Ga naar inhoud
  • 0

Halogeen naar (Bi-)Xenon vragen/vereisten


lonnebol

Vraag

Zoals iedereen wel ben ik erg ontevreden over de lichtopbrengst van de standaard halogeenkoplampunits van de 3C. Ik heb al meerdere soorten lampen geprobeerd en aftermarket xenon, maar het blijft belabberd.

Nu houd ik wel van een modje, dus ik ben aan het kijken om originele xenon-koplampen te gaan inbouwen. Nu heb ik een aantal vragen:

  • Zijn alle originele xenon-units zijn Bi-Xenon of is daar verschil in?
  • Zijn alle originele xenon-units met statische en dynamische bochtverlichting?
  • Ik heb al gezien dat meerderen hier op forum de ombouw gedaan hebben en soms wordt ook gesproken over de koplampsproeiers. In Duitsland is het verplicht dat die sproeiers erop zitten (staat bijvoorbeeld ook op de webiste van Kufatec). Zijn er mensen die de ombouw gedaan hebben, maar niet de koplampsproeiers? Zo ja, heeft dat nog gevolgen of problemen gehad bij de APK?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
46 minuten geleden, wulfke zei:

Hoe bedoeld u ? U kan de draad van het groot licht toch gewoon ompinnen deze komt vanaf het boordnet en loopt tot aan de koplampen. Heeft gewoon dan een andere functie.

Ja, je hebt gelijk. Ik had verkeerd gelezen. Ik dacht dat nu het grootlicht van T11a/3 afkwam, maar het is T11a/3 en T11/3 (dus twee verschillende connectoren). Dus ik kan op ieder inderdaad gewoon de draad omzetten. T11a/3 --> T11a/6 (links) en T11/3 --> T11/5 (rechts).

Probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zie nu wel dat pin 3 groter is dan pin 5 cq. 6. Ik ben me nu aan het afvragen wat handig is. Afknippen en nieuwe connector eraan?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk


De oude, grotere, connector afgeknipt en die kleinere variant op geklemd. Nu terug naar halogeen wordt dus lastig, maar dat was eigenlijk ook niet echt mijn plan.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De xenonkoplampen zitten erop en functioneren. Geen foutmeldingen. Helaas is er een kleurverschil tussen links en rechts, dus ik heb nieuwe Osramlampen besteld. Binnenkort dus nog eens de bumper eraf.

Helaas gaat ook de SRA nog niet 100%. Ik had geen tijd meer om nog te testen. De bumper moest erop. Aan de linkerkant komt de sproeier er niet uit. Er loopt wel water aan de onderkant van de bumper. Als de nieuwe lampen er zijn dan ga ik daar ook naar kijken. Voor nu de SRA maar uitgeschakeld.

En tot slot zag ik dat de linker koplamp een verkleuring/niet gaaf deel heeft aan de binnenkant. Aan de kant van de lens voor het stadslicht. Helaas niet gezien toen ik de lampen kocht. Nu ben ik aan het overpeinzen om de lamp uit elkaar te halen en dan of de lens van binnen polijsten óf de lens van mijn oude koplamp erop te zetten. Zijn dat dezelfde lenzen? Ik bedoel dus het plastic deel dat gelijmd zit. Butyl rubber om de lens goed af te dichten heb ik maar al besteld.590e4d81d274a438b8270e14ced88bdb.jpg4a68bbee6d79c73c3d7e9278d0f9f459.jpg8a6773a77662ee2e11e8c176d4cd1e45.jpg

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het "glas" van de koplampen al eens voorbij zien komen op ali express - weet niet of het wat is maar kan het maar delen. 

Koplamp glas

de koplamp even in de oven (weliswaar op een relatief lage temperatuur) blijkt de klus wat de vergemakkelijken om de lens eraf te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb het "glas" van de koplampen al eens voorbij zien komen op ali express - weet niet of het wat is maar kan het maar delen. 
Koplamp glas
de koplamp even in de oven (weliswaar op een relatief lage temperatuur) blijkt de klus wat de vergemakkelijken om de lens eraf te halen.
Heb ik ook gezien, maar ik vroeg me ook meteen af of het wel van een fatsoenlijke kwaliteit is. Ik heb de oude halogeenkoplampen nu "over" dus ik denk dat ik eens met die ga experimenteren hoe te openen en hopelijk kan ik die dan zo uitwisselen op de xenonkoplamp.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag alle lampen vervangen en ook de koplampsproeiers aan de praat gekregen. Het clipje dat de slang op de sproeier vast moet houden had niet genoeg kracht meer waardoor de slang van de sproeier afschoot door de druk. Ty-wrap erom en nu zit het goed vast. De lens komt een andere keer wanneer ik weer genoeg moed heb opgedaan om die hele bumper weer eraf te halen en ook weer terug te zetten

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden