Ga naar inhoud
  • 0

Noodloop passat 1.6 tdi b8 2015


Redouan29

Vraag

Goedeavond heren,  

helaas vandaag een probleem met de auto. Auto start meteen, maar gasgeven stationair loopt ie zwaar en gebrom. Tevens tijdens het rijden mist de auto vermogen en wederom brommen/resoneren. Zojuist de anwb gebeld, uitgelezen geen storingen. Luchtmassameter bekeken en met diagnose uitgelezen ook niets bijzonders. Ik ga morgen naar garage toe. Maar ik wil dit posten wellicht weten jullie in welke hoek ik moet zoeken en met voorkennis naar de garage te gaan. 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vervolg: tijdens het boodschappen doen  Vandaag weer niet lekker lopen van de auto. Thuis aangekomen. Boodschappen thuis gezet. Naar de garage rijden. Rijdt de auto weer goed. Heel raar. bij de garage geweest. Geen foutcodes. Sporadisch probleem lijkt het. Kan iemand mij wellicht helpen met een diepgaande diagnose Vcds? 

Zou tof zijn als iemand mij kan helpen. Alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi ozzy, vindt toerental idd vreemd doen. Bij stoplicht aankomen begint ie iets te schommelen. Denk jij aan regenereren van roetfilter? Wat ook opviel is bij 90km puur licht gasgeven een soort van piep aan passagierskant. Wellicht een lek ergens? Zou dit dan niet naar voren moeten komen bij het uitlezen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gebrom, resonerend geluid en vermogenverlies klinkt als regeneratie van het roetfilter. Het gepiep is mij niet bekend. 

Wanneer je de motor uitzet tijdens een regeneratie, dan hoor je de ventilator luid draaien, was dat ook het geval?

Wanneer je de motor afzet, dan breekt ie ook natuurlijk de regeneratie af. Als je vervolgens na een poosje weer gaat rijden, dan regenereert ie niet direct, maar pas na een tijdje/paar minuten. Dat zou het kunnen verklaren waarom ie toen weer normaal reed.

Je kan onder CAR in het start/stop menu terecht komen. In het menu geeft ie aan dat start/stop niet werkt, omdat de motor noodzakelijk moet draaien. Als ie de volgende keer weer zo vreemd doet, dan kan je daar eventueel even in kijken.

Je hebt verder geen motorstoringslampje ofzo branden toch?

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ahh OK. Duidelijk. Ik heb niet gelet op koelvin. Ik zal erop letten. Ik heb vandaag zo'n 160km gereden dus het regenereren zal dus voorlopig niet voorkomen. Mocht dit wel het geval zijn, dan zou ik verder moeten kijken toch? Dan zou het dus wat anders moeten zijn. Thnx voor het meedenken ozzy! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Redouan29 zei:

Ahh OK. Duidelijk. Ik heb niet gelet op koelvin. Ik zal erop letten. Ik heb vandaag zo'n 160km gereden dus het regenereren zal dus voorlopig niet voorkomen. Mocht dit wel het geval zijn, dan zou ik verder moeten kijken toch? Dan zou het dus wat anders moeten zijn. Thnx voor het meedenken ozzy! 

Als het probleem de komende 300km ofzo niet voorkomt, dan was het een roetfilter regeneratie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK Thnx ik hou het in de gaten. Wel vreemd dat de anwb en de garage niets gezegd hebben over eventuele regenereren  van het roetfilter als ""deskundigen" 😜

aangepast door Redouan29
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minuten geleden, Redouan29 zei:

Roy, ik zou niet weten hoe. Totaal geen verstand van. Zou dit bij de garage niet naar voren moeten komen bij het uitlezen. Of kan dit alleen met Vcds. Iemand die mij te hulp kan schieten. 

De garage moet dat ook kunnen doen, als zij de auto uitlezen kunnen ze ook al de fouten zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Roy_01 zei:

Check de verstuiver deviatie waarden eens, volgens mij een zwak punt bij de 1.6 tdi. 

Bij de B7 is dat een bekende probleem, volgens mij is dat bij de B8 (EA288) niet meer het geval. Pin me er echter niet op vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is niet niet zo dat de auto helemaal dood valt. Maar hij voelt niet meer zo soepel aan als voorheen. Hij rookt ook niet. Verbruik is gelijk gebleven. Start ook direct. Loopt de ene moment beter dan ander. Resoneert veel meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Redouan29 zei:

OK. Ik ga daar achteraan. Hou jullie op de hoogte. Thnx

Ik zou op zoek gaan naar een echte vakgarage waar ze verstand van zaken hebben en zelfstandig een diagnose kunnen stellen, ipv dat ze op jouw initiatief iets specifieks uit gaan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 17-3-2021 om 20:50, Redouan29 zei:

Nee. Niet dat ik weet. 

je zou nl denken dat de EGR-klep open/dicht blijft staan, bij de B8 zitten er 2-systemen op, in bij de motor en 1 in de uitlaat, het KAN zijn dat die klep in de uitlaat de boosdoener is van je geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden