Ga naar inhoud
  • 0

Remschijven passat b8 tdi 2015


Redouan29

Vraag

Beste forumleden, 

Een vraag: ben op korte termijn van plan om remschijven en blokken op de achteras te vervangen. Nu zie ik online verschillende diameter remschijf. Kan iemand mij aangeven welke ik nodig heb? Tevens een vraag over het vervangen van de autobanden. Er zitten momenteel 235 45 18 onder. Deze zou ik willen vervangen door 225 40 18 vredestein. De reden is omdat deze goedkoper zijn en makkelijker te vinden. Wat is jullie advies. Thnx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het gaat er niet om dat ik makkelijk het antwoord krijg. Het is een forum waarbij dit soort vragen vast vaak voorbij zijn gekomen, vandaar mijn vraag. Bij het opgegeven van kenteken krijg ik 3 verschillende diameter. 312 310 en 300mm. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wellicht had ik de motorinhoud (1.6 tdi) erbij moeten vermelden, maar de rest staat in het onderwerp. Je zou dat aan mij kunnen vragen toch als je mij verder zou willen helpen. Waarom reageer je om deze manier? Je had hier niet op dit onderwerp hoeven te reageren. 

 

Maar goed. Ik wacht wel reacties af van een ander. Fijne avond Driver. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achteraan is 288mm geloof ik, maar je kan dit beter navragen bij een automaterialenzaak of iets dergelijks. Die kunnen dat voor je opzoeken.

Onder een B8 zitten grotere banden dan de vorige modellen. Op 18" horen volgens de fabrikant 235 45 18 banden. Je kan er best iets smallere banden op leggen, maar dan bestaat de kans weer dat je velgen gaan uitsteken (J waarde) en dat de hoogte van je banden niet meer kloppen. Voor die paar tientjes zou ikzelf het in ieder geval niet doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wellicht had ik de motorinhoud (1.6 tdi) erbij moeten vermelden, maar de rest staat in het onderwerp. Je zou dat aan mij kunnen vragen toch als je mij verder zou willen helpen. Waarom reageer je om deze manier? Je had hier niet op dit onderwerp hoeven te reageren. 
 
Maar goed. Ik wacht wel reacties af van een ander. Fijne avond Driver. 
 
Je kan de pot op. Met je niet helpen

via tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Redouan29 Jan alias @Diver is meestal de gene die iedereen helpt met opzoeken van de juiste onderdelen in ETKA. 
 

Het gebeurd natuurlijk weleens dat we elkaar verkeerd begrijpen, daar zijn we allemaal mensen voor, de ene schrijft iets en een ander interpreteert het verkeerd en visa versa. Zo te lezen in dit geval ook, laten we respectvol met elkaar omgaan. En van elkaar leren.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben het zeker niet altijd met @Diver eens maar in dit geval(wel) is het even lastig, ik lees zelf ook niet alle bijdrages van (nieuwe) leden en kan dus ook niet ruiken of iemand een 1.6TDI of 2.0BiTDI rijdt, wil iemand dus informatie/geholpen worden is het beter om wat meer info te geven, als ik het als eerste zie dan reageer ik vaak met iets als, "in jouw geval met een V12TDI zal het wel 420mm worden" dat een TS dan daar verbaasd op reageert vind ik dan weer leuk..

Het is dus zeker niet kwaad bedoeld van Jan alleen moet iemand die iets uitgezocht wil hebben iets gedetailleerder de vraag stellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, 

Het is zeker niet mijn bedoeling om op deze manier te communiceren. Ik als leek wordt graag begeleid en geïnformeerd in de autotechniek. In dit geval hebben diver en ik elkaar denk ik verkeerd begrepen. Dit is niet de intentie geweest. @Diver excuses van mijn kant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 hours ago, Vdub said:

ik ben het zeker niet altijd met @Diver eens maar in dit geval(wel) is het even lastig, ik lees zelf ook niet alle bijdrages van (nieuwe) leden en kan dus ook niet ruiken of iemand een 1.6TDI of 2.0BiTDI rijdt, wil iemand dus informatie/geholpen worden is het beter om wat meer info te geven, als ik het als eerste zie dan reageer ik vaak met iets als, "in jouw geval met een V12TDI zal het wel 420mm worden" dat een TS dan daar verbaasd op reageert vind ik dan weer leuk..

Het is dus zeker niet kwaad bedoeld van Jan alleen moet iemand die iets uitgezocht wil hebben iets gedetailleerder de vraag stellen..

Is het dan geen idee om in je eigen profiel al je gegeven van je auto te registeren zoals chassisnummer, motor inhoud, model ectect. Dan voorkomen we misschien verkeerde interpretaties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Redouan29 zei:

Ahh. OK. Zal denk k effe met dealer of lokale onderdelenzaak moeten bellen of langs gaan. Thnx voor het nakijken!! 

1ZA voorzijde

1KU achterzijde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 4-3-2021 at 19:42, Vdub said:

1ZA voorzijde

1KU achterzijde

Heyy, ik had hierover ook een vraagje kan ik deze codes ook gebruiken voor een B8 1.6 TDI 88kw uit 2016?
Ben ook op zoek naar nieuwe remblokken , iemand hier nog aanbevelingen en/of tips voor?

Ik zag deze bij winparts voorbijkomen Remblokken set P 85 126 Brembo  goede reviews en mooie prijs, de "originele" blokken van VW zelf zijn echt aan de prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden