Ga naar inhoud
  • 0

Spacers passat B8


Passat-B8

Vraag

middag Heren,

Ben erg tevreden met mijn nieuwe velgen maar denk dat ze net wat beter uitkomen als ze iets meer naar buiten komen te staan. Ik twijfel er dus over om er spacers onder te zetten. Wat is jullie ervaring hiermee?

originele wielen waren in de maat 225/55/17R velg type Londen 7J*ET40. Er liggen nu Audi A6 velgen onder in de maat 245/40/19R velg 8,5J*ET45 . De velg is dus als iets meer naar buiten gekomen maar ik denk dat het wel mooi is als ze nog iets breder vallen. Is dit mogelijk? Of geeft dit onnodig slijtage op de wiellagers of elders?

Zie onderstaande foto wat zouden jullie doen?

 

gr.

wiel.jpg

aangepast door Passat-B8
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
2 uren geleden, Passat-B8 zei:

originele wielen waren in de maat 225/55/17R velg type Londen 7J*ET40. Er liggen nu Audi A6 velgen onder in de maat 245/40/18R velg 8,5J*ET45 . De velg is dus als iets meer naar buiten gekomen 

Volgens mij liggen de nieuwe velgen nu dieper dan de originele afgaande van de ET waardes welke u doorgeeft. Als u een spacer van 5mm plaatst komt u terug op ET40 uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

velg komt idd heel iets meer naar buiten als je het berekend, wiellagers hoef je niet bang voor te zijn mits je geen 100mm spacers gebruikt..  10-25mm per wiel kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Passat-B8 zei:

@wulfke klopt! Maar omdat de velg 1,5” breder is (3,8cm) komt de velg dus sowieso weer meer naar buiten toe? Of redeneer ik dat verkeerd?

Ik had het verschil in J waarde over het hoofd gezien ! Persoonlijk vind ik het met de huidige setup niet verkeerd staan. Maar dat is een kwestie van smaak. Enkel de foto geeft de indruk dat achter iets dieper in de kast zit dan voor. Een setje spacers zal ook de kop niet kosten en is snel geplaatst.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden