Ga naar inhoud
  • 0

Coderen pdc module.


Jeroen46

Vraag

Hallo.

Bij mijn passat cc uit 2009 is hoogst waarschijnlijk de pdc module kapot.

Heb de accu vewisseld en daardoor werkt die niet meer.

Die erin zit geeft een foutmelding 16347. Is dit te fixen?

De module die erin zit heeft nummer 3c8919475.

Nu kan ik er eentje kopen met nummer 3AE919475. Kan ik deze er zo ongestraft in plaatsen?

En werkt dan alles weer? ik bedoel ook op de rns?

Of moet die gecodeerd worden? Zoja, waar kan ik dat doen? Ik woon in de buurt van Doetinchem.

Alle hulp is welkom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Zojuist, Jeroen46 zei:

Ok ik ga wel zoeken waar ik het met vcds kan laten uitlezen. Snap niet goed ook het verschil tussen pds en ops. Jammer dat het niet zo uitwisselbaar is.

PDC dan piepen alleen de sensors als je ergens in de buurt komt, met OPS zie je ook welke sensor piept op je RNS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zowieso zou ik je aanraden van een ander type module te nemen want als je zoekt achter de 3C8 919 475 modules puilt het uit van de eeprom faillure meldingen. 

Als de donor module ingesteld staat als bvb een B7 variant en de gateway op een CC gaat het zo ook al fouten geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, Diver said:

PDC dan piepen alleen de sensors als je ergens in de buurt komt, met OPS zie je ook welke sensor piept op je RNS

ah ok. ja dat had ik altijd dat ik het op mijn rns het kon zien welke sensor piept. Deze nieuwe kan dat dan ook?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, wulfke said:

Zowieso zou ik je aanraden van een ander type module te nemen want als je zoekt achter de 3C8 919 475 modules puilt het uit van de eeprom faillure meldingen. 

Als de donor module ingesteld staat als bvb een B7 variant en de gateway op een CC gaat het zo ook al fouten geven.

Ok op die manier. Is die "oude" module niet meer te fixen? Heb ergens gelezen dat die weer te flashen zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, Jeroen46 zei:

Jammer dat het niet zo uitwisselbaar is.

Dat zou het wel kunnen mits de donor module uit een eenzelfde type wagen komt met dezelfde opties erin welke betrekking hebben op het parkeersysteem. Bvb het wel of niet hebben van een trekhaak heeft al invloed op de juiste codering

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Just now, wulfke said:

Dat zou het wel kunnen mits de donor module uit een eenzelfde type wagen komt met dezelfde opties erin welke betrekking hebben op het parkeersysteem. Bvb het wel of niet hebben van een trekhaak heeft al invloed op de juiste codering

Tjee zeg, ze maken het ook zo dat je echt naar de dealer moet pfff

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Jeroen46 zei:

Ok op die manier. Is die "oude" module niet meer te fixen? Heb ergens gelezen dat die weer te flashen zijn?

 

Ik zou er geen verdere energie in stoppen. De module die je nu hebt moet normaal wel werkend gemaakt kunnen worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, Jeroen46 zei:

Als ik het goed interpreteer dan werkt die nieuwe dus niet??

Niet werken is het verkeerde woord. hij komt niet in jou auto voor. In een andere CC zou het wel kunnen werken. soms heeft het ook met de configuratie van de auto te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, Diver said:

Niet werken is het verkeerde woord. hij komt niet in jou auto voor. In een andere CC zou het wel kunnen werken. soms heeft het ook met de configuratie van de auto te maken. 

Ok dank je. Dan zal ik op zoek moeten naar iemand die hier verstand van heeft en het werkend kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zowieso zou ik je aanraden van een ander type module te nemen want als je zoekt achter de 3C8 919 475 modules puilt het uit van de eeprom faillure meldingen. 
Als de donor module ingesteld staat als bvb een B7 variant en de gateway op een CC gaat het zo ook al fouten geven.
Komt idd uit een b7 variant met opc

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk


Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden