Ga naar inhoud
  • 0

Informatie over standkachel activeren passat 3.2 v6, uit 2008.


Jeffrey.k

Vraag

Beste leden,

Ik heb een passat uit 2008 met de functie standkachel, nu is mijn vraag hoe activeer ik de standkachel? In het boordcomputer kan ik kiezen welke dagen uren etc etc, maar als ik die activeer doet hij niks op het moment dat ik hem ingesteld heb.

Wel doet hij het als ik heb gereden en de sleutel uit het contact haal en het knopje met het logo standkachel erop indruk.

Hij reageert wel daarop, maar s’ochtends doet hij ook niks als ik daarop druk.

Ik ontvang graag jullie informatie over de werking en activeren van de standkachel.

Hierbij alvast grote dank aan jullie! Ik hoor het graag.

image.thumb.jpeg.ca7223afbbf921f784e0b0ec00e5089b.jpeg

Vriendelijke groet,

Jeffrey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 7-4-2021 om 12:05, Vinniepilon zei:

Is de gloeiplug stuk, gemeten? Of is het een aanname. 

Geeft storing in VCDS en slaat niet aan. Kijk even terug in de topic heb daar alles in vermeld. Scheelt mij weer even een bericht typen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
39 minuten geleden, Jeffrey.k zei:

Geeft storing in VCDS en slaat niet aan. Kijk even terug in de topic heb daar alles in vermeld. Scheelt mij weer even een bericht typen haha

Joh ik probeer te helpen, in de tijd dat je iets typt had je ook kunnen vertellen wat je gemeten hebt of niet? 
 

succes verder!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, Vinniepilon zei:

Joh ik probeer te helpen, in de tijd dat je iets typt had je ook kunnen vertellen wat je gemeten hebt of niet? 
 

succes verder!!

Ik heb nog niks gemeten. Ik ga van de storing/ fout melding uit. Ik weet dat u wilt helpen maar alles staat ook hier in de topic dus vandaar. 

aangepast door Jeffrey.k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Glow pin.
The glow pin / flame sensor is connected to the control unit via electrical wiring with a connector. Fixing the glow pin in the vaporizing gasket is performed using a mounting spring. The cooling fin is designed to remove heat from the glow pin and reduce the temperature on the wiring to the pin. The glow pin is heated at the beginning of the initial phase of the fuel - air mixture formation and turns off after reaching the "Full load" state, after which it is used exclusively as a flame sensor. When the flame is extinguished, the electrical resistance in the glow pin decreases due to a decrease in heat exposure, which is monitored by the control unit.
 
Electrical check of the glow pin.
Check the cold resistance between pin 1 and pin 2 of the glow pin connector with a multimeter. Cold resistance at 25 ± 5°C: 0.235-0.355 Ohms check for short circuit in assembled state: pin 1 of the connector check for the supercharger housing. Short-circuit resistance: ∞Ω.
 
Note: the Measurement must be performed with a multimeter. To measure cold resistance, bring the temperature of the glow pin to room temperature.
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Vinniepilon zei:

Als je gaat meten, weet je of het misschien een draadbreuk is? ik kan toch niet steeds 4 pagina’s doorlezen voor een antwoord?!

En een draad breuk is te repareren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 uren geleden, Vinniepilon zei:

Als je gaat meten, weet je of het misschien een draadbreuk is? ik kan toch niet steeds 4 pagina’s doorlezen voor een antwoord?!

Klopt, ik ga dat ook maar eens doen, waar zou ik dan op moeten gaan meten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen,

Even een update:

Ik heb via via een 2e hands standkachel gevonden in Polen die in goede staat was, laten bestellen en netjes bezorgd (2 weken geleden). Gisteren aan de slag geweest en het was wel een hele klus.., maar goed een dag goed druk geweest en uiteindelijk de (nieuwe) gemonteerd. 
Eerst aangesloten om te kijken of hij het ook daadwerkelijk deed en ja hij sloeg aan en werd heet. 
 

Weer koud laten worden, vervolgens rustig weer alles gemonteerd wat gedemonteerd was. Ik heb een aantal foto’s toegevoeg, voor verdere vragen/informatie hoor ik het graag.

image.thumb.jpeg.5bf19bd7f3190eb48a3e2b2d5e7fd95d.jpegimage.thumb.jpeg.3e3ef751d6e2b8980c48350ad2f50cc4.jpegimage.thumb.jpeg.9eec23f3b769248b3c639431d49b9d87.jpegimage.thumb.jpeg.d3babab586285d009f3a408d1e4df411.jpegimage.thumb.jpeg.b80f3c3ce17c6a1c6cb0db632148f087.jpegimage.thumb.jpeg.ce630025bc701103dff74ef77616397e.jpegimage.thumb.jpeg.266dfbc8fd2e88b1046a8a120e374aca.jpegimage.thumb.jpeg.fc9be9cbe9a90acff2d8fd8a47a12cf2.jpegimage.thumb.jpeg.652caf1fb6cbd756229e1582b88479fd.jpeg

Groet,

Jeffrey

aangepast door Jeffrey.k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen,

Na nog erg lang stoeien kom ik er nog steeds niet uit met de standkachel, als ik hem activeer op tijd gaat hij verwarmen en slaat hij naar 5 minuten af maar blijft wel blazen. Ik heb er een andere in zit die al veel meer doet dan mijn oude die niet eens aan sloeg en verwarmde . Kan iemand mij hierbij helpen?

Graag reacties en opmerkingen als jullie die hebben zijn zeer welkom.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat blaast er dan, de binnen ventilator of de standkachel ventilator.

Want als het die laatste is, die blijft altijd nog even blazen om de verbrandingskamer af te koelen.

Waarom slaat ie af:

- niet voldoende brandstof (als het tanklampje brand dan gaat ie uit/niet aan)

- accuspanning te weinig

- te hoge temperatuur water (pomp kapot)

- vlam slaat niet aan (gloeiplug niet goed)

even laten uitlezen met VCDS op meldingen zoals dit:

-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat        Labels: 1K0-815-007.clb
   Part No: 5K0 963 272 E
   Component: Standheizer     043 4709  
   Revision: 00043000    Serial number: 09021534000000
   Coding: 0031011
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 32611E4AADB9671B05-8066

2 Faults Found:
01444 - Under-Voltage Shut-Off (Automatic) 
            000 - - - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 90
                    Mileage: 357113 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2021.10.21
                    Time: 19:19:18

00664 - Fuel gauge 
            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 82
                    Mileage: 357175 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2021.10.23
                    Time: 09:46:33


-------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, martijn v o zei:

Wat blaast er dan, de binnen ventilator of de standkachel ventilator.

Want als het die laatste is, die blijft altijd nog even blazen om de verbrandingskamer af te koelen.

Waarom slaat ie af:

- niet voldoende brandstof (als het tanklampje brand dan gaat ie uit/niet aan)

- accuspanning te weinig

- te hoge temperatuur water (pomp kapot)

- vlam slaat niet aan (gloeiplug niet goed)

even laten uitlezen met VCDS op meldingen zoals dit:

-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat        Labels: 1K0-815-007.clb
   Part No: 5K0 963 272 E
   Component: Standheizer     043 4709  
   Revision: 00043000    Serial number: 09021534000000
   Coding: 0031011
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 32611E4AADB9671B05-8066

2 Faults Found:
01444 - Under-Voltage Shut-Off (Automatic) 
            000 - - - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 90
                    Mileage: 357113 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2021.10.21
                    Time: 19:19:18

00664 - Fuel gauge 
            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 82
                    Mileage: 357175 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2021.10.23
                    Time: 09:46:33


-------------------------------------------------------------------

Beste Martijn,

De standkachel slaat aan en verbrand. Als ik mijn hand onder de uitlaat van de standkachel houdt verbrand ik mijn hand.. dus die blaast, binnen blaast het ook maar nog geen warme lucht en dit is natuurlijk logisch want ook de standkachel moet opwarmen en zal niet binnen 5 min warm zijn (denk ik zelf).

Als hij stopt met verbranden ( dit maakt een geluid alsof de auto op gaat stijgen) blijft hij inderdaad nog eventjes na blazen wat u aangeeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier 2 fout meldingen, die van fuel guage is al een tijd geleden die heb ik al gewist en komt niet terug. Die van Connection RF Remote Control komt wel terug helaas..

Was ik vergeten te reageren😅
Gr jeffrey

0C7FD140-4AC0-4CCB-A059-51F00AD72A22.jpeg

 

8FAEC68A-9C2B-45D6-A933-42CC06294105.jpeg

aangepast door Jeffrey.k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • -1
1 minuut geleden, Jeffrey.k zei:

 

Foto’s is maar tot 1 mb...  dus ik denk dat filmpje al helemaal niet lukt..

Linkje van YouTube hier plaatsen en je filmpje even uploaden naar YouTube dat gaat wel.

 

of je film comprimeren via whatsapp, door het eerst naar iemand te sturen en die hier posten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden