Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuning 2.0 tdi 150pk


Passat-B8

Vraag

Mogge! Ik lees in een hoop topics van “mijn verhaal” of andere over dat iedereen hem laat chiptunen?!

ik ben erg benieuwd welke hoeveelheid pk en Nm er bij komt bij iedereen! Ik heb zelf de tdi 150pk versie met Dsg6, welke waardes zijn reëel? 
 

dus wie heeft hem laten chippen? Welk type motor en heb je hem alleen laten chippen of meer motorische aanpassingen om dit vermogen te halen?

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dezelfde motor (CRLB), handbak, 206pk en 457nm koppel met een stage 2 tuning. Zie mijn onderschrift voor de duo die de tuning heeft uitgevoerd.

De 150pk TDI doet doorgaans fabrieksaf al ietsjes meer vermogen dan opgegeven. Zo deed die van mij 162pk en 365nm i.p.v. 150pk en 340nm koppel. Of te wel, ik kreeg er 44pk en 92nm koppel bij.

Het verschil in vermogen merk je heel goed. Eerder was ie best lui op de snelweg, toen moest je er echt de gang in hebben totdat ie iets begon te doen. Nu kan ik 100 in de 6 rijden met 1700 rpm, gas geven en hij begint direct te accelereren, in plaats van heel rustig te acceleren tot 120km/h (2000 rpm) en dan vervolgens fatsoenlijk te versnellen.

De enige mechanische aanpassing die wij eraan gemaakt hebben is de zogenaamde 'intake mod' en we hebben de restrictie in het luchtfilter verwijderd (snow grill ofzo). Met de intake mod krijg je er misschien enkele pk's erbij, verwacht er geen wonderen mee. Een andere luchtfilter plaatsen heeft ook weinig zin bij deze diesels met een stage 1 of 2 tuning.

Als circa 200pk niet genoeg is, dan kan je simpelweg de turbo en injectoren van een 184/190pk TDI erop zetten. Dan gaat ie richting de 240pk. 

Ik persoonlijk kan het erg aanbevelen. Het rijd velen malen beter, vooral doordat deze motoren een versnellingsbak met redelijk lange versnellingen hebben.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel. :mrgreen:

 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verhoging van het koppeldruk is inbegrepen naar mijn weten. Voor meer informatie kan je eventueel ook @Vdubbenaderen, hij is een JD dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 uren geleden, tippi zei:

En wat heeft VVT er uitgehaald?

Laatst bezocht: 19 april

Je kan beter VVT even bellen als je dat graag wilt weten. Ik gok dat het zo'n 190pk en 420nm geweest zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden