Ga naar inhoud
  • 0

Slechts 1 remschijf met roestvorming


StefanT

Vraag

Vanmorgen viel mij op dat bij mijn recent aangekochte GTE uit 2015 op slechts 1 schijfrem roest zichtbaar is. De andere 3 schijven zijn helemaal 'schoon'. Is dit iets waar ik actie op moet ondernemen? Of kan dit geen kwaad? Er zit nog gewoon BOVAG garantie op. 

velg.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedemorgen! 

Normaal gesproken zie je wat roestvorming op de schijven als de auto een tijd buiten bij de dealer/handelaar stil heeft gestaan. Bij een proefritje merk je dat gelijk bij de eerste keer remmen. Maar na een paar keer remmen is de ergste roest er af en remt het weer zoals het moet.

Gezien je je Passat alweer een maand hebt en de andere remmen geen roestvorming kennen, lijkt het mij dat de rem op dit wiel niet(goed) functioneert.

Maar ik heb hier weinig (technische) ervaring mee, dus mogelijk kan een ander forumlid je beter helpen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En specifiek voor de GTE: zorg dat je batterij helemaal vol is als je gaat remmen zoals Ozzy je aanbeveelt. Dan voorkom je dat je remenergie terugwint en dus minder hard met je hydraulische remmen remt. Bij mijn vorige GTE, ook uit 2015, zijn bij de 60.000 km beurt de achterschijven vervangen. Niet omdat ze versleten waren, maar vanwege teveel roest, omdat ze nauwelijks gebruikt werden.  

Ik zie trouwens wel een opstaande rand aan de buitenkant van de schijf, dat wijst er op dat de remschijf dunner geworden is en dat dat wiel dus wel meeremt, of in ieder geval meegeremd heeft. Als dit de originele schijven nog zijn wordt het misschien tijd voor nieuwe, kost je de kop niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank allen! Ik zal morgenochtend meteen na het wegrijden op een rustig stukje eens flink op de rem gaan staan. Sowieso een interessante onderneming, ik moet de auto nog leren kennen.

 

Daarnaast even de remblokken gefotografeerd. Ik weet alleen niet zo goed waar op te letten. Zijn deze nog in goede staat of al (bijna) af?

remzonderroest.jpg

remroest.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, tvc15 zei:

Ik zie trouwens wel een opstaande rand aan de buitenkant van de schijf, dat wijst er op dat de remschijf dunner geworden is en dat dat wiel dus wel meeremt, of in ieder geval meegeremd heeft. Als dit de originele schijven nog zijn wordt het misschien tijd voor nieuwe, kost je de kop niet

Dat was gezichtsbedrog, geen opstaande rand blijkt uit de laatste foto’s. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een terugkoppeling. Gisteren een paar keer echt flink op de rem gaan staan (mooie achtbaan ervaring trouwens). Nu is de schijf weer schoon. Ik ga het wel in de gaten blijven houden want als bij normaal gebruik die rem niet meedoet, dan heb ik dat toch graag gefikst.

Dank voor al jullie advies en informatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, StefanT zei:

Even een terugkoppeling. Gisteren een paar keer echt flink op de rem gaan staan (mooie achtbaan ervaring trouwens). Nu is de schijf weer schoon. Ik ga het wel in de gaten blijven houden want als bij normaal gebruik die rem niet meedoet, dan heb ik dat toch graag gefikst.

Dank voor al jullie advies en informatie!

Kijk zo hoort het, super dat je het terug koppelt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden