Ga naar inhoud
  • 1

Tuning 1.6tdi verschillen


Kooij

Vraag

Ik wil mijn passat 1.6 tdi bj 2015 graag wat meer vermogen geven doormiddel van chiptuning.

Ik heb hiervoor een BMW 320D gereden die ook gechipt was en dan is een standaard 1.6 tdi wel een hele andere ervaring.

Nu gebruik ik het vermogen niet vaak, maar met een caravan van 1350kg erachter is een beetje extra vermogen wel gewenst. Vooral bij lange stukken bergop houdt de passat de 90 kilometer op cruise control echt niet vast.

Nu heb ik bij 3 verschillende  tuners een opgave voor tuning aangevraagd en hieruit komen verschillende waarden voor een chip stage 1. Variërend van vermogens van 140 tot 155 pk en koppels van 300 tot 340Nm.

Ook geeft een tuner aan het koppel minder snel in te brengen, dus hoger in toeren om de DSG bak te ontlasten.

Bij mij reist de vraag waar nu wat ik het beste kan kiezen. Kies ik voor veiligheid 140pk 300nm, of kies ik voor het meeste vermogen?

Wat zou jullie keuze zijn voor chiptuning stage 1 voor een 1.6 tdi met dsg bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben met mijn 1.6TDI handbak bij JD geweest voor maattuning. Voor 130,5pk en 274,5Nm en na tuning 157,4pk en 339,5Nm. Alles gemeten op de rollenbank. Heb er nu al 120k mee gereden en bevalt nog steeds geweldig. Dus duurzaamheid gaat prima samen met goede tuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de DSG7 is 330nm nog veilig. Met stage 1 haalt de 1.6TDI zo'n 150pk in het algemeen, of te wel je komt in de buurt van een 2.0TDI 150pk.

Geen idee waar je de offertes hebt aangevraagd, maar ga wel naar de bekendere VAG tuners toe, als je er een goed gevoel bij wilt hebben. Diegene die 140pk en 300nm claimt is zonde van het geld, als je het mij zou vragen. Als het een gezonde motor betreft, dan doet ie al iets meer dan opgegeven (bijvoorbeeld 130pk en 270nm koppel) namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De passat is inmiddels voorzien van een motorische upgrade.

 

De passat zal nu 150pk en 330nm moeten hebben.

Ik heb geen rollenbank gedaan, maar kan wel merken dat de auto een stuk beter rijdt en meer trekkracht heeft.

 

Het is nu nog niet zo dat je de klinkers uit de straat trekt maar het is wel merkbaar en een aanzienlijke verbetering in trekkracht in vergelijk met de standaard setup.

Voor mij is dit prima en denk dat de passat met deze upgrade onze de caravan een een stuk beter trekt. 

 

Een aanrader voor iedereen die een 1.6tdi heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet persoonlijk zeggen dat ik het vroege opschakelen van de DSG in de D wel prima vind rijden.

 

Het gaat mij voornamelijk erom dat als ik de caravan erachter heb, dat er net wat meer vermogen tot de beschikking is.

Wat betreft vermogen is het een mooie upgrade van het 1.6 diesel blokje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 17-4-2021 om 23:04, Kooij zei:

Ik moet persoonlijk zeggen dat ik het vroege opschakelen van de DSG in de D wel prima vind rijden.

 

 

 

waarschijnlijk rijdt je dan ook zo met een handbak, van 0-60kmh  elke 10km 1 versnelling hoger en dan met 60 al in zn 6 te brommen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 20-4-2021 at 22:19, Vdub said:

waarschijnlijk rijdt je dan ook zo met een handbak, van 0-60kmh  elke 10km 1 versnelling hoger en dan met 60 al in zn 6 te brommen..

Je kan het ook overdrijven, maar met 60 in de 4 is prima te doen.

Dat zal met de dsg in de 5 zijn.

Als je genoeg koppel hebt vind ik laag in toeren persoonlijk lekkerder rijden dan dat hoogtoerige.

 

Maar dat is ieder persoonlijk anders uiteraard.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 14-3-2021 at 21:05, Kooij said:

Nu heb ik bij 3 verschillende  tuners een opgave voor tuning aangevraagd en hieruit komen verschillende waarden voor een chip stage 1. Variërend van vermogens van 140 tot 155 pk en koppels van 300 tot 340Nm.

 

Claims op papier heb je niks aan.... Behalve dan bij gerenommeerde tuners.

Ik heb me ook laten vertellen, dat met name de droge plaat DGS bakken vrij snel slijtage kunnen vertonen. Na aanpassing is dat minder. Maar daar zal Mathijs je meer over kunnen vertellen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden