Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage via binnenzijde D stijl B8 Variant na wasstraat


StefanT

Vraag

Om maar even bij de Paasgedachte te blijven: volgens sommigen is de wasstraat een zonde. Nou, dan ben ik daar flink voor gestraft vandaag. Voor het eerst sinds aanschaf (2 maanden, weinig kilomters) de Passat door de wasstraat gehaald. Daarna trof ik dit aan in de bagageruimte. Via de binnenkant is onder de D-stijl bekleding (nog net - qua kleursteling - onderdeel van de hemelbekleding, waar het aansluit op het harde plastic van de zijkant van de bagageruimte) best veel water naar binnen gekomen. Aan de andere zijde was het ook nat, maar net wat minder. De D-stijlbekleding zelf was dus nog droog.

Ik las al elders in dit forum iets over een B8 sedan waar het water in de achterklep klotste. Dat lijkt hier toch niet het geval. De rubbers zien er ook nog goed uit. En al zou dat wel de oorzaak zijn, is het dan niet vreemd dat het water zo aan de binnenkant van de D stijl naar binnen komt? Heeft iemand advies waar te beginnen met zoeken? Want zoals @bm-er al schreef: zelf iets fixen levert altijd wel een voldaan gevoel op.

b6814a5c-5166-4fec-a749-42fbac90a2c5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kijk ook even goed naar de rubberen doppen in het dak naast de scharnieren als je de achterklep opent. Bovenaan of aan de zijkant. Ook de kabeldoorvoer naar de achterklep kan de boosdoener zijn. Op het oog zie je niks en toch kan het daar lekken. Zelf ook gehad. Loshalen (eerst indrukken / samendrukken) en opnieuw in de opening terugplaatsen. Middelste kunststof afdekklep in het plafond recht naar beneden trekken om er af te halen. Dan ligt alles bloot en kan je er beter bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, weer een probleem opgelost @bm-er. Ik heb die doppen eruit gehaald, schoon gepoetst en terug gezet. Probleem heb ik nu niet meer kunnen reproduceren met flink wat water, ook niet bij de dakrails of de kabeldoorvoeren. Over 2 maanden in de wasstraat nog maar eens goed opletten. Veel dank dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 3-4-2021 at 20:46, StefanT said:

Nou, weer een probleem opgelost @bm-er. Ik heb die doppen eruit gehaald, schoon gepoetst en terug gezet. Probleem heb ik nu niet meer kunnen reproduceren met flink wat water, ook niet bij de dakrails of de kabeldoorvoeren. Over 2 maanden in de wasstraat nog maar eens goed opletten. Veel dank dus!

Ik zou niet 2 maanden wachten, maar gewoon dit weekend weer een keertje wasstraat doen. Of gewoon met de hand wassen, sowieso beter. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden