Ga naar inhoud

Afscheid Passat na 11 jaar


Willem nunspeet

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Na 11 jaar heb ik afscheid genomen van mijn  2.0 Tdi Passat, km stand 428.000 km. 

Ik heb nu een Golf 7 1.4 Tsi Highline aangeschaft, reden was dat ik met de diesel ipv de normaal 30.000 km per jaar, afgelopen jaar, door thuiswerken,  maar 13.000 km heb gereden en ik in juni definitief met pensioen ga. 

De motorrijtuigenbelasting met fijnstofheffing was al een jaar lang €165,00 per maand, Passat gaat nu waarschijnlijk naar Litouwen waar ie nog een paar jaar zonder fijnstofheffing kan blijven rijden.... Heb me effe over de dump inruilprijs heen moeten zettten maar het is mooi geweest, in NL is een diesel niet meer te slijten.

Hoofdvervoer voor reizen is nu de Camper en de Golf voor boodschappen en ritten binnen NL. Een caravan hoef ik niet meer te trekken, iets waar de Passat ideaal voor was.

Zal eind van het jaar ook dit mooie forum verlaten, mijn bijdrages zijn de laatste tijd toch al minimaal. Heb wel ontzettend genoten van dit forum, zeker in de begintijd toen er allerlei kinderziekten waren bij de 3C, zoals met de stuurslotmodules, de Siemens Pompverstuivers, noodloopproblemen, verroeste achterkleppen etc. Maar ook mooie mods zoals autohold, achteruitrijcamera, dubbele achterlichten,  elektrische achterklep, bochtenverlichting etc.  Bij deze Golf zit dat er bijna allemaal standaard op..... 

Hoef bij de Golf alleen nog maar een trekhaakje te monteren voor fietsdrager en aanhangwagentje. Toch nog wat te klussen;-) 

Passat.jpg

Golf 1.jpg

Golf 2.jpg

Golf 3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas dat je ons forum gaat verlaten einde dit jaar, maar je hebt mooie jaren met de Passat gehad. Ik snap ook wel dat je hem wegdoet en anderzijds...

Wie wil er nou geen Golf? Ik heb een Golf en het is een heerlijke auto ... dus ik zou zeggen, geniet lekker van je Golf en misschien toch nog even gezellig blijven plakken op het forum...? Je kunt altijd nog eens naar een meeting komen (als dat weer mag en kan)... ook met een Golf ;-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das een bak met kilometers op de Passat 🤙🏻 Heel veel rij plezier met je golf. 
 

misschien een idee om voor jou de Passat forum om te toveren naar Passat/golf forum😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je van plan bent ons te verlaten. De jaren vliegen voorbij maar herinner me nog heel goed de beginjaren hier op het forum. De oude garde kan je bijna op je 2 handen tellen denk ik. Inderdaad een leuke tijd gehad. Maar jouw passat heeft zijn dienst wel bewezen (met hier zijn ups en downs). De passat mag nog even verder, maar u zou ik zeggen, geniet lekker van uw welverdiend pensioen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie Golf 7 Willem, veel veilige kilometers en plezier ermee.

Hoe vind je 'm qua performance? Voelt ie even snel aan als de gechipte 2.0TDI? Gezien ie circa 250kg lichter en iets kleiner is.
Mocht het tegenvallen, die dingen gaan naar de 190pk en circa 330nm koppel met een kietelsessie, dan weet je dat ook direct.

Jammer dat je weg gaat, maar je mag gerust blijven hoor..

47 minuten geleden, wulfke zei:

Jammer dat je van plan bent ons te verlaten. De jaren vliegen voorbij maar herinner me nog heel goed de beginjaren hier op het forum. De oude garde kan je bijna op je 2 handen tellen denk ik. Inderdaad een leuke tijd gehad. Maar jouw passat heeft zijn dienst wel bewezen (met hier zijn ups en downs). De passat mag nog even verder, maar u zou ik zeggen, geniet lekker van uw welverdiend pensioen !!

Jammer genoeg kan je daar ondertussen bijna 1 hand van maken. :( 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Willem

Veel plezier van de golf. Maar ook voor golf vragen kan je hier terecht.

Ik ben juist van benzine naar diesel gegaan. En ik rij ongeveer 20000 per jaar en dan kan een diesel uit voor mij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier met je Golf! Ik ben zelf ook even er tussenuit geweest, echter wel telkens dingen opgezocht. Ben toch wat meer actief, om ook mijn lief en leed te delen. Dit forum is volwassener dan menig VW fora's, vind ik zelf, daarom denk ik dat je hier sneller fatsoenlijk antwoord krijgt op vragen over de Golf dan op het VW forum bijvoorbeeld (niks ten nadele van hun!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen, bedankt voor de leuke reacties, ben ook nog niet weg....

@Jaap: ik begrijp dat je met 20.000 km nog dieselt en dan met een Euro 5 of 6 diesel, in mijn geval zonder roetfilter werd het gewoon te duur met ik denk nu 10.000 km per jaar.

Na 39 jaar dieselen : eerst drie kevers, toen vw Polo op gas, in 1982 een VW golf 1600 met roterende brandstofpomp, daarna 2 x peugeot 405 diesel, 1 x peugeot 406 diesel en 1 x Passat 2.0 Tdi is een benzine Golf weer effe wennen, de Passat reed gemiddeld 1:16 deze Golf zit al gauw op 1:15 ondanks het lagere gewicht en de fabrieks opgave van 1:18,5  maar ja met de €120 die ik per maand aan tax uitspaar kun je een redelijke tank volgooien.

@TarabassPeter: Passat staat in Zwolle, zal komende week wel richting Litouwen gaan, had hem eerst op "wijkopenautos.nl" aangeboden en kwam met Litouwse en Roemeense bieders op €1256 uit, ben hem uiteindelijk bij een dealer voor €1500 kwijtgeraakt.

@Wulfke Peter: weet in ieder geval dat jouw mooie bekleding nog een paar jaar in het oostblok rond blijft rijden;-)

@Vincent en Jeroen: blijf vast en zeker het Passat forum volgen, er is eigenlijk geen goed Golf alternatief voor het Passat Forum....

 

@Ozzy: Hij rijdt erg stil, is een nieuwe mobiele telefoon vergeleken met de 3C, start stop, snelle navigatie, ook Xenon bochtenverlichting, standaard telefoonmodule etc. Vind de vering op drempels wat slap, kon de Passat vol gas over heen, moet aan alles nog een beetje wennen, maar hij rijdt verder heel relaxed.

Verder hoop ik er wat minder problemen mee te hebben dan de Passat want eerlijk is eerlijk, de 3C was een fantastische auto wanneer alles het deed maar het was mijn enige auto ooit waar ik 4 keer mee ben afgesleept met defecte pompverstuivers, tandempomp en uiteindelijk een uitgelopen tapeind van  de spanrol distributie.  Ik snap dat iemand die niet technisch is en niks zelf kan zo'n auto wanhopig het kanaal induwd. Had nog vergeten het beruchte oliepomp-asje te noemen als kinderziekte......

We gaan het zien met de Golf.....

 

Groet Willem

 

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Willem, niet weggaan hoor, ook met de golluf kun je hier terecht.

Als er iemand is die altijd goed voor zijn auto heeft gezorgd, dan ben jij dat wel. de mijne staat pas op 349.000 kilometer.

Maar als je je koffiemachine nog wel hebt gehouden kom ik die graag nog een keer uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Willem nunspeet zei:

Beste forumleden,

Na 11 jaar heb ik afscheid genomen van mijn  2.0 Tdi Passat, km stand 428.000 km. 

Ik heb nu een Golf 7 1.4 Tsi Highline aangeschaft

Ik zou echt niet weg gaan van het prachtige forum met leden die zelf ons bij staan met onze T5-campertje.

Ik vind het en een prachtig forum waar ik niet graag weg wil, heb kennis gemaakt met hele fijne mensen, die je in het dagelijks leven niet zomaar tegen komt.

Blijf lid en kom af en toe even voor een bak koffie, en maak even een praatje met de maten, lekker even bij praten en vertellen hoe de omschakeling bevalt, en het genot wat jullie ervaren.

 

Update ik zie net dat onze @martijn v o er ook zo over denkt.

Blijf lekker.😃

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, VWfreak1990 zei:

Veel plezier met je Golf! Ik ben zelf ook even er tussenuit geweest, echter wel telkens dingen opgezocht. Ben toch wat meer actief, om ook mijn lief en leed te delen. Dit forum is volwassener dan menig VW fora's, vind ik zelf, daarom denk ik dat je hier sneller fatsoenlijk antwoord krijgt op vragen over de Golf dan op het VW forum bijvoorbeeld (niks ten nadele van hun!!) 

Helemaal mee eens.

En wat leeft het forum, en altijd druk, met vele bezoekers, Dit forum is volwassener dan menig VW fora's,  Ja dat vind ik ook.

Op andere forums tref je vaak kliekjes aan waar je je helemaal moet aanpassen, anders word je nooit geaccepteerd, en laten ze je links liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Willem nunspeet zei:

@Ozzy: Hij rijdt erg stil, is een nieuwe mobiele telefoon vergeleken met de 3C, start stop, snelle navigatie, ook Xenon bochtenverlichting, standaard telefoonmodule etc. Vind de vering op drempels wat slap, kon de Passat vol gas over heen, moet aan alles nog een beetje wennen, maar hij rijdt verder heel relaxed.

Verder hoop ik er wat minder problemen mee te hebben dan de Passat want eerlijk is eerlijk, de 3C was een fantastische auto wanneer alles het deed maar het was mijn enige auto ooit waar ik 4 keer mee ben afgesleept met defecte pompverstuivers, tandempomp en uiteindelijk een uitgelopen tapeind van  de spanrol distributie.  Ik snap dat iemand die niet technisch is en niks zelf kan zo'n auto wanhopig het kanaal induwd. Had nog vergeten het beruchte oliepomp-asje te noemen als kinderziekte......

We gaan het zien met de Golf.....

 

Groet Willem

De 2.0 PD TDI's met de kinderziektes waren inderdaad niet de meest betrouwbare motoren. Echter heb ik zelf niet hetzelfde meegemaakt als jij. Het enige wat ik heb mogen meemaken is: de terugroep/werkplaatsactie voor de pompverstuivers (4 stuks), een tandempomp die olie (intern) lekte, gevolg: tankpomp ook stuk, een redelijk versleten versnellingsbak bij 330dkm en een oliepomp asje om de 100dkm van een paar euro's. Al met al in 8 jaar tijd en 190dkm niet zo gek veel aan bijzondere onderhoud gehad eerlijk gezegd.
Maar goed.. De 1.4 TSI die je nu hebt moet betrouwbaarder zijn. Tot zover geen horror verhalen erover gehoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo Willem, je het aardig wat km's weg gestuurd met de 3C!

En wat je aan geeft, in het begin zo veel aan dit forum gehad ik ook.

En nog steeds krijg je hier fatsoenlijk antwoord gelukkig, ook als nieuw lid.

Veel plezier van de Golf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, oele zei:

Zo Willem, je het aardig wat km's weg gestuurd met de 3C!

En wat je aan geeft, in het begin zo veel aan dit forum gehad ik ook.

En nog steeds krijg je hier fatsoenlijk antwoord gelukkig, ook als nieuw lid.

Veel plezier van de Golf.

Graag gedaan.

Of had je het niet over mij? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Succes met je Golf, heb regelmatig je topic door gelezen om te sleutelen. Mijn 3c van 2006 gekocht bij 190k en weg gedaan bij 320k heeft ook het een en ander gehad. Mij 2x laten staan waterpomp kapot en een keer kvs koppeling op het blok gescheurd, maar de nieuwe eigenaar had genoeg te doen om hem op te lappen (vliegwiel, turbo, thermostaat, klepjes clima, lende verstelling, vast nog wat dingen die ik vergeten ben)

De B7 doet het een stuk beter staat nu op 280k

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Mooi om de reacties te lezen. Ik ben zelf ook op het punt beland dat mijn passat 3C 2.0 TDI 140 PK uit 2005 de 500.000 km nadert. Ik heb deze gekocht in 2009 met 145.00 op de teller en daarna met veel plezier met deze auto nog een paar keer de wereld rond gereden. Grootste problemen: 1x verstuiver kapot in Oostenrijk, na reparatie reed ik daar weg en gaf 100 m van de garage de 2e verstuiver de geest. Na ANWB transport terug naar NL heeft mijn garage Vossestein hier in Nieuwer Ter Aar geregeld dat ik via VW op garantie drie nieuwe verstuivers kreeg 👍🏻.  Daarna stond ik nog 1x stil, dat was door de kabelboom van de verstuivers die kapot ging kapot en vervangen is, verder relatief rustig geweest op kleine dingen na die logischerwijs slijten zoals een remklauw die vast zit of de motoren van de elektrische handrem of een veer die breekt. Dat mag ook wel na zoveel jaren. Koppeling is nog origineel!

Nu op zoek, en ik moet zeggen dat ik na bijna altijd in een VW te hebben gereden nu het leuk zou vinden om geheel wat anders te rijden. Ben erg gecharmeerd van de Volvo V60 (type 2019). Ik rij ca 25-30K per jaar en ben nog wel op zoek naar een diesel. Helaas is de markt volledig overspannen en ik denk dat ik mijn geliefde Passat nog eens een aai over de motorkap geef en vraag of die nog een jaartje verder wil...😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden