Sedert september vorig jaar (2020) heb ik een New Passat Variant Business 1.5 TSI.
Mijn VW Passat is 'New Passat Variant Business Elegance Business 1.5 TSI OPF 110 kW (150 pk)' met ACT (Active Cylinder Technology) manuele versnellingsbak. In het begin merkte ik niet veel verschil wanneer auto in eco-modus (ACT) gaat qua rijden.
De laatste maanden merk ik opmerkelijk trilling/vibratie van de wagen wanneer de motor in eco-modus (symbool op dashboard) gaat. Dit vooral wanneer ik lichtjes aan gas bijgeef en eco-modus van de motor aanblijft. Ook merkelijk trilling voelbaar wanneer ik bijvoorbeeld aan constante snelheid van 50 km/uur rij in 4-de versnelling of aan 70/80/90 km/uur in 5de versnelling in eco-modus van de motor. Is dit een gekend probleem voor deze wagen en motoruitvoering? Valt hier iets aan te doen i.v.m. merkelijk voelbare trilling bij de 1.5 TSI ACT eco-modus?
Vraag
joene83
Sedert september vorig jaar (2020) heb ik een New Passat Variant Business 1.5 TSI.
Mijn VW Passat is 'New Passat Variant Business Elegance Business 1.5 TSI OPF 110 kW (150 pk)' met ACT (Active Cylinder Technology) manuele versnellingsbak.
In het begin merkte ik niet veel verschil wanneer auto in eco-modus (ACT) gaat qua rijden.
De laatste maanden merk ik opmerkelijk trilling/vibratie van de wagen wanneer de motor in eco-modus (symbool op dashboard) gaat. Dit vooral wanneer ik lichtjes aan gas bijgeef en eco-modus van de motor aanblijft.
Ook merkelijk trilling voelbaar wanneer ik bijvoorbeeld aan constante snelheid van 50 km/uur rij in 4-de versnelling of aan 70/80/90 km/uur in 5de versnelling in eco-modus van de motor.
Is dit een gekend probleem voor deze wagen en motoruitvoering?
Valt hier iets aan te doen i.v.m. merkelijk voelbare trilling bij de 1.5 TSI ACT eco-modus?
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten