Ga naar inhoud
  • 0

Passat B8 - Enkel warme lucht uit de luchtroosters achterin (stelmotor vast)


Ozzy

Vraag

Mannen van het goede leven,

Gezien het vandaag mooi weer was, heb ik even goed gebruik van de airco gemaakt. Echter begon degene die achterin zat te roepen dat het veels te warm werd achterin. Toen herinnerde ik me weer dat ik een tijdje terug dat ook had al opgemerkt, dat de lucht wat van de luchtroosters achterin komt, een stuk warmer was dan de lucht wat voorin uit de luchtroosters kwam.
Wat nu het geval is, er komt enkel (behoorlijk) warm lucht uit de luchtroosters achterin. Of het nou op LOW of HIGH staat maakt niet uit, temperatuur van de lucht wat uit de luchtroosters van achteren komt blijft gelijk.
Een tijdje terug, toen ik per toeval het probleem had opgemerkt, had ik toevallig de auto uitgelezen, maar daar kwam enkel de fout naar voren van de sensor die de luchtkwaliteit meet. 
Verder heb ik de clima opnieuw laten kalibreren, met de hoop dat dat het probleem zou verhelpen, maar helaas.. dat heeft niet geholpen.

Is er iemand toevallig bekend met dit probleem? Ik vrees dat het een stelmotor is die het begeven heeft.

Het betreft een model jaar 2016 Passat B8 Variant met een 3 zone clima trouwens.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vanmorgen langs geweest bij Matthijs en even uitgelezen op foutcodes. Het blijkt inderdaad een stelmotor te zijn. Nu nog uitvogelen waar dat ding zit.

o1dqsh9.png

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens ik zie in ETka word alles verdeeld vanuit een groot blok centraal vooraan. Hierop zitten verschillende kleppen. Er zijn ook 2 verdelers van deze blokken ( Valeo en Denso) en zien er gelijkaardig uit maar toch bij de Valeo een paar kleppen meer te zien. Dit is bvb een klep regelaar 5Q1 907 511

20210402_220435.thumb.jpg.1cbac7f746928d60efe7314205dc5b37.jpg
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Matthijs heeft het even opgezocht. Dashboard moet eruit. 🙄

Voor diegene die er misschien wat mee kunnen in de toekomst. 
http://www.passatde.com/752/stellmotoren.html

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Vinniepilon zei:

Mooi klussie voor de Pasen Ozzy!

Ik sta al te popelen... Eens zien hoe ver ik kom door hetgeen te doen wat @bm-er zei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou ook eerst even kijken hoe ver je komt als je het DM/DP scherm en het clima paneel eruit haalt. Dan heb je al een grote ruimte en ineens zicht op de situatie. Uiteraard zal het makkelijker klussen zijn als het dash eruit is maar moeilijk kan ook 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, je moet de dashboard toch echt eruit halen, voor zover ik het gezien heb.

Misschien hoeft dat in mijn geval toch niet. Ik ben namelijk vandaag erachter gekomen dat ie wel weer koude lucht kan blazen, alleen toen ik na een poosje weer de airco had uitgezet en de verwarming op zijn warmst had gezet. Toen bleef ie koude lucht blazen. Als de stelmotor daadwerkelijk vast zit of stuk is, dan zou ie constant warme lucht moeten blazen sinds de vorige keer, toen ik erachter kwam dat er iets mis mee is. 🤔

Screenshot_20210403-213750_Chrome.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden