Ga naar inhoud
  • 0

Motor schokt bij loslaten gas


lonnebol

Vraag

Sinds een tijdje merk ik steeds vaker dat de motor/auto schokt bij het loslaten van het gas. Het lijkt vooral op lagere snelheden te zijn, bijvoorbeeld bij loslaten vanaf 80 km/u. Op de snelweg merk ik het niet. De motor geeft met VCDS nul foutmeldingen.

Ik heb al het een en ander online gelezen, maar een echt eenduidig antwoord heb ik vooralsnog niet gevonden. Er wordt gesproken over een vervuilde gasklep, EGR, luchtmassameter e.d.

Is er iemand bekend met dit probleem bij een 2.0 TDI en eventueel specifiek de BKP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1
  • 0
3 minuten geleden, BARRY_TDI zei:

Je kan proberen bij andere pomp tanken.

Ik weet verhalen dat mensen bij Shell tanken en schokkerig rijden en bij BP geen last of andersom.

Mocht je geen foutmeldingen hebben is dit het proberen waard.

Waar tank je nu?

Je weet dat het 1 april is he

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan proberen bij andere pomp tanken.
Ik weet verhalen dat mensen bij Shell tanken en schokkerig rijden en bij BP geen last of andersom.
Mocht je geen foutmeldingen hebben is dit het proberen waard.
Waar tank je nu?
Geen echt vaste pomp. TinQ, Tango, Shell, eens in de zoveel tijd BP Ultimate. De tank is nu leeg, ik zal weer eens een tijdje BP tanken. Kijken of dat het verbetert.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je ook koelvloeistof verlies Leon?
Ik moet wel om de zoveel tijd bijvullen. Nu heb ik wel een tijdje terug de expansietank vervangen en sindsdien niet meer hoeven bij te vullen. Maar ja, ik heb wel koelvloeistofverlies.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, lonnebol zei:

Ik moet wel om de zoveel tijd bijvullen. Nu heb ik wel een tijdje terug de expansietank vervangen en sindsdien niet meer hoeven bij te vullen. Maar ja, ik heb wel koelvloeistofverlies.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
 

zou dat ook niet in je kachel systeem kunnen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet ik eigenlijk niet bij welke motorcode dat was. Ik had de koppakking kapot en daardoor ook koelwaterverlies (net veel) maar hij liep wel onregelmatig. Kijk anders eens als hij warm is in het expansie vat. De retour moet vloeistof uitkomen en geen bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij een lekke koppakking heb je doorgaans de hele tijd druk op je expantievat, als je em start en iets verplaatst sist die al als je de dop eraf draait.

EGR-koelers kunnen ook lek maar als je nu nagenoeg geen verlies meer hebt dan is het wat anders.

Je zou de EGR evt kunnen afdoppen(plaatje ertussen) om een openstaande EGR uit te sluiten, je zal misschien een foutmelding krijgen over te weinig doorstroming maar volgens mij rijdt ie daar niet minder om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij een lekke koppakking heb je doorgaans de hele tijd druk op je expantievat, als je em start en iets verplaatst sist die al als je de dop eraf draait.
EGR-koelers kunnen ook lek maar als je nu nagenoeg geen verlies meer hebt dan is het wat anders.
Je zou de EGR evt kunnen afdoppen(plaatje ertussen) om een openstaande EGR uit te sluiten, je zal misschien een foutmelding krijgen over te weinig doorstroming maar volgens mij rijdt ie daar niet minder om.
Ik heb geen grote druk op het expansievat. Tenminste, ik heb het wel eens veel erger meegemaakt in het verleden bij een andere auto. EGR is wel dichtgezet softwarematig. Is zo'n plaatje dan nog steeds een eventuele oplossing?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden