Ga naar inhoud

3c8919475 flashen of nieuwe plaatsen?


Jeroen46

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik weet niet of ik het hier kan en of mag vragen maar is een pdc aanstuurmodule ook te flashen?

Ik heb een nieuwe accu geplaatst en daardoor werk mijn pdc niet meer. Ik heb zoveel mogelijk op google gezocht over dit probleem.

Ik heb zelf met een VD500 diagnose apparaat vastgesteld dat het om de aanstuurmodule gaat.  Ik krijg een foutmelding 16347

De module die erin zit is een 3C8919475, kan ik er zo een andere met hetzelfde nummer in plaatsen en werkt dan alles weer of moet die in-geleerd worden ofzo?

Of kan er ook een ander type in? Ik heb dus ook begrepen dat die dingen te flashen zijn.

Sorry voor de vele vragen maar ik weet zo niet hoe het op te lossen. Ik heb namelijk al wat horror verhalen her en der gelezen

over hoe duur dit is om bij een dealer te laten fixen.

Alvast dank voor eventuele hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet normaal dat een bepaalde module niet meer werkt na loskoppelen van accu, maar helaas gebeurd het wel vaker (bv. kmteller en motor ecu).

Kun je de volledige fout omschrijving eens posten?

In principe als je een zelfde PDC module terug plaatst zal deze direct werken.
Somige settings zul je juist moeten zetten mochten ze verkeerd staan voor jouw auto (met coding).

Flashen is vaak niet mogelijk. De beperkte update files die er zijn zijn vaak alleen geschikt voor specifieke modules (partnr/versie).
Je kunt dus vaak niet zo maar een module flashen naar hogere of lagere versie of naar ander partnummer bijvoorbeeld.


Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden