Ga naar inhoud
  • 0

afstellen verstuivers BMA


DVdH

Vraag

Hallo

Na een drietal jaar met mijn b6 gereden te hebben, is de koppakking erdoor gegaan. Dus tijd voor een kleine revisie.

Nu had ik nog enkele vragen over het afmonteren van de kop.

1. Moeten de bouten van de tuimelaarsas voor de verstuivers vervangen worden of kan ik deze teruggebruiken?

2. Wat is de juiste procedure voor het afstellen van de verstuivers? Het betreft 2.0 tdi BMA motor.

3. Kan ik op het forum ergens de juiste aanhaalkoppels terugvinden?

 

Alvast bedankt!

Dennis

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

1 tuimelaars as bouten vervangen zijn rekbouten.

2 afstellen verstuivers, op bdp zetten en verstelling handvat zetten dan halve slag terug.

3 aanhaalmomenten maar ook de volgorde uit de technische documenten halen. Kopbouten hebben volgorde en tweemaal rekken. De eerste dacht ik 180 graden en de tweede 90 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 uren geleden, bm-er zei:

Volgens mij kan je o.a. online onderhoudsprocedures downloaden. Dan heb je exact de juiste aanhaalmomenten en werkwijzen voor jouw blok in jouw auto. Komt zo vast wel iemand als @Diver
of @wulfke
Langs die de juiste links of info hebben.

zit in Italie voor werk, mn ETKA en Elsawin zijn thuis gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 uren geleden, martijn v o zei:

1 tuimelaars as bouten vervangen zijn rekbouten.

2 afstellen verstuivers, op bdp zetten en verstelling handvat zetten dan halve slag terug.

3 aanhaalmomenten maar ook de volgorde uit de technische documenten halen. Kopbouten hebben volgorde en tweemaal rekken. De eerste dacht ik 180 graden en de tweede 90 graden.

Je mag niet de oude gebruiken, altijd nieuwe er in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx voor de reacties.

Gisteren slecht nieuws gehad. De kop zelf is er ook aan voor de moeite ☹️.

Deze is gescheurd t.h.v. een van de klepveren. Had men bij het revisie bedrijf nog nooit gezien. Verklaard natuurlijk wel alle symptomen. Waterverbruik en sludge in het inlaatkanaal. 

Weer eens wat stof om over na te denken. We hadden net een B7 voor de vrouw gekocht en dachten goed te zitten voor enkele jaren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja

we gaan voor een andere kop ondanks de leeftijd en de 230000 km die het blok al heeft.

Is trouwens goedkoper dan nog een andere wagen te kopen. Kan op dit moment mijn koffer en het sleepvermogen niet missen. Is nog altijd 400kg meer dan de B7 met 1.6 tdi. 

Trouwens de wederhelft ziet het niet zitten om de B7 af te geven en nog een paar jaar met de golf4 sdi te doen.😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden