Ga naar inhoud
  • 0

PLA inbouwen, kan dat?


lonnebol

Vraag

Afgelopen weekend heb ik van @dieseltje een mooie andere bumper kunnen overnemen voor de koplampsproeiers bij de nieuwe xenonkoplampen. Deze bumper heeft ook gaten aan de zijkant voor PLA-sensoren (Parklenkassistent). Dus zes sensoren. Ik kreeg er ook een andere kabelboom bij voor het aansluiten van de zes sensoren en een stuurapparaat (1K8 919 475B) voor PLA 2.0 inclusief bijbehorende sensoren voor de achterkant. Nu had ik het niet op de planning staan om te gaan inbouwen, maar het zou uiteraard een leuke toevoeging aan de auto zijn 😁

Nu vraag ik me af wat de precieze vereisten voor PLA zijn. Zo logisch nadenkend en na wat ik al gevonden heb online het volgende:

  • stuurbekrachting
  • ABS-sensoren (achter?)
  • ABS-pomp
  • OPS-module
  • boordnet
  • can-gateway
  • type teller
  • nieuw knopje voor de middenconsole

Misschien is er ook nog verschil tussen enkel extra sensoren op de voorbumper (PLA 1.5) en ook achter (PLA 2.0)?

Op dit moment heb ik de volgende modules in de auto:

  • boordnet: 3C0 937 049 J
  • can-gateway: 3C0 907 530 E
  • stuurbekrachtiging: 1K1 909 144 L
  • ABS-pomp: een vervangende ligt nog te wachten op inbouw (helaas niet in huis op het moment), maar deze ondersteund in ieder geval TPMS
  • OPS: 56D 919 475 A

Dus, alle info betreffende PLA voor een 3C zijn welkom zodat ik wat orde voor mezelf kan scheppen in alle termen, modules en (on)mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het 1K1 stuurhuis ondersteund geen PLA en geen Lane assist. Ik had destijds in de 3C eenzelfde stuurhuis eronder zitten en heb het vervangen voor een 1K0 stuurhuis. 

Bij de PLA 1.5 versie moeten de ABS sensoren niet gewijzigd worden. Met de 2.0 heb ik geen ervaring. Het enige verschil is dat hiermee ook gewoon supermarkt parkeren kan ipv dat de 1.5 enkel kan fileparkeren. Ook weet ik niet of 2.0 wel samen kan met een 3C ABS gezien de 2.0 er pas bij de 3AA is bij gekomen. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het 1K1 stuurhuis ondersteund geen PLA en geen Lane assist. Ik had destijds in de 3C eenzelfde stuurhuis eronder zitten en heb het vervangen voor een 1K0 stuurhuis. 
Bij de PLA 1.5 versie moeten de ABS sensoren niet gewijzigd worden. Met de 2.0 heb ik geen ervaring. Het enige verschil is dat hiermee ook gewoon supermarkt parkeren kan ipv dat de 1.5 enkel kan fileparkeren. Ook weet ik niet of 2.0 wel samen kan met een 3C ABS gezien de 2.0 er pas bij de 3AA is bij gekomen. 
Ok. Dat is duidelijk. Dan gaat dat er niet op korte termijn bij mij inkomen. Een nieuw stuurhuis zit ik nu niet zo op te wachten. Dat lijkt me een aardige klus namelijk.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden