Ga naar inhoud
  • 0

AZX multiriem probleem


dcimrlsd

Vraag

Zoals misschien bekend is mijn multiriem opgevreten door een pulley die niet draaide. Nu is dit niet onoverkomenlijk maar... na zoeken en zoeken kan ik toch het onderdeelnummer van die pulley niet vinden. 

 

Het gaat om de pulley hier genummerd als 9, deze heeft ribbels voorgevormd maar de enige pulley die hier op lijkt is die van de dynamo en is dus niet de juiste maat. 

Enige suggesties? Anders word het morgen een tripje naar de dealer. 

Screenshot_20210326-162008_Chrome.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Na een hoop gehannes, gevloek en de hoop opgegeven te hebben....

De spanrol die ik heb gekregen is dus ook niet de juiste. Hier door loopt de riem tegen elkaar aan en kan dus niet draaien. 

De spanrol ontspannen en een hoera moment... de riem ligt er op. Maar wat raar de riem zit wel heel dicht op de andere. Vloek vloek, toch weer niet de juiste, dit is de derde rol die ik heb en nog past het verdorie niet. 

 

Dus de oude rol ont lagert. Een nieuw lager laten persen en nu lijkt het er op dat het past. Morgen even kijken want dat is de originele rol met een nieuw lager. 

Top tip voor een AZX geribde spanrol, nieuw lager laten persen, lager is 6005. Kost 7,50 persen was 5 euro... als ik dit voor het gehannes met al die rollen had geweten was het een hoop frustratie minder geweest. 

Updates zullen volgen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen een pulley besteld van een TDI... lijkt de zelfde maat te zijn. Voor mijn auto word dit niet meer gemaakt en de goedkoopste originele is 80 euro. Als die van een diesel niet goed is laat ik er waarschijnlijk een nieuw lager inpersen. De rol op zich is goed, afgezien van het feit dat hij niet meer rolt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

071145276 is niet meer leverbaar bij VW sinds.... 1-2-2021 lekker weer dus. De rol die ik had besteld is niet de juiste is een m17 boutgat ipv m10

 

Heb nu via volkswagen classic parts een originele 071145276 besteld voor 35 euro incl verzendkosten. Dus even wachten nog. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lekker bezig... het onderdeel wat her originele onderdeel zou moeten zijn is niet helemaal de juiste. 

 

Nu moet dus het front er af, heb al lopen zoeken maarkan hier nergens vinden hoe dit nu weer te doen. De radiator zit namelijk in de weg om er fatsoenlijk met een sleutel bij te kunnen. 

 

Word er een beetje moedeloos van nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 vraag nog, voordat ik de auto te koop zet ik word er helemaal gek van 🤣 . De spanner op een V5 voor de multiriem, hoe los ik die in hemelsnaam, krijg de riem er net op en dat is dus mega irritant. 

 

Alvast bedankt jongens en meisjes.

 

Heb overigens de tutorial gezocht maar de plaatjes zijn niet zichtbaar. Dus dat is een probleempje 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Koningsdag was een mooie dag, na enig gedoe en gewoon kalm blijven loopt de motor weer met alle aanbouw delen. Nieuw lagertje persen en rijden maar. Enige probleem is als je dit thuis wilt doen je een speciaal stuk gereedschap nodig hebt en niet zoals ik een steeksleutel 18 en een ringsleutel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb het voor zover ik kan zien met mn special-selfdeveloped-tool-gereedschapding gedaan, al ligt er nu even geen riem om, ik kon met die sleutelverlengdingtool wel heel mooi de riem ontspannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ook een ringsleutel 16/17 afgeslepen, de ring vlakker(niet te vlak) aan de sleutel gemaakt, de sleutel verder met een stuk draadstang verlengd met een met een halve meter en ring17 aan de andere kant gelast, heb nu dus een ring-ring 16/17 van 60cm ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden