Ga naar inhoud
  • 0

Bout voor middenconsole afgebroken


lonnebol

Vraag

Ik heb vandaag een bout voor de bevestiging van de middenconsole afgebroken. Blijkbaar was ik iets te enthousiast met vastzetten en/of zat de bout niet zo goed gelast. Heeft iemand misschien een suggestie hoe ik de console toch weer kan vastzetten? Je merkt toch dat het nu wat heen en weer wiebelt.d7d179ccb85456dfb3ea93886a608594.jpg1da8303480194de7683b22247437506f.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Past er het gat geen nieuwe bout? Misschien gaat ie wel helemaal niet volledig erin maar maar een stukje zou al genoeg moeten zijn. 
 

of de oude bout uitboren en nieuwe plaatsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Past er het gat geen nieuwe bout? Misschien gaat ie wel helemaal niet volledig erin maar maar een stukje zou al genoeg moeten zijn. 
 
of de oude bout uitboren en nieuwe plaatsen. 


De bout zat vastgelast in de bodem van de auto. Zoals een massapunt zeg maar. Het idee van @Diver is geen gekke.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minuten geleden, Joer zei:

Nog nooit van gehoord en gezien. Weer wat geleerd 

Heb je wel een speciale tang of trekker voor nodig om ze te plaatsen. Op de blindklinkmoer heb je een kraag, dan een kreukelzone en dan volgt het stuk met de schroefdraad. Met de tang draai je een stuk draadstang in de klinkmoer en dan knijp je de tang samen en hierdoor trek je het deel met de schroefdraad richting de kraag. De kreukelzone plooit en zet zich open en hierdoor komt de moer vast te zitten. Principe van vastklinken met popnagels maar dan met schroefdraad erin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als er nu een gat zit kan je het gat mooi rond maken en er een draadbus/blindklinkmoer in klinken en dan de console vast zetten met een boutje en rondsel
Blindklinkmoer
 
Kijk aan! Ik had ook wel aan zoiets gedacht, maar ik kende het alleen voor hout (slagmoer). Ik ga straks eens even online snuffelen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kijk je door t ontstane gat in een holle ruimte of kijk je direct naar buiten?
Zou daar wel ff rekening mee houden en het ontstane blanke metaal tegen roest behandelen.
Nee, er zou nog een af andere plaat aan de onderkant. In ieder geval niet direct naar buiten.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan het ook met een bout en moer doen. De bout met moer draai je in de trekmoer en dan houd je de bout tegen en draai je de moer aan. Dan trek je de trek moer aan als het ware. Vet wel de bout en moer goed in.

via tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden