Ga naar inhoud
  • 1

Elektrische zonnerollo sedan gaat moeilijk omhoog


lonnebol

Vraag

Ik heb me de afgelopen dagen o.a. bezig gehouden met het inbouwen van een elektrische rollo voor de achterruit in mijn sedan. Leuk klusje en als je weet hoe alles uit en in elkaar moet is het zo gepiept. Gisteravond was dan eindelijk het moment om te gaan testen en ja, het werkt. Behalve dat aan de rechterkant de draad/spiraal die door de geleiding in de C-stijl gaat erg zwaar gaat en hapert. Vandaag verder gegaan met uitzoeken waar het probleem in zit. Ik dacht dat de geleiding misschien niet goed zat en de draad daardoor te veel weerstand ondervond in zijn weg naar boven, maar ik heb de hele rollo nu weer uitgebouwd en ook zonder de geleiding hoor je dat de draad moeite heeft naar buiten te komen. De linkerkant gaat probleemloos. Het enige verschil dat ik verder zie is dat de rustpositie van de rechterdraad lager zit dan de linker. Daardoor krijg ik ook de rollo niet op de draad gekoppeld. Ik heb zitten kijken naar het geheel, maar er lijkt niet echt iets aan in te stellen zijn. Alles is afgesloten.

Helaas is er ook niet echt veel informatie online te vinden over de rollo, maar misschien is er toch iemand die mij verder zou kunnen helpen? Ik zal binnen enkele minuten nog wat foto's plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De Rollo werkt. Ik heb uiteindelijk het motortje opengemaakt zodat ik aan de draadveren kon trekken. Net genoeg uitgetrokken, daarna de motor weer dichtgemaakt en nu gaat alles zonder problemen omhoog en omlaag.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze mod nog op de lijst staan, alle onderdelen zijn aanwezig en ik had het ook gemonteerd in mijn vorige sedan. @lonnebol weet jij zo waar de schakelaar voor op aangesloten moet worden? Ik bedoel dan pin 4 en 5, ik vond deze pinout in een ander topic waar Dreke reageerde.

schakelaar ZONNEROLLO (3C0 959 563 A)

pin 3 + verlichting

pin 4 & 5 schakelaar

pin 6 massa verlichting

Heb jij toevallig ook het bestelnummer van de stekker die in de schakelaar moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb deze mod nog op de lijst staan, alle onderdelen zijn aanwezig en ik had het ook gemonteerd in mijn vorige sedan. @lonnebol weet jij zo waar de schakelaar voor op aangesloten moet worden? Ik bedoel dan pin 4 en 5, ik vond deze pinout in een ander topic waar Dreke reageerde.
schakelaar ZONNEROLLO (3C0 959 563 A)
pin 3 + verlichting
pin 4 & 5 schakelaar
pin 6 massa verlichting
Heb jij toevallig ook het bestelnummer van de stekker die in de schakelaar moet?
Ik zal het dadelijk even opzoeken voor je. Als het goed is heb ik alle info bewaard.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou geweldig zijn 🙂

Ik heb de rollo zelf al een keer gemonteerd gehad en omhoog gedaan, daarna zo altijd rondgereden. Ik wil hem nu ook voor aansluiten. Wel grappig dat jij ook een Blue Graphite hebt, die heb ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, 7700 zei:

Dat zou geweldig zijn 🙂

Ik heb de rollo zelf al een keer gemonteerd gehad en omhoog gedaan, daarna zo altijd rondgereden. Ik wil hem nu ook voor aansluiten. Wel grappig dat jij ook een Blue Graphite hebt, die heb ik ook.

Aansluiting schakelaar middenconsole:

  • Pin 6 - massa
  • Pin 3 - plus voor verlichting
  • Pin 4 - Zündungsplus (ik weet het Nederlandse woord zo niet)
  • Pin 5 - naar de rollo (pin 3 van rollo)

Aansluiting rollo:

  • Pin 1 - Zündungsplus
  • Pin 2 - massa
  • Pin 3 - van de schakelaar (pin 5 op de schakelaar)

In de bijlage ook nog het stroomplan uit Elsawin.

Onderdeelnummer voor de schakelaar is 3C0 959 563 A. Deze zit dan rechtsonder op de middenconsole. Ik heb hem bij AliExpress besteld geloof ik.

Suces!

Passat 3C Rolgordijn aanlsluitschema.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minuten geleden, 7700 zei:

Bedankt heren, ik ga even zoeken. Halen jullie dat zo naar voren met bepaalde VW software?

Google is my friend.. met het onderdeelnummer van de rolloknop kan je de stekker vinden. De pinnen weet ik nu wel uit mijn hoofd welke erin moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden