Ga naar inhoud
  • 0

Welk type navigatie?!


Passat-B8

Vraag

Wie kan mij vertellen welk type navigatie ik in mijn Passat ‘17 heb?

ik zie wel eens voorbij komen dat mede forum leden hun navigatie updaten naar de versie met een glazen display? Wat zijn daar de voordelen van tov van mijn huidige? Of enkel de “looks”?

ben erg benieuwd!

23CF65BC-4208-4717-A4C2-4E096744012B.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
2 minutes ago, Passat-B8 said:

Thanks voor je snelle reply! Ik meen in je topic gelezen te hebben dat jij hem ook ge update had naar dit scherm toch?

kan het zijn dat de glazen versie meer “breedbeeld” is? Inchmaat van scherm zelfde?

En hoe heet het nieuwe type scherm(glazen)? Discover media? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu een origineel scherm 5G6919605B gereserveerd. Alleen geeft de verkoper onderstaande aan, ik begrijp niet helemaal wat hij daar dan mee bedoeld?

“scherm is origineel alleen de codes zijn verwijderd. Apparaten in de auto hebben allemaal codes. Wij zeten de code op nul. En dan kunnen de apparaten beter met elkaar samenwerken.“ 

begrijpen jullie wat hij bedoeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Passat-B8 zei:

Thanks voor je snelle reply! Ik meen in je topic gelezen te hebben dat jij hem ook ge update had naar dit scherm toch?

kan het zijn dat de glazen versie meer “breedbeeld” is? Inchmaat van scherm zelfde?

Je doelt op de aspectratio, de verhouding tussen de breedte en hoogte van het beeldscherm. Die is ongewijzigd. De resolutie is met 800×600 voor al deze schermen ook gelijk. Het is maar goed ook dat dit ongewijzigd is, anders zou je naar een vervormd beeld kijken waar een cirkel een ovaal is geworden en dat is echt verschrikkelijk om naar te kijken.

Het uiterlijk met het glazen front maakt het echt anders, het is nu een glimmende glazen plaat en de bestaande schermen zijn heel duidelijk mat. De omtrek van de glazen plaat is inderdaad wel wat breder gemaakt en met de 8 tiptoetsen naast het scherm achter het glas weggewerkt heeft het optisch in het dashboard zeker meer een breedbeeld look dan originele schermen van de DM en DP.

Persoonlijk vind ik dat het je hele middenconsole een andere, meer moderne look geeft. Verder is het LCD scherm echt vlak onder de glasplaat gemonteerd en dat draagt ook bij aan het moderne uiterlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Passat-B8 zei:

Ik heb nu een origineel scherm 5G6919605B gereserveerd. Alleen geeft de verkoper onderstaande aan, ik begrijp niet helemaal wat hij daar dan mee bedoeld?

“scherm is origineel alleen de codes zijn verwijderd. Apparaten in de auto hebben allemaal codes. Wij zeten de code op nul. En dan kunnen de apparaten beter met elkaar samenwerken.“ 

begrijpen jullie wat hij bedoeld?

Ik vermoed dat dit gewoon een stukje van zijn standaard tekst is die hij bij elke advertentie er bij zet. Op de meeste modules die in de auto zetten kan dit van toepassing zijn, maar in dit scherm kan niet eens iets geconfigureerd worden! Alles gebeurt in de unit in het dashboardkastje zelf en het mooie van deze mod is dat je niets hoeft aan te passen aan de configuratie in de software.

Dus vergeet deze tekst.

Zorg er wel voor dat je een goed werkend scherm koopt. Dus liefst een foto dat hij aan staat, of een verkoper met alleen maar goede feedback.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Passat-B8 zei:

En hoe heet het nieuwe type scherm(glazen)? Discover media? 

Correct. Het is de Gen 2.5 versie. Waar je nu nog een Gen 2.0 scherm hebt.

Het DM Gen 2.5 scherm past op een DM Gen 2.0 en een DP Gen 2.0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, bm-er said:

Ik vermoed dat dit gewoon een stukje van zijn standaard tekst is die hij bij elke advertentie er bij zet. Op de meeste modules die in de auto zetten kan dit van toepassing zijn, maar in dit scherm kan niet eens iets geconfigureerd worden! Alles gebeurt in de unit in het dashboardkastje zelf en het mooie van deze mod is dat je niets hoeft aan te passen aan de configuratie in de software.

Dus vergeet deze tekst.

Zorg er wel voor dat je een goed werkend scherm koopt. Dus liefst een foto dat hij aan staat, of een verkoper met alleen maar goede feedback.

Bedankt voor je uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eventueel nog complete set met glazen scherm met 2 knoppen. Heb alleen het afwerk lijstje voor de passat niet. Verder alles vrij carplay/app connect, voice control performance monitor etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 6-3-2021 at 18:45, Passat Rdi said:

Ik heb eventueel nog complete set met glazen scherm met 2 knoppen. Heb alleen het afwerk lijstje voor de passat niet. Verder alles vrij carplay/app connect, voice control performance monitor etc. 

Bij Rob weet je zeker dat je iets goeds koopt dus wellicht het overwegen waard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 6-3-2021 at 18:45, Passat Rdi said:

Ik heb eventueel nog complete set met glazen scherm met 2 knoppen. Heb alleen het afwerk lijstje voor de passat niet. Verder alles vrij carplay/app connect, voice control performance monitor etc. 

@Passat Rdi wat vraag je daar voor? Geen pixelverlies? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stoute schoenen aangetrokken en ook op basis van de info in dit topic de upgrade naar dit scherm in werking gezet. Deze week in onberispelijke staat ontvangen, inclusief het originele frame. 

Zojuist de DP uitgebouwd en bij het aansluiten van de DM kom ik tot de ontdekking dat de connector niet past?! Boven de originele en onder de nieuwe, uitsparingen komen niet overeen. Ben ik nou gek of zijn er verschillende DM's en/of DP's in omloop? Begreep dat @Passat Rdi hier de goeroe is? 😊

DP-DM-switch_1.jpg.74df15ff5c7b8ac24d52b80717955135.jpg

DP-DM-switch_2.jpg.9d79a72a683d675bac7d443542da91fe.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad @Diver (gave avatar overigens :-)), ook na het verwijderen van de nokjes is er nog voldoende positionering in de connector om het maar op één manier te plaatsen. Bovendien is de kabel zo 'gevormd' dat draaien bijna onmogelijk is. Net bij de verkoper geïnformeerd en ook die bevestigt dat het nokje veilig verwijderd kan worden.

En er is toch nog iets wat me tegenhoudt ... 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, Diver zei:

Dit heet nu modden

Aanmodderen 😂

6 minuten geleden, bm-er zei:

Gewoon nokje wegsnijden met een scherp mesje en gaan!

Had je maar geen lid moeten worden van dit forum.😇

Nare ziekte. 😜

We gaan snijden. Zo terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En zo geschiedde.... 

Voor het nageslacht, voor en na: 

DP-connector-origineel.jpg.5ba00ce0dbbcea01817c62129f78fea7.jpg

Het nokje links bovenin moet verwijderd worden: 

DP-connector-gemodificeerd-voor-DM.jpg.7ceeabc65c1d8e228837a057cfcbee70.jpg

En nu past het wel. One more off the list, dank voor de hulp! 

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@wulfke een HowTo is uiteraard nog mooier. Maar daar moet dan in mijn optiek sneller naar verwezen worden, voorkomt versnipperde informatie.

Ik heb de HowTo niet gevonden overigens, nog niet genoeg ingewijd op dit forum. Onder de kennisbank/3BG tref ik het niet ... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
39 minuten geleden, HansJan zei:

@wulfke een HowTo is uiteraard nog mooier. Maar daar moet dan in mijn optiek sneller naar verwezen worden, voorkomt versnipperde informatie.

Ik heb de HowTo niet gevonden overigens, nog niet genoeg ingewijd op dit forum. Onder de kennisbank/3BG tref ik het niet ... ?

Deze bedoel je?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden