter de achterbumper worden aangestuurd. 

http://jimmy-cbx.blogspot.com/2018/12/new-tiguan-lane-assist-and-side-assist.html?m=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Door het lezen van deze topic ook aan het twijfelen gebracht. Heb ook setje alltrack spiegels gekocht met side-assist, incl de deur draadbomen, maar ook de raammotoren omdat mij verteld werd dat deze nodig waren voor de goede werking. Omdat ik het nog niet ingebouwd heb de draadboom eens bekeken. Het is zoals beschreven dat het niet via de raammodule gaat. De draden van de 2 polige stekker Bruin en Geel komen alleen terug in de connector (28 pins geloof ik) bij de deurscharnier.  Scheelt weer een module uitwisselen 🧐

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de B7 is het zeker niet via de deurmodules, weet ik 100% zeker omdat ik destijds een B7 systeem heb ingebouwd in mijn 3C 😉 . Lampjes in de spiegels worden rechtstreeks via de radars gestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, ferre zei:

Moeten de sensoren gekalibreerd worden???

Normaal niet, als je deze van hetzelfde model als uw wagen koopt. Niet eens setje van een golf bvb in een tiguan ofzo want dan klopt het niet. Caliberen is duur en kan niet elke dealer en moet dan ook op aanvraag gedaan worden gezien er heel wat tools aan te pas komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 uren geleden, Wilfred-R-Tsi zei:

Door het lezen van deze topic ook aan het twijfelen gebracht. Heb ook setje alltrack spiegels gekocht met side-assist, incl de deur draadbomen, maar ook de raammotoren omdat mij verteld werd dat deze nodig waren voor de goede werking.

Bij de aankoop van een setje spiegels kan het in sommige gevallen wel kloppen dat de raammodules nodig zijn voor een goede werking. Als u namelijk nu geen elektrisch inklapbare spiegels hebt en dit setje spiegels nu wel deze optie hebben kan het voorkomen dat de huidige raammodules deze optie niet ondersteunen. Maar dit heeft geen betrekking op het side assist systeem, want eigenlijk voor een goede werking hiervan zouden ze een setje radars en kabelboom erbij moeten hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden