Ga naar inhoud
  • 0

Informatie over standkachel activeren passat 3.2 v6, uit 2008.


Jeffrey.k

Vraag

Beste leden,

Ik heb een passat uit 2008 met de functie standkachel, nu is mijn vraag hoe activeer ik de standkachel? In het boordcomputer kan ik kiezen welke dagen uren etc etc, maar als ik die activeer doet hij niks op het moment dat ik hem ingesteld heb.

Wel doet hij het als ik heb gereden en de sleutel uit het contact haal en het knopje met het logo standkachel erop indruk.

Hij reageert wel daarop, maar s’ochtends doet hij ook niks als ik daarop druk.

Ik ontvang graag jullie informatie over de werking en activeren van de standkachel.

Hierbij alvast grote dank aan jullie! Ik hoor het graag.

image.thumb.jpeg.ca7223afbbf921f784e0b0ec00e5089b.jpeg

Vriendelijke groet,

Jeffrey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
30 minuten geleden, Joer zei:

Het lijkt of je aanjager niet werkt en als je geen warme lucht hebt dan heb je ook geen verbranding van je brandstof in de verbrandingskamer unit. Ik heb z’n vergelijk baar probleem. Hoor wel dingen draaien maar slaat niet aan. Ik heb een storing in mijn gloeibougie die maakt sluiting op massa. 
 

ik kan hem ook instellen en activeren zoals jij en dan gebeurt er ook niet veel meer als bij jou. Daarna als ik hem uit lees met vcds dat komt die gloebougie fout naar voren. 
 

misschien kan jij hem ook laten horen lezen om te kijken of er een fout in staat

Ja bij mij precies hetzelfde had hem uitgelezen en inderdaad de gloeibougie fout melding kwam naar voren toe 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
45 minuten geleden, Joer zei:

Het lijkt of je aanjager niet werkt en als je geen warme lucht hebt dan heb je ook geen verbranding van je brandstof in de verbrandingskamer unit. Ik heb z’n vergelijk baar probleem. Hoor wel dingen draaien maar slaat niet aan. Ik heb een storing in mijn gloeibougie die maakt sluiting op massa. 
 

ik kan hem ook instellen en activeren zoals jij en dan gebeurt er ook niet veel meer als bij jou. Daarna als ik hem uit lees met vcds dat komt die gloebougie fout naar voren. 
 

misschien kan jij hem ook laten horen lezen om te kijken of er een fout in staat

@Joer

Mijn accu is daarin tegen ook slecht en moet een nieuwe in. Hoe is de accu bij u? Want wat het ook is als die te weinig vermogen heeft dan doet de standkachel het natuurlijk ook niet.

Bij mij geeft die ook de foutcode aan met gloeibougie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
27 minuten geleden, Diver zei:

Los eerst je problemen op en ga dan verder, er uren over lullen schiet ook niks op. 

Ga ik doen, ik dacht hierbij iets te vragen misschien meer te weten te komen over het probleem dus vandaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je meer wil weten over je probleem moet je de auto uitlezen op fouten, dan kan je verder met het oplossen van die fouten, maar als je al weet dat je accu slecht is vervang die dan eerst, kan namelijk ook een oorzaak zijn. Als de spanning in de accu te laag is start hij ook niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is de accu goed en geeft 12.6V aan. Dus dat is bij mij het probleem niet. Zoals @Diver aangeeft kan je in mijn topic lezen dat ik ook een fout heb in de gloeibougie en kan je zien welke foutcode in heb.


welke foutcode heb jij toen je hem liet uitlezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 13-3-2021 om 18:51, Joer zei:

Bij mij is de accu goed en geeft 12.6V aan. Dus dat is bij mij het probleem niet. Zoals @Diver aangeeft kan je in mijn topic lezen dat ik ook een fout heb in de gloeibougie en kan je zien welke foutcode in heb.


welke foutcode heb jij toen je hem liet uitlezen?

@Joer  Ik heb deze foutcode rechts staat bij component: Standheizerimage.thumb.jpeg.f98341f19ff4f64362578c3f0a471962.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Jeffrey.k said:

@Joer  Ik heb deze foutcode rechts staat bij component: Standheizerimage.thumb.jpeg.f98341f19ff4f64362578c3f0a471962.jpeg

Ik heb precies de zelfde foutcode, zoals je misschien in mijntopic hebt gelezen. Daar heeft @Diver en andere mee gedacht en oplossingen aangedragen. 
 

mijn volgende stap is contact maken met een inbouw centre van Webasto en vragen naar een nieuwe gloeibougie en die plaasten of. Anders word het ding uitbouwen en kijken achter het zwarte plaatje of daar de stekker in geoxideerd.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, Joer zei:

Ik heb precies de zelfde foutcode, zoals je misschien in mijntopic hebt gelezen. Daar heeft @Diver en andere mee gedacht en oplossingen aangedragen. 
 

mijn volgende stap is contact maken met een inbouw centre van Webasto en vragen naar een nieuwe gloeibougie en die plaasten of. Anders word het ding uitbouwen en kijken achter het zwarte plaatje of daar de stekker in geoxideerd.   

@Joer ik heb inderdaad je topic helemaal gelezen van jou probleem met jou B7. 

Ik ga ook eerst even de kabels na checken. Hopen dat daar iets mis mee is en het probleem opgelost is.., ik heb eerder ook gehad dat de standkachel op “LOCK” stond. 

En weer dezelfde foutmelding. 

 

Gr jeffrey.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke, ik heb bij mij nog niet gekeken hoe en welke het is. Heb wel contact gehad met de webasto dealer. Die wilt van mij graag de stickers/ nummers weten zodat die kan kijken welke gloeibougie erin moet en of die moet bestellen voor mij. Meestal zijn de gloeibougies die hen hebben dezelfde als die van de standkachel. Dit verkopen dealers niet omdat Webasto daar toen de tijd onderscheid heeft in gemaakt zodat het geld bij hun blijft zei die man. Maar meestal zit er wel een Webasto standkachel in de auto of het moet een ander merk zijn dat ze daarvoor niet de bougies kunnen leveren en ergens anders moeten bestellen.

Wat hij ook vertelde is dat je ook de standkachel er onderuit kan halen, rustig het kan repareren en gewoon kan gaan rijden met de auto. Moet je wel de 2 slangen van koelwater met een pijpje verbinden met elkaar.

Je krijgt daar dan wel een foutmelding in vcds dat hij de kachel niet kan zien, maar later als je de standkachel erin hebt gebouwd de foutcodes gewoon kan wissen en is het verholpen.

Dus van het weekend ga ik eens even onder de auto kijken of ik nummers en stickers kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Super om te horen at ze toch los verkrijgbaar zijn, ben er zelf nog niet aan toe gekomen. 
 

hij wil dus weten welke type standkachel je hebt. Je kan @Diver vragen of hij in zijn systeem wilt kijken naar het artikelnummer van jou kachel dan kan je die doorgeven aan de man van Webasto. 
 

goed om te horen dat je kan blijven rijden met de auto dmv het koppelen van de slangen. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
31 minutes ago, Diver said:

Dan krijg je een VW nummer en niet de webasto info opde sticker

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

A zo oké das jammer. Dat bekend dat ik er zelf ook onder moet kruipen voor de sticker. Had gehoopt dat dat nummer voldoende was. Tnx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Joer zei:

Super om te horen at ze toch los verkrijgbaar zijn, ben er zelf nog niet aan toe gekomen. 
 

hij wil dus weten welke type standkachel je hebt. Je kan @Diver vragen of hij in zijn systeem wilt kijken naar het artikelnummer van jou kachel dan kan je die doorgeven aan de man van Webasto. 
 

goed om te horen dat je kan blijven rijden met de auto dmv het koppelen van de slangen. 
 

 

@Joer 

Klopt inderdaad het type standkachel wil die weten. Ik ga in het weekend er eens onder. @Diver dat is jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,
Vandaag eens onder de auto gedoken met het mooie weer, vanochtend begonnen uurtje of 9. 12 uur weer klaar.

Heb eens gekeken naar hoe het allemaal zit met die standkachel, geen gekke dingen gezien alles ziet er goed uit.
Wel erg vies allemaal.., foto’s gemaakt van de 2 stickers zodat de dealer kan kijken welke bougie erin moet en of hen die moeten bestellen of op voorraad hebben.
een zit aan de kopse kant bij het wiel,
de ander aan binnenzijde achter/boven het uitlaatje die er zit. Ga in de loop van volgende week een filmpje op YouTube zetten met alles, dan post ik het filmpje ook even hier. 

gr Jeffrey

aangepast door Jeffrey.k
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden