Ga naar inhoud

Tips gezocht voor aankoop Passat station gte 2015-->


Charles16v

Aanbevolen berichten

Ik zit ook een beetje rond te kijken of een GTE interessant is om er als particulier mee te rijden?

Heb nu een B7 2.0 TDI DSG van 2012 met 305k op de teller en ik rij rond de 22k per jaar.

Mijn woon werk is 35 km enkel en kan nog niet laden op het werk. Als ik het zo bereken :

verbruik.thumb.jpg.8c551e83ea7d1927075666480fd6334b.jpg

dan zou een GTE 1300 euro goedkoper zijn er jaar. dan rij ik 5000km elektrisch en kost 200 euro.

Als ik nog 7000 euro voor mijn auto krijg moet er zo nog 12000 euro bij voor een leuke GTE incl. BTW 😉 .

De B7 heeft pas een nieuwe vliegwiel, d-riem en nieuwe diesel pomp (die op het blok zit ivm ijzerslijpel :( ) gehad en verwacht niet echt kosten hoop ik.

wat is wijsheid.... z'n B8 is ook wel mooi 🤫

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die 1 op 14 voor benzine niet heel erg optimistisch? Met mijn 2.0 DSG TDI rij ik idd gemiddeld 1 op 16 dat is zowel stads als langeritten.
Ik verwacht eerder dat een benzine ca 1 op 12 doet gemiddeld (stad en lang) dan kom ik op een omslagpunt van ca 14.000 tot 15.000 km. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker interessant,

Wat denk je van de GTE enkel elektrisch voor boodschappen en een speedbike voor woonwerk (35km is prima te doen - op minder dan een uurtje terug thuis en dat zonder file) Die 22K per jaar breng je dan terug naar 4500km/5500km per jaar en 17500km per fiets 😎. Heb je wel de kost van de speedbike maar dat compenseer je met de tank kosten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker interessant,
Wat denk je van de GTE enkel elektrisch voor boodschappen en een speedbike voor woonwerk (35km is prima te doen - op minder dan een uurtje terug thuis en dat zonder file) Die 22K per jaar breng je dan terug naar 4500km/5500km per jaar en 17500km per fiets . Heb je wel de kost van de speedbike maar dat compenseer je met de tank kosten. 
Idee is leuk maar nee niet voor mij.
Ik breng 2-3 dagen per week de kinderen naar school en dan moet ik 30 min. later op het werk zijn. En ik hou niet van regen en kou....
En file heb ik geen last van kom niet op de snelweg. In zuid oost brabant.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb zo'n berekeningetje vorig jaar ook gemaakt 🙂. Volgens mij kloppen de gewichten die je hebt ingevuld voor een B8 niet, de benzine en diesel zijn lichter, de GTE zwaarder. Wij zijn minder kilometers gaan rijden (van 25K naar 15K), waardoor de keuze om van de diesel af te stappen wel echt interessant werd. Ook zat bij onze diesel groot onderhoud er aan te komen en tanken we de benzine nu in Duitsland tegen dieselprijzen hier... Wij hebben bewust niet voor een GTe gekozen, maar voor benzine, in het jaar dat we hem nu hebben, is ongeveer 1:16 gemiddeld goed te doen. Reken je ook niet tè rijk met de inruilprijzen voor je B7... Dat viel bij ons ook tegen.

Verder vind ik de B8 wel echt een hele stap vooruit t.o.v. de B7 inderdaad!

Succes met de keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We rijden nu een Passat B8 2.0 TDI handgeschakeld (2016 / 145k). Ik was ook aan het kijken of een GTE interessant is om particulier te rijden.

Op de Autoweek site staat nog een leuk artikel.
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/volkswagen-passat-tsi-lpg-gte-en-tdi-triotest/

Als je over stapt vanaf een diesel moet er nog veel worden bijgelegd om op dezelfde leeftijd uit te komen.

We blijven nog wel een paar jaar door dieselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar of op gas rijden het nou is, weet ik ook niet.
Ff off topic:
Kwam deze ook toevallig tegen

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI Highline Executive Edition
€ 9.999,00
https://link.marktplaats.nl/m1801174962?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Wat voor scherm zit daar in ??

e70917e6d4e22c864e4d196111b556e1.jpg


Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk uit met de GTE wanneer het op de DSG aankomt. Deze gaan stuk en zijn erg duur om te repareren, bij de dealer domweg € 14.000,=, wel incl. btw......

Wij hebben er nu een paar gehad, en dan blijft het nog een dure hobby. Ik heb er zelf een paar weken mee gereden (stevige rijder), en wanneer je dan op benzine rijdt is het een stevige drinker (1:9, zware benzineauto). Wanneer je letterlijk om de kerk rijdt, en je zonnepanelen hebt is het wel degelijk een goedkoop rijdende auto.

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk uit met de GTE wanneer het op de DSG aankomt. Deze gaan stuk en zijn erg duur om te repareren, bij de dealer domweg € 14.000,=, wel incl. btw......
Wij hebben er nu een paar gehad, en dan blijft het nog een dure hobby. Ik heb er zelf een paar weken mee gereden (stevige rijder), en wanneer je dan op benzine rijdt is het een stevige drinker (1:9, zware benzineauto). Wanneer je letterlijk om de kerk rijdt, en je zonnepanelen hebt is het wel degelijk een goedkoop rijdende auto.
Jos.
En bij welke km standen kwam dat voor?

Maar wat reken jij dan voor een andere bak?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Marco456 zei:

Kwam deze ook toevallig tegen

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI Highline Executive Edition
€ 9.999,00

Zijn dat normale prijzen tegenwoordig? Ik vind het nogal een bak met geld voor een diesel met meer dan 3 ton op de teller.

Leuk om te zien dat anderen ook lekker zitten te 'Excellen' voor dit soort beslissingen. De praktijk is wel weerbarstig, ik ga van werkgever switchen en ga van 2.000 km woon/werk weer naar (max) 15.000... En dat is met het meeste thuiswerken. Besloten de Passat wel te houden en 'stick to the plan' te doen. Zeker het komende jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, 7700 zei:

Zijn dat normale prijzen tegenwoordig? Ik vind het nogal een bak met geld voor een diesel met meer dan 3 ton op de teller.

Leuk om te zien dat anderen ook lekker zitten te 'Excellen' voor dit soort beslissingen. De praktijk is wel weerbarstig, ik ga van werkgever switchen en ga van 2.000 km woon/werk weer naar (max) 15.000... En dat is met het meeste thuiswerken. Besloten de Passat wel te houden en 'stick to the plan' te doen. Zeker het komende jaar.

Is een 1.4 TSI. Als het een 1.6 TDI was met zo'n km stand, dan was de vraagprijs 6k o.i.d.
Het is idd een absurd hoge vraagprijs, vooral als je kijkt naar de km stand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Ozzy zei:

Is een 1.4 TSI. Als het een 1.6 TDI was met zo'n km stand, dan was de vraagprijs 6k o.i.d.

Ik heb over dat TSI heen gelezen inderdaad. 3 ton met een TSI, dat is de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Marco456 said:

En bij welke km standen kwam dat voor?

Maar wat reken jij dan voor een andere bak?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

Je koopt inmiddels geen bak meer onder € 4000,= ex. btw gereviseerd, bij de dealer € 8650,= ex. Daarbij komt de olie, filter en inleren. Een nieuwe mechatronic moet ook ingeleerd worden, daar hebben we nu ODIS voor, hoeven we niet naar de dealer.. Gebruikt blijft een risico, en je bent serieus minstens 1,5 dag aan het sleutelen. Moet je nog een diploma voor hebben ook......😅

aangepast door jos_br
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, jos_br zei:

Wij hebben er nu een paar gehad, en dan blijft het nog een dure hobby. Ik heb er zelf een paar weken mee gereden (stevige rijder), en wanneer je dan op benzine rijdt is het een stevige drinker (1:9, zware benzineauto). Wanneer je letterlijk om de kerk rijdt, en je zonnepanelen hebt is het wel degelijk een goedkoop rijdende auto.

Ik weet niet wat voor rechter voet jij hebt, maar ik denk dat die van lood is ;) Ik rijd sinds november 2015 Passat GTE, nu met m’n 2e bezig. Het is mij nooit gelukt om onder de 1:11 te komen, zelfs niet met skibak op het dak en kruissnelheden van 150 km/u op de Duitse autobahn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, tvc15 said:

Ik weet niet wat voor rechter voet jij hebt, maar ik denk dat die van lood is ;) Ik rijd sinds november 2015 Passat GTE, nu met m’n 2e bezig. Het is mij nooit gelukt om onder de 1:11 te komen, zelfs niet met skibak op het dak en kruissnelheden van 150 km/u op de Duitse autobahn. 

Bij mij rijdt een beetje diesel ook 1;12>14........en de 6 cilinders (Audi) 1;10. Kost weleens een rijbewijs.

Jos.

aangepast door jos_br
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
On 29-1-2022 at 23:00, Marco456 said:

Maar of op gas rijden het nou is, weet ik ook niet.
Ff off topic:
Kwam deze ook toevallig tegen

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI Highline Executive Edition
€ 9.999,00
https://link.marktplaats.nl/m1801174962?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Wat voor scherm zit daar in ??

e70917e6d4e22c864e4d196111b556e1.jpg

 

Terugkomend op gas rijden.

zelf rijd ik op CNG (aardgas) en dat rijd echt super met een verbruik als je 100km per uur rijd zo 1:20. Daarnaast is het tanken van cng allang geen probleem meer in Europa behalve Frankrijk zijn er weinig punten. 
 

deze auto die je aangaf staat nu nog steeds te koop. Kwam hem van de week tegen om te kijken wat mensen en auto bedrijven vragen voor mijn type auto 1.4tsi met cng of zonder cng en uit 2013. De vraag prijs met een auto rond de 190dkm ligt zo tussen de €9500 en 12500. De prijzen voor occasions zijn gigantisch gestegen nu er een tekort is aan chips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tell me about it… Ik kijk momenteel rond naar een Up. Ik denk dat ik maar een elektrische fiets ga aanschaffen…

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden