jabjab Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 Hallo, Na een paar jaar een Touran te hebben gereden (vanwege 3 losse stoelen op de achterbank) hebben we nu weer een Passat gekocht (B8 Highline, 2017, 1.4 TSI 150PK automaat). Gelukkig hebben jullie me hier ook met de Touran een paar keer kunnen helpen met mijn vragen. Nu dus weer een echte Passat vraag. Ik wil de Passat graag Stage 1 laten tunen voor een iets hoger koppel en wat meer PK's. Al snel gekeken naar VAG (in de aanbieding) en JD en zou dit daar kunnen laten doen. Maar ik woon in het hoge noorden en ben naar JD bijna 2 uur onderweg en naar VAG ruim 2,5 half uur onderweg. Mijn voorkeur is om dit bij een tuner te doen die goed bekend staat maar wat dichterbij huis is ook wel fijn.... Kortom.. zijn er goede tuners in het noorden van het land. Ze zijn wel te vinden op Google maar dat zegt me niet zoveel over de kwaliteit. Hebben jullie tips? Groeten, Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 Vraag het eens aan@edb6cc of@Passat Rdi Die hebben het ook daar ergens gedaan via tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jaap Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 (aangepast) Als je de motor laat tunen laat dan ook gelijk je DSG doen. Als je niet zover wil rijden kan je naar VVT in Marum gaan. Of Cardrik in Burdaard. Ik ben zelf naar @Vdubin Vorden gereden. Deze werkt samen met JD. 1 maart, 2021 aangepast door jaap 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 http://www.cardrik.nl/Was hier meen ikvia tapatalk 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 (aangepast) VAGTechniek heeft wel lang durende acties zeg.. De laatste keer toen ik keek, ruim een jaar terug, hadden ze een actie, dezelfde actie geldt nog steeds.. Als je in het hoge noorden woont en je wilt niet zo ver reizen, dan zou ik persoonlijk voor VVT of JD (via JB autoservice) gaan. 1 maart, 2021 aangepast door Ozzy 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jabjab Geplaatst 1 maart, 2021 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 47 minutes ago, jaap said: Als je de motor laat tunen laat dan ook gelijk je DSG doen. Is hier een een speciale reden voor? wat zijn hier de voordelen van? (of de nadelen als je het niet doet?) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ropan Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 JB Autocervice in Dieverbrug die werkt samen Met JD top service nette prijzen en veel kennis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jabjab Geplaatst 1 maart, 2021 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 Dank allen voor het meedenken. Cardrik lijkt (tijdelijk?) gesloten. Ik heb VVT een berichtje gestuurd om te horen wat de mogelijkheden en prijzen zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jaap Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 3 minuten geleden, jabjab zei: Is hier een een speciale reden voor? wat zijn hier de voordelen van? (of de nadelen als je het niet doet?) De schakel momenten worden aangepast. En de koppeling druk ook. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 En het belangrijkste is misschien wel dat de levensduur van de koppeling flink kan toenemen na aanpassing van de DSG. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kevin Passat 2.0 Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 Dsg aanpassen kan ik me voorstellen. Dingen schakelen over het algemeen veel te vroeg. Maar een 1.4 waar al 150 pk uit komt tunen?Wellicht allemaal geen probleem, maar mijn gevoel zegt dat het de levensduur van zo’n Micra motortje niet ten goede komt. Ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen hiervan. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 18 minuten geleden, Kevin Passat 2.0 zei: Dsg aanpassen kan ik me voorstellen. Dingen schakelen over het algemeen veel te vroeg. Maar een 1.4 waar al 150 pk uit komt tunen? Wellicht allemaal geen probleem, maar mijn gevoel zegt dat het de levensduur van zo’n Micra motortje niet ten goede komt. Ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen hiervan. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk motortje kan het goed hebben, inmiddels hebben we ook al upgrade turbo's gemonteerd en doen we ca 220-230pk 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 (aangepast) Tegenwoordig zou ik niet meer zoveel letten op cilinderinhoud, als het gaat om vermogen. Een GTE heeft hetzelfde blok erin liggen, met behulp van de electro motor doen ze 300pk. Ondertussen bestaan er 2 liter motoren die ruim 400pk doen, fabrieksaf. Als je dat 20 jaar terug tegen iemand had gezegd, dan hadden ze je voor gek verklaard. Natuurlijk zal een motor met meer cilinderinhoud (en/of cilinders) meer souplesse bieden, dat spreekt voor zich. 1 maart, 2021 aangepast door Ozzy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kevin Passat 2.0 Geplaatst 1 maart, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2021 Ja dat is ook zeker waar. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten