Ga naar inhoud

Weer een Passat gekocht! én vraag over tunen


jabjab

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Na een paar jaar een Touran te hebben gereden (vanwege 3 losse stoelen op de achterbank) hebben we nu weer een Passat gekocht (B8 Highline, 2017, 1.4 TSI 150PK automaat). Gelukkig hebben jullie me hier ook met de Touran een paar keer kunnen helpen met mijn vragen. 

Nu dus weer een echte Passat vraag. Ik wil de Passat graag Stage 1 laten tunen voor een iets hoger koppel en wat meer PK's. Al snel gekeken naar VAG (in de aanbieding) en JD en zou dit daar kunnen laten doen. Maar ik woon in het hoge noorden en ben naar JD bijna 2 uur onderweg en naar VAG ruim 2,5 half uur onderweg.  Mijn voorkeur is om dit bij een tuner te doen die goed bekend staat maar wat dichterbij huis is ook wel fijn.... 

Kortom.. zijn er goede tuners in het noorden van het land. Ze zijn wel te vinden op Google maar dat zegt me niet zoveel over de kwaliteit. Hebben jullie tips? 

Groeten,

Jan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de motor laat tunen laat dan ook gelijk je DSG doen.

Als je niet zover wil rijden kan je naar VVT in Marum gaan.

Of Cardrik in Burdaard.

Ik ben zelf naar @Vdubin Vorden gereden. Deze werkt samen met JD.

 

aangepast door jaap
Link naar reactie
Delen op andere sites

VAGTechniek heeft wel lang durende acties zeg.. De laatste keer toen ik keek, ruim een jaar terug, hadden ze een actie, dezelfde actie geldt nog steeds..

Als je in het hoge noorden woont en je wilt niet zo ver reizen, dan zou ik persoonlijk voor VVT of JD (via JB autoservice) gaan.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, jabjab zei:

Is hier een een speciale reden voor? wat zijn hier de voordelen van? (of de nadelen als je het niet doet?)

De schakel momenten worden aangepast. En de koppeling druk ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dsg aanpassen kan ik me voorstellen. Dingen schakelen over het algemeen veel te vroeg.

Maar een 1.4 waar al 150 pk uit komt tunen?
Wellicht allemaal geen probleem, maar mijn gevoel zegt dat het de levensduur van zo’n Micra motortje niet ten goede komt.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen hiervan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Kevin Passat 2.0 zei:

Dsg aanpassen kan ik me voorstellen. Dingen schakelen over het algemeen veel te vroeg.

Maar een 1.4 waar al 150 pk uit komt tunen?
Wellicht allemaal geen probleem, maar mijn gevoel zegt dat het de levensduur van zo’n Micra motortje niet ten goede komt.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen hiervan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

motortje kan het goed hebben, inmiddels hebben we ook al upgrade turbo's gemonteerd en doen we ca 220-230pk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig zou ik niet meer zoveel letten op cilinderinhoud, als het gaat om vermogen. Een GTE heeft hetzelfde blok erin liggen, met behulp van de electro motor doen ze 300pk.
Ondertussen bestaan er 2 liter motoren die ruim 400pk doen, fabrieksaf. Als je dat 20 jaar terug tegen iemand had gezegd, dan hadden ze je voor gek verklaard.

Natuurlijk zal een motor met meer cilinderinhoud (en/of cilinders) meer souplesse bieden, dat spreekt voor zich.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden